Tarptautinis projektas „Mokymas būti“

Dr. Loreta Žadeikaitė
,
ŠMSM Studijų, mokslo ir technologijų departamento vyriausioji patarėja

Sostinės vaikų ir jaunimo centras kartu su Lietuvos Respublikos švietimo mokslo ir sporto ministerija, Vytauto Didžiojo universitetu bei Socialinio ir emocinio ugdymo institutu, bendradarbiaudami su aštuonių Europos valstybių švietimo ekspertais (Latvija, Slovėnija, Italija, Ispanija, Portugalija, Norvegija, Austrija), įgyvendina tarptautinį projektą „Mokymas būti: mokytojo profesinio augimo ir gerovės stiprinimas socialinio bei emocinio ugdymo srityje“ (angl. „Teaching to Be“)

 

Projekto tikslas – sukurti ir išbandyti naują internetinį mokytojų profesinės gerovės stiprinimo kursą, paremtą visų dalyvaujančių šalių partnerių geriausia praktika bei metodais. Sukurtas profesinės gerovės kursas padės mokytojams stiprinti savo socialinius ir emocinius įgūdžius, prisidės prie mokytojų profesinio perdegimo prevencijos bei stiprins mokytojų profesinę gerovę, taip sprendžiant nacionalinius ir Europos švietimo klausimus bei kuriant naujas veiksmingas mokytojų profesinio tobulėjimo strategijas.

Projektas įgyvendinamas pagal Europos Sąjungos programos „Erasmus+“ trečią pagrindinį veiksmą: Europos politikos priemonių eksperimentai.

 

Šiame projekto etape jau išbandomas profesinės gerovės kursas. Tai inovatyvi priemonė, skirta mokytojų profesinei gerovei stiprinti – internetinis kursas, papildytas darbo knygomis. Šis kursas nuo rudens bus prieinamas visoms švietimo įstaigoms. Projekte „Mokymas būti“ dalyvauja visų šalių partnerių mokyklos (apie 120 švietimo įstaigų iš 8 valstybių). Lietuvoje į veiklas įsijungė 15 švietimo įstaigų, kurios pagal jų skirtingą įsitraukimą į projekto veiklas, suskirstytos į tris grupes:

A grupės mokyklos (dalyvauja nuo projekto pradžios ir kuria kurso turinį, išbando kursą ir dalyvauja efektyvumo vertinimo tyrime): Vilniaus Antakalnio progimnazija, Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjus, Telšių „Kranto“ progimnazija, Klaipėdos rajono Ievos Simonaitytės gimnazija, Ukmergės Dukstynos pagrindinė mokykla.

B grupės mokyklos (eksperimentinės mokyklos, kurios išbando kursą ir dalyvauja efektyvumo vertinimo tyrime): Šakių Varpo mokykla, Šalčininkų rajono Baltosios Vokės Elizos Ožeškovos gimnazija, Šiaulių Voveriškių mokykla, Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija, Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazija.

C grupės mokyklos (kontrolinio tyrimo mokyklos, dalyvaujančios efektyvumo vertinimo tyrime): Klaipėdos Simono Dacho progimnazija, Panevėžio rajono Paliūniškio pagrindinė mokykla, Šiaulių rajono Kužių mokykla, Utenos rajono Užpalių gimnazija, Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazija.

 

Nuotraukų autorius Trond Rekstad

Gegužės 2–3 d. Stavangeryje (Norvegijos karalystė) vyko projekto partnerių susitikimas, kuriame projekto partneris Stavangerio universitetas sukvietė projekto dalyvius pasidalinti patirtimi apie pirminius projekto tyrimo rezultatus. Susitikime dalyvavo Lietuvos komandos atstovai: prof. Vilma Žydžiūnaitė, prof. Aušra Rutkienė, dr. Daiva Šukytė, dr. Loreta Žadeikaitė, projekto koordinatorė Neringa Grigorjeva ir projekto vadovė Modesta Žilinskė.

 

Partnerių susitikime pristatyti ir aptarti tarpiniai projekto rezultatai. Lietuvos komanda pasiūlė rengti bendrą projekto monografiją, kurioje partneriai pristatys savo šalies veiklas, pasiektus projekto rezultatus atsižvelgiant į šalies kontekstą ir aktualiausius prioritetus. Darbo grupėse aptartos rekomendacijos politikai įgyvendinti remiantis atlikto tyrimo rezultatais. Sutarta organizuoti nacionalines baigiamąsias konferencijas lapkričio pabaigoje–gruodžio pradžioje. Baigiamoji  projekto konferencija vyks 2024 metų vasario mėn.

 

Daugiau apie projektą

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.