Specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kalbėjimo ugdymo galimybės, taikant skaitmenines programas

Ingrida Jurevičienė
,
projekto koordinatorė
Aušra Stoškienė, Rita Kairienė
,
logopedės

Gegužės 23–27 d. mes, logopedės Aušra Stoškienė ir Rita Kairienė bei mokytoja Ingrida Jurevičienė, dalyvavome tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Digital approaches at SEN Education“ (SENdata) darbo ir mokymosi susitikime, kuris vyko Portugalijoje. Į nuostabų kalnų apsuptyje įsikūrusį Sintros miestą susirinko 22 mokytojai iš Turkijos (Bursa / Yıldırım Huma Hatun Ozel Egitim Anaokulu), Lietuvos (Kėdainiai, „Spindulio“ mokykla), Latvijos (Rīgas 2. Pamatskola), Rumunijos (Grădinița Specială, Cluj-Napoca), Serbijos (Anton Skala pradinė mokykla, Belgradas) ir Portugalijos (Sintra, Agrupamento De Escolas Lapiás). Mobilumo tikslas – skaitmeninių programų, technologijų ir įrangos pritaikymas specialiųjų poreikių mokinių kalbai ir kalbėjimui ugdyti.

 

EBS dr. Rui Grácio / Agrupamento de Escolas Lapiás mokyklos projekto koordinatorė Sandra Carvalho ir direktorė Ana Paula Custódio pasveikino dalyvius, pristatė susitikimo programą. Siekiant artimiau susipažinti, užmegzti šiltesnius bendradarbiavimo ryšius, pasitelktas ledlaužio metodas. Projekto koordinatorė Sandra Carvalho, pristatydama Portugalijos švietimo sistemą, ypatingą dėmesį skyrė specialiųjų poreikių mokinių įtraukiajam ugdymui. Susipažinome su mokyklos edukacinėmis erdvėmis, lankėmės klasėse, bendravome su mokytojais ir mokiniais, ragavome tradicinių Portugalijos patiekalų. Po pietų aplankėme Penos rūmus Sintroje.

 

 

Antrąją dieną lankėmės EB1/JI Sabugo / Vale de Lobos pradinėje mokykloje ir vaikų darželyje, susipažinome su ikimokyklinio amžiaus bei 6–10 metų specialiųjų poreikių vaikų struktūruotu ugdymu, gerąja darbo praktika, metodais. Projekto dalyvius sudomino struktūruoto ugdymo aplinkos, vizualizuoti individualūs mokinių tvarkaraščiai, taisyklės, mokytojų parengtos kalbos ugdymo priemonės, didaktinė medžiaga. Lankydamiesi Lisabonos universiteto Alcoitão sveikatos mokslų mokykloje (Escola Superior de Alcoitão) dalyvavome Logopedijos skyriaus lektorių paskaitose, kuriose susipažinome su kalbos sutrikimų įveikimo medicininiais ir pedagoginiais aspektais, ANDITEC kompanijos pagamintomis IKT priemonėmis, skirtomis komunikacijai skatinti, keitėmės nuomonėmis apie kalbos ugdymo praktiką projekto partnerių šalyse. Stebėdami vaizdo pristatymus, sužinojome apie tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo galimybes, ugdant vaikų kalbos ir kalbėjimo įgūdžius, pasitelkus skaitmenines technologijas. Po susitikimo universitete aplankėme Cascais miesto žymias vietas, žavėjomės Boca do Inferno uolomis.

 

Trečiąją vizito dieną susipažinome su Portugalijos sostinės Lisabonos kultūriniu-istoriniu paveldu: aplankėme senamiestį, Jerónimo vienuolyną, Belem bokštą, Praça do Comércio aikštę, monumentą, skirtą Lisabonos karaliui José I, istorinių asmenybių figūromis puoštą triumfo arką, ragavome tradicinių Belem pyragaičių…

 

Ketvirtąją mobilumo dieną išbandėme kalbos ir kalbėjimo ugdymui skirtas skaitmenines programas ir edukacinius žaidimus. Specialioji pedagogė Maria João Salgueiro pristatė programą „Portuguese for Kids“ (Português para Crianças), o projekto koordinatorė Sandra Carvalho – „APP Portuguese Fun Easy“. Mokytojos demonstravo darbo su jomis galimybes, metodus, užduočių lapus ir kitą medžiagą. Ergoterapeutė Beatriz Corredoura, pristatydama individualų SUP mokinio socializacijos planą, pateikė pavyzdžių, kaip kompleksiškai tobulinami bendravimo ir darbiniai įgūdžiai, integruojant ugdytinius į vietos bendruomenę. Projekto partneriai diskutavo apie savo šalių švietimo strategijas, ugdant SUP mokinius ir rengiant juos savarankiškam gyvenimui. Maloniai nustebino užsiėmimų pabaigoje mokinių įteiktos tradicinės puokštės, skirtos gegužės 26-ąją švenčiamai COB (duonos ir žolynų) dienai paminėti. Vėliau lankėmės Quinta da Regaleira rūmuose, susipažinome su vietos kultūra ir istorija.

 

Paskutinę dieną Sintros miesto savivaldybėje susitikome su miesto tarybos viceprezidentu Bruno Parreira. Jis pasveikino projekto dalyvius, pabrėždamas dalijimosi gerąja SUP mokinių ugdymo praktika svarbą. Agrupamento de Escolas Lapiás mokykloje projekto partneriai įvertino ir apibendrino mobilumo veiklas, akcentuodami teigiamą IKT poveikį mokinių komunikavimo kompetencijai plėtoti. Mokytojams įteikti kvalifikacijos tobulinimo sertifikatai. Per koordinatorių susitikimą aptartas lapkričio mėnesį Rygoje (Latvija) vyksiantis mobilumas.

 

Projektas „Digital approaches at SEN Education“ (SENdata) (2020-1-TR01-KA229-094323_3) yra finansuojamas iš Europos Komisijos „Erasmus+“ programos lėšų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.