Skaitmeninių programų ir įrankių panaudojimo galimybės, ugdant SUP mokinių savitarnos įgūdžius

Ingrida Jurevičienė
,
projekto koordinatorė
Aušra Stoškienė
,
logopedė

Lapkričio 7–11 d. Kėdainių „Spindulio“ mokyklos komanda – direktorius Juozas Jančius, mokytoja Ingrida Jurevičienė, logopedė Aušra Stoškienė – dalyvavo ketvirtajame „Erasmus+“ KA229 projekto „Digital approaches at SEN Education“ (SENdata) partnerių mokymų ir gerosios darbo praktikos sklaidos susitikime Latvijoje (Rygos 2-ojoje pradinėje mokykloje). Mobilumas buvo skirtas pristatyti, aptarti ir praktiškai išbandyti skaitmenines programas, technologijas ir įrangą specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių savitarnos įgūdžiams ugdyti.

 

Pirmoji mobilumo diena Rygoje prasidėjo įstaigos ugdytinių – specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) mokinių – meniniu pasirodymu. Paskui projekto koordinatorė Iraida Čerenkova pristatė mokyklą, joje vykdomas ugdymo programas, o mokytoja Jūlija Pabērza susirinkusiuosius supažindino su Latvijos švietimo sistema. Ekskursijos po įstaigą metu lankėmės įvairiose edukacinėse, sensorinėse, relaksacinėse erdvėse, kuriose vykdomas ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis ugdymas ir įgyvendinamos profesinio rengimo programos. Virtuvės paslapčių besimokantys mokiniai nustebino savo paruoštais latvių nacionaliniais patiekalais.

 

 

Antrąją vizito Latvijoje dieną, viešint mokykloje-plėtros centre Rygos 1-ojoje pradinėje mokykloje, įstaigos vadovų ir mokytojų komanda dalijosi IKT panaudojimo ugdymo procese patirtimi. Įtraukdami projekto dalyvius į praktines veiklas, pedagogai pristatė savo darbe pasiteisinusias skaitmenines priemones ir įrangą. Tęsdami mokymus, Latvijos „SENdata“ nariai partneriams pasiūlė praktiškai išbandyti atrinktas ir patvirtintas savitarnos srities mokymosi programas.

 

Toliau vykdant savaitės mobilumo veiklas, Rygos 2-osios pradinės mokyklos mokytojai Agris Skultė, Julija Pabērza ir Natalija Kirejeva vedė edukacinius seminarus apie šiuolaikinių technologijų pritaikymą mokymosi procese. Buvome supažindinti su išmaniaisiais kubeliais „iMO-Learn“, mobiliąja programėle „Actionbound“, išmaniosiomis grindimis „WizeFloor“, „Barbolet“ kūrimo metodo balansine lenta, patys išbandėme, kaip visa tai veikia.

 

Lankydamiesi Rygos rotušėje, per susitikimą su vyriausiąja švietimo projektų vadove Zani Bitenieci aptarėme įvairiose šalyse svarbias švietimo temas, tarptautinių projektų naudą, projekto „SENdata“ idėją ir tikslus, svarbą specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo tęstinumui namuose.

 

Daug laiko paskyrę mokymams ir patirties sklaidai, mobilumo organizatoriai surengė mums ir turiningas išvykas Latvijos krašto istorijai ir kultūrai pažinti. Gidės pasakojimų lydimi popietę praleidome Rygos senamiestyje. Neišdildomą įspūdį paliko unikalus XIV a. architektūros paminklas – Juodagalvių namai. Aplankėme XVIII a. dvasia alsuojančius Rundalės rūmus, Bauskės miestelį, kurio ištakos siekia XV a., dalyvavome latviškos duonos kepimo edukacinėje programoje LĀČI kepyklėlėje.

 

„SENdata“ projekto mobilumas Latvijoje sutapo su Latvijos atminimo diena (Lāčplėš diena), skirta pagerbti kariams, kovojusiems už šalies nepriklausomybę 1919 m. Kartu su mokiniais dalyvavome renginyje mokyklos kieme ir, palaikydami populiariausią šios dienos tradiciją, uždegėme atminimo žvakutes.

 

Paskutinės vizito dienos pabaigoje pasitelkę skaitmeninį įrankį „Actionbound“ įvertinome mobilumą Latvijoje ir iškilmingoje ceremonijoje gavome sertifikatus už nuveiktus darbus.

 

„Erasmus+“ KA229 projektas „Digital approaches at SEN Education“ (SENdata) (2020-1-TR01-KA229-094323_6) yra finansuojamas iš Europos Komisijos „Erasmus+“ programos lėšų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *