Paskaita „Matematikos mokymo(si) privalumai ir trūkumai nuotolinėse matematikos pamokose“

Ilona Teresienė
,
Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė

Birželio 8 d. virtualioje aplinkoje surengta Kauno pedagogų kvalifikacijos centro organizuota paskaita matematikos mokytojams „Matematikos mokymo(si) privalumai ir trūkumai nuotolinėse matematikos pamokose“, kurią skaitė Kauno Juozo Grušo meno gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Odeta Stanevičienė. Su paskaitos klausytojais lektorė pasidalino matematikos nuotolinio mokymo patirtimi.

 

Vesdama matematikos pamokas nuotoliniu būdu, mokytoja Odeta stengiasi užmegzti dialogą su mokiniais, skatina juos diskutuoti, spręsti problemas grupėje. Kad mokiniai aktyviai mokytųsi, siunčia jiems papildomų užduočių per „Messenger“, skatina pabūti „mokytojais“, bendradarbiaujančiose grupėse ir atsako į iškilusius klausimus.

 

Paskaitos lektorė apžvelgė plačiai taikomas mokymo(si) aplinkas „Moodle“ ir „Microsoft Teams“. Pasidalino, kad su įvairiapusiai administruojama „Moodle“ galima sukurti dinamiškus kursus, pritaikyti juos savo poreikiams, sudėti dokumentus ar mokymo(si) medžiagą, sekti bei analizuoti pasiekimus ir progresą. Mokymosi kursai sukurti 8–12 klasių mokiniams.

„Microsoft Teams“ – skaitmeninė darbo erdvė skirta efektyvioms komandoms. Sudarytos puikios galimybės klases suburti komandomis, sukurti užduotis (individualias arba grupėms), transliuoti pamoką (pamoką įrašyti).

Paskaitos dalyviams O. Stanevičienė pademonstravo jos taikomo įrankio „Notebook“ galimybes kelti mokytojo sukurtas užduotis, taisyti mokinių matematikos darbus.

 

Kalbėdama apie nuotolinio matematikos mokymo(si) privalumus ir trūkumus, O. Stanevičienė rėmėsi atlikto mini tyrimo duomenimis. Mokytoja apklausė 113 savo mokinių (8–12 klasės). Tyrimo metu išsiaiškino, kad kasdien matematikos mokymuisi dauguma apklaustų mokinių skiria 1–2 valandas, o 21 proc. – daugiau nei 2 valandas. Mergaitės matematikos mokymuisi skiria daugiau laiko nei berniukai. Nuotolinio mokymosi privalumu mokiniai įvardijo galimybę mokytis per atstumą bei naujų informacinių technologijų panaudojimą ir tai, kad ugdomas jų savarankiškumas, kad gali dirbti sau patogiu metu, galimybę geriau susikaupti.

Didžiausi nuotolinio mokymosi trūkumai, apklaustų mokinių nuomone, yra šie: trūksta motyvacijos mokytis; mažas fizinis aktyvumas; technologinių įrenginių trukdžiai; susitikimai su mokytojais vyksta tik virtualiai.

Mokinių atsakymų duomenimis, dauguma, atsiskaitydami nuotoliniu būdu, išlieka sąžiningi, bet 29,5 proc. mokinių prisipažįsta, kad norėtų būti sąžiningais, bet pavyksta ne visada. Daugiau nei pusė mokytojos mokomų mokinių mano, kad jų rezultatai mokantis nuotoliniu būdu išliko panašūs kaip ir mokantis įprastai, 33 proc. mokinių teigia, kad jų rezultatai šiek tiek pagerėjo, o 10,7 proc. – kad pablogėjo. 64 proc. apklaustų mokinių teigia, kad jiems labiau patinka mokytis įprastu būdu; 36 proc. labiau patinka nuotolinis mokymosi būdas.

 

Buvo labai įdomu išgirsti mokinių pastebėjimus apie nuotolinį mokymąsi. Pateikiame keletą jų (kalba netaisyta – red. past.):

„Nuotolinis mokymasis yra geras, nes gali pasigerinti pažymius ir yra daug lengviau mokytis, nėra tokio streso kaip mokykloje. Bet ir negerai, nes tu per pamokas visada žiūri į ekraną ir paskui skauda akis, esi pavargęs, dažnai nuo sėdėjimo pradeda skaudėti nugarą ir mažas fizinis aktyvumas.“

„Jei darbą atlieki sąžiningai ir mokaisi, pažymiai gali pakilti, bet jei tam nėra noro, nebus ir rezultato. Nuotoliniu būdu mokantis išmoksti savarankiškumo.“

„Mes pervargstam, todėl kartais mokytojai galėtų į tai labiau atsižvelgti…“

„Karantinas iškraipė visą dvylika metų kurtą režimą, staiga reikėjo išmokti save disciplinuoti iš naujo. Labai gaila, kad metų gale nebegalėjome mokytis įprastai. Manau, tai tikrai pasirodys mano egzaminų rezultatuose. Nuotolinis mokymas gali veikti, tačiau su juo susidurti reikia ne kelis mėnesius prieš paskutinį skambutį.“

„Manau, jog tai yra puiki alternatyva tradiciniam mokymuisi, tačiau tikrai ne pakaitalas. Bendravime nuotoliniu būdu trūksta žmogiškojo ryšio, nėra tiek daug motyvacijos darbui.“

„Matematikos pamokos, kaip visada, išliko labai produktyvios, įdomios. Labiau atsiskleidė kai kurie gebėjimai mokantis matematikos.“

 

Lektorės nuomone, nuotolinio mokymo privalumų yra nemažai, bet taip pat yra ir trūkumų. Ji mano, kad nuotolinis mokymasis labiau tinka vyresnių klasių mokiniams, nes skatinamas savarankiškumas, o jaunesniems vaikams labiau reikia motyvavimo, kontrolės. Kai kuriuos nuotolinio mokymo elementus ji planuoja taikyti ir ateityje, bet prioritetą teiktų įprastiniam mokymui.

 

Nuoširdžiai dėkojame Odetai Stanevičienei už puikią paskaitą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.