Seminaras „Skaitymo raštingumo tobulinimas integruojant STEAM veiklas“

Laura Palivonienė
,
pradinių klasių mokytoja

Šiaulių miesto savivaldybės Švietimo centras organizavo ilgalaikės programos „STEAM įgūdžių ugdymas(is): gamtamokslinis raštingumas, sumanioji inžinerija ir informatinis mąstymas“ seminarą „Skaitymo raštingumo tobulinimas integruojant STEAM veiklas“. Seminaras vyko Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos bendruomenei. Lektorės, Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos pradinių klasių mokytojos, Laura Palivonienė, Žaneta Mickevičienė bei Rasa Navickienė supažindino seminaro dalyvius su Graikijoje vykusių mobilumo kursų gerąja patirtimi integruojant STEAM, IKT, skaitymo raštingumo tobulinimo programas. Pristatė inovatyvių metodų panaudojimo, programavimo galimybes, organizavo integruotas STEAM veiklas, skatinančias bendravimą, skaitymą, rašymą, inžinerinį mąstymą.

 

Seminaro tikslas – gerosios patirties sklaida vykdant programos „Erasmus+“ KA1 projekto „Inovatyvių mokymo metodų tobulinimas STEAM ir skaitymo raštingumo kompetencijų ugdymui” mobilumo veiklas Graikijoje bei sudaryti sąlygas mokytojams įgyti žinių ir praktinių gebėjimų ugdyti skaitymo raštingumą, integruojant STEAM veiklas.

Lektorė Laura Palivonienė pristatė mokytojams edukacines BeeBot bitutes-robotus. Šis spalvingas, lengvai valdomas ir draugiškas mažasis robotukas yra puiki priemonė mokytis iššifravimo bei problemų sprendimo, programavimo pradmenų. Taip pat mokytojai buvo supažindiniti su 3D rašikliais ir jų galimybėmis. Veikla su 3D rašikliais nereikalauja jokios programinės įrangos ar kitų sudėtingų technologijų, kurias reikia išmokti valdyti. Pedagogai išbandė ir QUIVER platformą. Tai mokomoji platforma, kurioje naudojama papildytos realybės spalvinimo technologija, padedanti mokiniams geriau įsivaizduoti ir suprasti įvairius mokymosi dalykus. Puikiai tinkanti įvairaus amžiaus mokiniams.

 

Lektorės Žaneta Mickevičienė ir Rasa Navickienė pristatė aplikacijas Liveworksheets.com, Learning.Apps.org, Blooket.com ir Wordwall.net. Pedagogai turėjo galimybę susipažinti su šių programų galimybėmis.

 

Seminaro metu pedagogai įgijo žinių ir praktinių gebėjimų, reikalingų tobulinti skaitymo raštingumą integruojant STEAM veiklas ir skaitmeninius įrankius kasdieninėje praktinėje veikloje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.