Vilniaus lopšelio-darželio „Pušaitė” atvira veikla „Kūrybinių žaismių dirbtuvėlės” 

Vilija Gerasimovičienė
,
 Vilniaus lopšelio-darželio „Pušaitė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Balandžio 13 d. surengta Vilniaus lopšelio-darželio „Pušaitė” atvira veikla „Kūrybinių žaismių dirbtuvėlės”, sukvietė Antakalnio rajono „Neries“ metodiniam rateliui priklausančių 13-os lopšelių-darželių, darželių-mokyklų 35 mokytojus praktikus, administracijos atstovus, socialinius partnerius ir specialistus iš Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto ir Vilniaus miesto savivaldybės, ikimokyklinio ugdymo skyriaus. Veiksmas vyko įprastai neįprastose 7-iose skirtingose muzikos, sporto salių, bibliotekėlės, grupių aplinkose, skirtingomis priemonėmis, skirtingais metodais, bet bendram tikslui – žaismingai veikti ir džiaugsmingai švęsti Vilniaus 700-ąjį gimtadienį visus metus! 

 

Programoje buvo pristatytos ir didelio dalyvių susidomėjimo sulaukė šios veiklos: 

1.„MENAS – RAKTAS Į PASAULĮ(meninio ugdymo mokytoja-metodininkė Šilenė, ikimok. ugdymo mokytojos metodininkės Rūta, Jolita) 

Šūkis, sukurtas vaikų: „Mums reikia švaraus pasaulio, mums reikia tyro vandens!” 

Pristatyta veikla: meninis vandens ekologijos ir taršos problemas apimantis spektakliukas su 4–5 m. vaikais  

2. „STE(A)M EKSPERIMENTAI“ (priešmokyklinio ugdymo vyr. mokytojos Vida, Deimantė) 

Siekis, keltas vaikams: išgyventi kūrybos džiaugsmą tyrinėjant, eksperimentuojant ir analizuojant veiklos procesą. 

Pristatyta įtraukianti, eksperimentais pagrįsta veikla su 6–7 m. vaikais, naudojant kiaušinius: „Kiaušinis skenduolis“, „Kiaušinis skraiduolis“, „Šviečiantis kiaušinis“ ir kt. 

3. „SKAITMENINIS RAŠTINGUMAS“ (priešmokyklinio ugdymo mokytoja Kristina) 

Siekis, keltas vaikams: naudojantis interaktyviu ekranu ir programėlėmis kurti skaitmeninį turinį ir demonstruoti informatinio mąstymo pradmenis žaidybinėmis interaktyviomis formomis. 

Pristatyta veikla: inovatyvūs, išmaniosios lentos taikymo būdai 6–7 m. vaikų skaitmeninių įgūdžių ugdymui, naudojantis skaitmeniniais įrenginiais ir „Wordwall“ skaitmenine mokymosi platforma 

4. „ODININKYSTĖS AMATAS. KURIU PATS“ (ikimokyklinio ugdymo mokytoja Nijolė Ieva) 

Siekis, keltas vaikams: pažinti odininkystės amatą, išbandyti, ką galima pagaminti iš natūralios odos 

Pristatyta veikla: kūrybinės įrankių su oda panaudojimo unikaliame 5–6 m. vaikų kūrybiniame gamybos procese dirbtuvėlės, išbandant apyrankių „marginimo ir kniedijimo” gamybos būdus 

5. „IŠMANIOSIOS „BLUE-BOT“ BITUTĖS“ (ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja Jurgita) 

Siekis, keltas vaikams: kūrybine veikla aktyvinti vaizduotę, tyrinėti „čia ir dabar”, iššifruojant QR koduotes, atrasti pavasario požymius. 

Pristatyta veikla: kūrybinis „skrydis į skaitmeninę istoriją” su 3–4 m. vaikais ir edukacinėmis bitutėmis, išbandant loginio mąstymo ir kūrybinės raiškos užduotėles, taikant išmaniąsias bitutes ir QR koduotes 

6. „FIZINIS RAŠTINGUMAS“ (fizinio ugdymo vyr. mokytojas Viktoras) 

Siekis, keltas vaikams ir dalyviams: būti motyvuotiems ir pasiruošusiems aktyviai judėti, su sąžiningumo, bendrabarbiavimo, tobulėti norimu jausmu 

Pristatyta fiziškai aktyvi veikla sporto salėje su 5–6 m. vaikais, nepalikusi pasyvių nei mokytojų, nei pavaduotojų ugdymui, nei direktorių: tilto statybos, monopolis – be konkurencijos, grybų ir gėlių oazė bei kt. 

7. „OLIMPINIS ŠVIETIMAS“ (l.e.p. dir. pavaduotoja ugdymui, mokytoja metodininkė Vilija) 

Siekis, keltas dalyviams: kaip sudėtingus sprendimus komandoje priimti ir paversti nesudėtingais  

Pristatyta Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) vykdomos „Olimpinių vertybių ugdymo programos“ darbo komandoje įgūdžių formavimo užduotis  

 

 

Gerosios, atviros patirčių veiklos ikimokyklinio ugdymo įstaigų erdvėse skatina komunikavimą tarp ugdytinių bei mokytojų įvairiomis raiškos priemonėmis, formomis ir būdais. Gebėjimas (įprasti) mokytis atsakingai bei saugiai naudotis skaitmeniniais įrenginiais, įrankiais, technologijomis, idėjinių veiklų turinį nukreipiant į ugdomuosius žaidimus, padeda ugdytiniams įgyti informatinio mąstymo pradmenis. Todėl pristatomos nesuvaidintos ugdymo(si) situacijos praplečia projektinį bei kūrybinį mąstymą, formuoja vertybinį pagrindą. Dalyvavimas organizuotose ir spontaniškai kylančiose veiklose leidžia demonstruoti ugdytinių stiprybes ir ieškoti būdų, kaip įveikti mokytojų silpnybes. 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.