Aktyvi tarptautinių projektų veikla augina pasaulietiškus mokinius

Regimantas Kaikaris
,
Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos pradinių klasių mokytojas

Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos 1b klasės mokiniai aktyviai įsitraukia ir dalyvauja įvairiuose tarptautiniuose projektuose. 2018–2019 m. m. pirmokai vykdė tris tarptautinius projektus: „Mažieji susirašinėjimo draugai“ (angl. „Little Penpals“), „Mano svajonių darbas“ (angl. „My Dream Job“), „Virtualioji istorija. Dzūkija atvirlaiškiuose“. Projektai mokiniams suteikė galimybę susipažinti su kitose šalyse augančiais vaikais, pajausti panašumus ir skirtumus tarp atskirų kultūrų. Įgyvendinti projektai buvo apdovanoti kokybės ženkleliais, kuriuos suteikė Nacionalinė paramos tarnyba už kokybiškai įvykdytas projektų užduotis, veiklas.

Tarptautiniai ryšiai „Mažieji susirašinėjimo draugai“ projekte

 

Visus mokslo metus 1b klasės mokiniai aktyviai dalyvavo tarptautiniame „eTwinning“ projekte „Mažieji susirašinėjimo draugai“, kur susitiko mokiniai iš įvairių šalių: Jungtinės Karalystės, Ispanijos, Albanijos, Maltos, Lenkijos, Lietuvos, Turkijos. Per projektą kūrė, rašė, siuntė atvirutes ir simbolines dovanėles kitų šalių vaikams. Visi laiškai buvo rašomi anglų kalba, todėl mokinių tėvams teko prisidėti prie projekto ir pagelbėti savo vaikui parašyti informaciją apie save. Siunčiamuose laiškuose mokiniai pateikė informaciją apie savo šalį, gyvenamą miestą, regioną, pažymėjo, kuo mūsų šalis yra ypatinga, išskirtinė pasaulyje.

 

Viena smagiausių projekto akimirkų – tai laikas, kai mokiniai sulaukia laiškų iš draugų, kurie gyvena kitose pasaulio šalyse. Pirmokams buvo smalsu sužinoti, kuo ypatinga vieta, kurioje gyvena kitos šalies vaikai, kokie jų pomėgiai, užsiėmimai, žaidimai. Ugdytiniai suprato, kad kitų šalių vaikai mėgsta tuos pačius užsiėmimus, kaip ir mūsų šalies mokiniai: žaisti įvairius žaidimus su draugais, kompiuteriu, žaisti futbolą, šokti, dainuoti. Pirmokai atkreipė dėmesį, kad vaikai iš įvairių šalių skiriasi savo išvaizda. Mokiniai sulaukė laiškų iš Ispanijos, Maltos, Turkijos ir sužinojo daugiau informacijos apie šias šalis.

Ypatinga akimirka – virtualus vaizdo susitikimas su kitų šalių mokiniais. Ugdytiniai galėjo pamatyti, kaip atrodo jų susirašinėjimo draugai. Kalbantieji angliškai galėjo lavinti savo kalbinius užsienio kalbos įgūdžius ir pabendrauti su kitos šalies mokiniais. Tikėtina, kad užmegzti tarptautiniai ryšiai su partneriais persikels ir į kitus projektus.

Ar kitose šalyse gyvenančių mokinių svajonės yra panašios?

 

Viena svarbiausių santykio su socialine aplinka nuostatų yra domėjimasis profesine žmonių veikla. Siekdami, kad vaikai kuo išsamiau susipažintų su įvairiomis profesijomis, aš, Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos pradinių klasių mokytojas Regimantas Kaikaris, kartu su priešmokyklinio ugdymo pedagoge Keziban Armagan iš Turkijos (lopšelis-darželis „Ibrahim Sener“) sukūrėme tarptautinį „eTwinning“ projektą „Mano svajonių darbas“. Projekte dalyvaujantys pedagogai buvo skatinami kartu su savo ugdytiniais apsilankyti įvairiose darbovietėse, įstaigose, kuriose galėtų sužinoti, ką ir kaip dirba įvairūs žmonės: tėvai, seneliai, tetos, dėdės ir pan. Vaikai per išvykas galėjo pateikti įvairius juos dominančius klausimus apie žmonių darbą, ką reikia daryti, norint tapti atitinkamos profesijos atstovu. Ugdytiniai su profesijomis buvo supažindinami įvairiais būdais: išvykomis į darbovietes, pasikviečiant specialistus į darželį ar mokyklą, grupę ar klasę (dažniausiai tai buvo artimiausi vaikui žmonės: tėvai, seneliai ir pan.), demonstruojant edukacinius filmus, žaidžiant, organizuojant renginius, skaitant literatūrą ir t. t.

 

Per projektą mokiniai lankėsi savo tėvų darbovietėse, susitiko su įvairių sričių atstovais, piešė savo svajonių darbą, pasakojo, kuo norėtų dirbti užaugę. Buvo rengiama virtuali piešinių paroda, kurioje atsiskleidė, kad skirtingų šalių mokinių svajonės sutampa. Atkreipėme dėmesį, kad jaunesni vaikai svajoja tapti policininkais, gydytojais, gaisrininkais, o vyresnių vaikų piešiniuose atsiranda didesnis profesijų pasirinkimas: gausu mokytojų, šokėjų, dainininkų, statybininkų, ūkininkų.

Projektas leido suprasti, kad skirtingose šalyse darbai yra tokie patys, kad reikalingi įvairių sričių specialistai, o vaikų svajonės yra panašios.

 

Lietuvių mokyklos kitose šalyse palaiko ryšius su Lietuva tarptautiniuose projektuose

 

Dešimt 1b klasės mokinių įsitraukė į tarptautinį „eTwinning“ projektą „Virtualioji istorija. Dzūkijos kraštas“. Projekte dalyvavo lietuviškų mokyklų mokiniai, kurie gyvena Jungtinėje Karalystėje (lituanistinė etnokultūros ir dramos mokykla „Bitė“), Škotijoje (Škotijos lietuviška mokykla), Airijoje (Kovo 11-osios lituanistinė mokykla), Ispanijoje (Barselonos LT mokyklėlė), Islandijoje (Islandijos lituanistinė mokykla „Trys spalvos“), Egipte („Jūros arkliukai“) ir dvi mokyklos iš Lietuvos (Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazija ir Ukmergės Senamiesčio pagrindinė mokykla). Užsienio šalyse gyvenantiems lietuviams ir pirmokams tai buvo puiki galimybė lavinti ir puoselėti lietuvių kalbą.

 

Šiais mokslo metais projektas kvietė mokinius susipažinti su Dzūkijos krašto lankytinomis vietomis, tradicijomis, kultūriniu, buitiniu ir kulinariniu regiono paveldu. Mokiniai vieni kitiems piešė, rašė ir siuntė atvirlaiškius, kuriuose vaizdavo lankytinas Dzūkijos krašto vietas: Zervynų etnografinį kaimą, Norviliškių pilį, Prelomciškės piliakalnį, Čepkelių mokomąjį taką, Drevinės bitininkystės pažintinį taką, Kneipo pojūčių parką, Aukščiausią tiltą pėstiesiems („Rožės“ tiltas), Meilės salą Druskininkuose. Kiekvienas projekto dalyvis turėjo nupiešti, užrašyti ir išsiųsti 8 atvirlaiškius projekto partneriams.

 

Mokiniai džiaugėsi, kai sulaukė atvirlaiškių iš draugų, gyvenančių kitose pasaulio šalyse. Pirmokams taip patiko susirašinėti su kitose šalyse gyvenančiais mokiniais, kad sukūrė ir užrašė daugiau atvirlaiškių, nei buvo privaloma. Velykų proga mokiniai apsikeitė pieštais margučiais, kuriuos kabino ant Velykų medžio.

Projekto rezultatas – susitikimas su projekto partneriais edukacinėje vasaros stovykloje, kuri truks net 9 dienas. Mokiniai iš skirtingų šalių susitiks edukacinėje vasaros stovykloje, kurioje pasidalys projekto įspūdžiais, prisimins savo kurtus ir siųstus atvirlaiškius, aplankys įvairias Dzūkijos vietas, žais ir bendraus tarpusavyje, aptars projekto tęstinumą ir tolesnį bendradarbiavimą.

Pabaigai…

 

Tarptautiniai projektai – plačiai atvertos durys į globalų pasaulį, kuriame užsimezga ryšiai tarp skirtingų kultūrų ir asmenybių. Kartu tai ir pagalba mokiniams suprasti, kad ir kitų šalių vaikai nori draugauti, bendrauti, bendradarbiauti, kurti ir įgyvendinti savo svajones, o mokytojams – galimybė tobulėti, ieškoti naujų idėjų, integruoti įvairias projektines veiklas į savo ugdymo procesą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.