STEAM – didesnės vaikų galimybės ir patirtis

Natalija Zabolevičienė
,
 l.-d. „Atžalėlės“ vyr. mokytoja

Dirbdama lopšelyje-darželyje dažnai organizuoju tokias veiklas, kad pats vaikas būtų kūrėjas ir atradėjas. Kartais atsitinka taip, kad vaikas nerodo iniciatyvos kurti pats ir ieško suaugusiojo pagalbos. Padėti yra viena, o sudominti, atskleisti vaiko galimybes kurti, rodyti iniciatyvą veiklose yra kas kita. STE(A)M ir yra tas metodas, kuris padeda vaikui atsiskleisti, nebijoti suklysti ir pasitikėti savo gebėjimais. Pastebėjau, kad būtent bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai ir yra tokios veiklos, kurios patraukia vaikų dėmesį ir leidžia būti lanksčiam veikloms. Pastaruoju metu, o ypač po išvykų į gamtą, vaikai nuolat ieško, atranda sau patrauklius medžio lapus. Tad kilo mintis, o kodėl iš tų medžio lapų nepadaryti ko nors gražaus. Kas pradžiugintų ne tik vaikus, bet ir leistų jų darbais pasidžiaugti tėveliams.

 

Atliekant tokią veiklą vaikai lavino savo mąstymo įgūdžius, samprotavo, diskutavo (lavino kalbos įgūdžius), sprendė problemas (ar gali prisiklijuoti šlapias medžio lapas), turėjo sutelkti dėmesį ir kt. Labai džiaugiuosi, kad ši veikla paskatino vaikus visapusiškai analizuoti tiek save, tiek aplinką.

 

Taip pat reikia pabrėžti, kad STEAM taikymas prisideda prie vaikų socialinės raidos vystymosi, nes vaikai mokėsi dalytis klijais, keistis vaidmenimis, išbandyti naujus veiklos būdus (vieni nešė medžio lapus, kiti klijavo ir kt.)

 

Kaip teigia Sigita Burvytė, dirbant su šiuolaikiniais vaikais ir norint juos sudominti savęs bei pasaulio pažinimu – neįmanoma apsieiti be STE(A)M metodikos elementų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.