Žaidžiu inžineriją

Virginija Grišiuvienė, Loreta Kondratavičienė
,
priešmokyklinio ugdymo pedagogės

Mokslas ir inovacijos plėtojasi ir integruojasi į mūsų gyvenimą labai sparčiai. Tad norėdami šiems iššūkiams paruošti vaikus jau nuo mažens ugdome kritinio mąstymo, gebėjimo spręsti problemas, nebijojimo suklysti, kūrybiškumo pradmenis. Tai pasiekti padeda Šiaulių lopšelyje-darželyje „Žirniukas“ vykdomos STEAM veiklos.

 

Priešmokyklinio ugdymo grupėse daug dėmesio skiriame pažinčiai su inžinerijos samprata per patirtinį ugdymą. Vaikai tyrinėja paprastus inžinerinius procesus, elementus, produktus, atlieka nesudėtingas inžinerines užduotis. Siekdami holistinio ugdymo, inžinerijos turinį pateikiame per įvairias jos sritis: energijos, statybos, medijų, informatikos, dizaino, mechaninę, cheminę ir bioinžineriją. STEAM veiklas integruojame į Bendrąją priešmokyklinio ugdymo programą, jas planuojame (pavyzdžiui, „Dangaus kūnai“, „Daiktai aplink mus“, „Namai namučiai“ ir kitas). Kadangi inžinerija supa vaikus visur ir visada, tai daugelį dalykų galime išbandyti inžineriniu pavyzdžiu ir įgyti gebėjimus, kurie motyvuos domėtis tiksliaisiais mokslais mokykloje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.