Seminaras „Švietimas darniam vystymuisi“

Donata Liauksminaitė
,
mokytoja

Gegužės 2–4 d. Odensėje, Danijoje, vyko tarptautinis seminaras „Švietimas darniam vystymuisi“ (angl. „Education for sustainable development“). Seminare dalyvavo 45 dalyviai iš 19 šalių (iš Lietuvos seminare dalyvavo 3 pedagogai). Seminaro tikslas buvo pasisemti naujų idėjų, praktinių pavyzdžių tvarumo tema, kuriuos būtų galima integruoti savo ugdymo procese bei susirasti partnerių tolimesniems projektams.

 

Pirmąją dieną pradėjo Sune Christian Weile, projekto vadovas, kuris pristatė nacionalinės švietimo agentūros Danijoje siekius. Toliau sekė pranešimas, apie „Erasmus+“ programos galimybes, kaip šią programą galima pasitelkti švietimo įstaigose ir kurios paprogramės tinkamiausios skirtingiems projektams. Toliau vyko žaidimas, kuris skatino visus seminaro dalyvius susipažinti tarpusavyje. Seminaro metu išgirdome įvairias Danijos mokyklų patirtis tvarumo projektuose. Dauguma mokyklų skiria daug dėmesio šiai temai ir susikuria tvarumo planus, kuriuos vykdo, nes nori užauginti sąmoningą pilietį, kuriam rūpėtų gamta, ekologija, tvarumas.

 

 

Savo patirtimi dalijosi tiek ikimokyklinio ugdymo įstaigos, tiek ir bendrojo ugdymo įstaigos. Sužinojome apie daniško ugdymo ypatumus. Lankėmės privačiame darželyje, kurios vadovas pristatė, jų tvarumo tema įgyvendintą „Erasmus+“ projektą „A longer life on Earth“. Papasakojo apie įgyvendintas veiklas, tėvų įtraukimą į ugdymą, pamatėme ir darželio erdves. Džiugu, jog išgirdus tvarumo pavyzdžius mūsų darželiai daugumą veiklų vykdo patys (gamina priemones iš antrinių žaliavų, augina žaliąsias palanges, užsiima tvariu menu, vaikai daug laiko leidžia lauke, turi daržus, kuriuose augina daržoves, o vėliau iš jų gamina maistą). Klausėmės Middelfart miesto pavyzdžių, kaip ugdymo įstaigose skatina tvarumo ugdymą. Šis miestas teikia ir kursus kitų šalių mokytojams, organizuoja „Climate festival“ renginį, kuriame dalyvaus 30 tūkstančių žmonių.

 

Šiame seminare išgirdome naujų dalykų, susipažinome su daniško ugdymo sistema, tačiau vienas iš svarbiausių dalykų, jog visi seminaro dalyviai dalijosi savo šalių patirtimi, galėjome palyginti, kuom mūsų ugdymo sistemos panašios, kaip visi bandome integruoti tvarumo temą į savo ugdymą, siekiant ugdyti sąmoningesnę, atsakingesnę gamtai asmenybę bei tikimės, jog užsimezgusios pažintys pavirs į bendrus projektus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.