Tik penkios, bet labai turiningos dienos Serbijoje

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos projekto T.A.L.E.S. komanda

Kėdainių „Ryto“ progimnazija sėkmingai įgyvendina „Erasmus+” projektą „Gyvenimo įgūdžių ir emocinio intelekto ugdymas” (T.A.L.E.S.). Kovo 6–10 dienomis įvyko jau penktasis projekto partnerių iš Graikijos, Bulgarijos, Lietuvos, Rumunijos, Turkijos susitikimas „Svetislav Golubović Mitraljeta“ pagrindinėje mokykloje Batajnicoje, Serbijoje.

 

Šeimininkai išradingai supažindino su Serbijos istorija, kultūra ir tradicijomis. Galėjome gėrėtis nuostabiais tautiniais kostiumais, skambiomis serbų liaudies dainomis, ritmingais šokiais, spektakliu apie svarbiausius Serbijos istorijos momentus. Buvome labai nustebinti šios mokyklos mokinių atliktais šalių-partnerių liaudies šokiais. Nuoširdžiai plojome ir dėkojome už nepriekaištingai atliktą lietuvių liaudies šokį „Kalvelis“. Labai maloniai nustebino kabinetai, kuriuose „radome“ visas šalis-partneres. Lietuviškame kabinete buvo ir Gedimino pilis, ir „Žalgirio“ simboliai, ir tautiniai kostiumai, ir Lietuvos įžymios vietos, ir mūsų trispalvė. Malonu aplankyti pasakų iliustracijų piešinių – konkurso darbų parodą, kurioje eksponuoti mūsų mokinių meniniai darbai.

 

Mokyklos direktorius Igoris Vojnovičius džiaugėsi, kad dalyvavimas europiniuose projektuose atveria naujas galimybes plėtoti kultūrinį dialogą, nes bendraudami keičiamės patirtimi ir gerosios praktikos pavyzdžiais, kuriame naujus inovatyvius ugdymo proceso tobulinimo metodus.

 

Per penkias susitikimo dienas nuveikėme tikrai daug. Mokiniai pristatė visiems gerai žinomas pasakas, kurių pabaigas perkūrė patys. Pamatėme netradicines pasakų „Gražuolė ir pabaisa“, „Pelenė“, „Coliukė“, „Bremeno muzikantai“, „Hansas ir Greta“, „Bjaurusis ančiukas“ pabaigas. Net negalėjome įsivaizduoti, kaip kūrybiškai visų šalių mokiniai atliks šią užduotį. Taip pat lankėmės nacionalinėje bibliotekoje Belgrade, dalyvavome seminare „Kritinio mąstymo įvadas“ ir kūrybinėse dirbtuvėse netradicinėje erdvėje princesės Liubicos rezidencijoje, kurias vedė žinoma vaikų rašytoja Jasminka Petrovič, knygos „100 kėdžių veidų“ autorė.

 

Visose šalyse aktualias temas aptarėme seminaruose „Spaudimas ir įtaka“, „Esu atsakingas“, „Kai rizikuoju“, „Ką gali padaryti mokytojas, kad mokiniai išvengtų priklausomybių?“. Šešių šalių mokyklose atliktos apklausos „Priklausomybės ir paauglystė“ rezultatus aptarėme žaismingame pristatymas tarptautinės TV laidos forma.

 

Stengėmės kuo giliau ir įvairiapusiškai pažinti Serbijos kultūrą, tradicijas. Lankėmės Serbijos parlamente, Vuko ir Dositej muziejuje, serbų rašytojo novelisto Ivo Andrič, kuris 1961 metais buvo apdovanotas literatūrine Nobelio premija, name-muziejuje, Kalemegdano parke ir tvirtovėje, Nikola Tesla muziejuje. Didžiausia staigmena laukė Karališkuose rūmuose, kur su mūsų delegacija susitikti ir pasikalbėti atėjo princas Aleksandras su žmona.

 

Daug sužinojome, patyrėme, pamatėme, bet svarbiausia – turėjome galimybę bendrauti, dalintis patirtimi, keistis turimomis žiniomis, tobulinti savo anglų kalbą. Labai nesinorėjo išsiskirti, bet žinome, kad neilgam. Jau gegužės mėnesį laukiame projekto partnerių pas mus Kėdainių „Ryto“ progimnazijoje, Lietuvoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.