Šiaulių „Romuvos” progimnazijos pradinukai dalyvavo ES programavimo savaitėje #CodeWeek’2021  

Laura Palivonienė ir Erika Steponaitienė
,
pedagogės

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos priešmokyklinukai su mokytoja Erika Steponaitienė ir 4 klasės mokiniai bei jų mokytoja Laura Palivonienė spalio 11–15 d. dalyvavo ES programavimo savaitėje. Tai ES iniciatyva, vykusi visose Europos Sąjungos šalyse, kuria siekiama paskatinti jaunus žmones susipažinti su programavimo galimybėmis, perspektyvomis ir kompiuterijos vystymosi ateitimi. Šios iniciatyvos tikslas yra populiarinti programavimą, parodyti, kaip žmonės gali įgyvendinti idėjas programuodami, susipažinti su programavimo įgūdžiais ir suburti motyvuotus žmones mokytis.

 

Ketvirtokai integruotoje dailės ir technologijų pamokoje, įdiegę Pixel Art aplikaciją, kūrė piešinius. Mokiniai piešė, sekdami skaičius, pasirinkdami spalvas ir atitinkamus kvadratėlius. Bendraudami, fotografuodami jie sukūrė nuostabius darbus. Vaikus sužavėjo ši meninė veikla, jie bandė, svajojo, eksperimentavo su spalvomis.

 

Lietuvių kalbos integruotoje pamokoje mokiniai naudojo minčių žemėlapio programėlę ,,Mi Mind”, kuri yra puikus įrankis, padedantis struktūrizuoti mintis, sudaryti schemas ir dalytis jomis su draugais. Programoje yra dešimtys maketų, spalvų schemų, formų, modelių ir kt. Bendradarbiaudami su draugais, mokiniai sukūrė perskaityto kūrinio minčių žemėlapį, kuris padėjo nuosekliai bei kūrybingai parašyti pasakojimą pagal pateiktą situaciją.

 

Lauros Palivonienės nuotr.

Priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai, pradėdami nuo mažų žingsnelių, taip pat mokėsi programavimo pagrindų. Priešmokyklinukai kūrė paveikslėlius Pixel Art technika. Iš pradžių buvo pateiktos lentelės, kur skaičiuodami ir spalvindami mažus kvadratėlius, vaikai sukūrė paveikslėlius. Atlikdami šią užduotį vaikai lavinosi atidumą, loginį mąstymą, o svarbiausia, sužinojo, kas yra „Pikselis“. Vaikai sukūrė žaidimą „Kiškio gardumynai“, patys pagamino žaidimo korteles ir langeliuose žymėjo rodyklėmis kiškio saugų kelią nuo pradžios iki finišo. Žaisdami vaikai suprato, kad skirtingai išdėliojus korteles, sukuriamas skirtingas kelias, kad gali būti keli ėjimo langeliais variantai. Vėliau priešmokyklinukai komandų sekas žaidime sudarė pasitelkdami edukacines bitutes-robotus. Šioje veikloje vaikai mokėsi nuoseklaus mąstymo, suprasti algoritmus. Dalyvaudami #CodeWeek‘2021 Autumn mokiniai bei pedagogai savo veiklomis dalinosi ir „eTwinning“ projekte „Skaitau, mokausi, tyrinėju“ (angl. „I‘m reading, learning and exploring“).

 

Programavimo savaitė mokykloje buvo pasirinkta neatsitiktinai. Kadangi pedagogės dalyvauja programos „Erasmus+“ projekte „Inovatyvių mokymo metodų tobulinimas STEAM ir skaitymo raštingumo kompetencijų ugdymui“, projekto mokymų „CODING@SCHOOL. Computational thinking development” užsiėmimuose buvo pabrėžiama kodavimo svarba įvairaus amžiaus mokiniams. Taip pat mokytojos buvo supažindintos su pedagoginiais kodavimo įrankiais ir kylančiais mokomųjų programėlių kūrimo iššūkiais. Mobilumo metu lektoriai pasiūlė dalyvauti kasmetinėse CodeWeek veiklose, todėl šios kodavimo savaitės metu mokytojos drąsiai pasirinko ir kūrė veiklas, kurių metu mokiniai atliko kūrybines užduotis, skatinančias skaitmeninį mąstymą, problemų sprendimą bei kūrybišką komandinį darbą.

 

Vienas iš geros mokyklos bruožų, tėvų (globėjų) ir mokinių požiūriu, yra įdomios ir šiuolaikiškos pamokos. Išradingas technologijų naudojimas jose – puikus būdas išplėsti vaikų galimybes mokantis, kuriant, tyrinėjant, bendraujant ir bendradarbiaujant.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.