Svetingoji Turkija

S. Danušienė, V. Rimkuvienė

Kovo 11 d. Klaipėdos Baltijos gimnazijos mokiniai Kamilė, Gabrielė, Liepa, Arnas, Arnold ir mes, mokytojos S. Danušienė ir V. Rimkuvienė, vykome į „Erasmus+“ projekto „Let’s share the beauties stop the bullying“ partnerių susitikimą Turkijoje. Iš Palangos skridome į Oslą, iš Oslo į Antaliją, o po to autobusu vykome į Koniją – miestą Turkijoje, Anatolijos plokščiakalnio pietuose, į pietus nuo Ankaros, provincijos centrą. Pirmas rytas Turkijoje padarė ypatingą įspūdį, nes visi pabudome 6 val. ryto nuo keisto, mums neįprasto garso. Įspūdingo dydžio ir grožio mečetės buvo netoli viešbučio ir per garsiakalbius kvietė visus rytinei maldai. Garsas buvo toks didelis, kad pažadindavo kiekvieną rytą.

Projekto pirmą dieną aplankėme Kadinhani provincijoje esančią mokyklą. Mus sutiko labai svetingai, su turkiškomis dainomis ir vaišėmis. Mokiniai pristatė savo šalis ir patyčių tema sukurtus filmukus bei turėjo galimybę pabūti įvairiose pamokose. Mūsų gimnazijos mokiniams paliko didelį įspūdį tai, kad mokykloje negalima naudotis telefonais, jie neturi sporto salės, niekas nenešioja uniformų, mokiniai neturi sąsiuvinių ir rašo tiesiai į knygas. Kiekvieną dieną mokiniai turi po 8 pamokas ir savaitės pabaigoje, t. y. kiekvieną penktadienį, kai pamokos pasibaigia, jie išsirikiuoja mokyklos kieme, išklauso direktoriaus sakomą kalbą ir gieda savo šalies himną. Taip skatinamas mokinių patriotizmas.

Turkijos kraštovaizdis mums taip pat paliko įspūdį, nes Lietuvoje mes neturime kalnų. Jų grožis mus visus tiesiog užbūrė. Ypač gražūs vaizdai buvo Kapadokijoje, kur pagaliau mus palepino saulė ir šiluma. Šiluma sklido ir iš visų turkų, kurie tikrai yra labai svetingi. Jei tik ko nors paprašydavome, visada išgirsdavome: „Žinoma, jūs mūsų svečiai!“

Nauja kultūra, maistas, garsai, vaizdai dar ilgai išliks atmintyje. Vaikščiodami po Konijos miestą matėme daug benamių gyvūnų, kurie buvo draugiški ir prieidavo tikėdamiesi dėmesio ir maisto. Jie buvo sužymėti, tai reiškia, kad yra paskiepyti, bet maistą susirasdavo patys. Netikėta buvo ir tai, kad nėra laikomasi kelių eismo taisyklių, nes einant per žalią šviesą vis tiek važiuoja automobiliai ir dėl šios priežasties apima nesaugumo jausmas. Taip pat atkreipėme dėmesį į tai, kad turkai labai daug rūko, net uždarose patalpose, kas mums, lietuviams, jau yra keista. Tai tik keletas smulkmenų, kurios šiek tiek trikdė, bet visa kita buvo nuostabu! Pavyzdžiui, aplankyta drugelių alėja, kurioje buvo 32 laipsniai šilumos ir aplinkui skraidė mėlynos spalvos didžiuliai drugeliai. Drugelių alėjoje viskas atrodė kaip rojuje, grojo muzika ir mus supo nepakartojami vaizdai.

Laikas prabėgo greitai ir paskutinę susitikimo dieną gavome sertifikatus bei dovanas iš Kadinhani provincijos mero Mehmet Badem. Ši kelionė išties buvo labai smagi ir už galimybę pažinti naują kultūrą bei šalį esame labai dėkingi Baltijos gimnazijos anglų kalbos mokytojai ir pagrindinei „Erasmus+“ koordinatorei Linai Lorenzo Ruiz. Mokiniai džiaugiasi užsimezgusiomis naujomis draugystėmis, kurios tęsiasi ir grįžus į Lietuvą. Keliaudami tampame turtingesni savo vidumi!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.