Respublikinis STEAM projektas „Juoda balta“

Virginija Grišiuvienė, Loreta Kondratavičienė
,
priešmokyklinio ugdymo pedagogės
Giedrė Bidvė
,
ikimokyklinio ugdymo pedagogė

Šiaulių lopšelis-darželis „Žirniukas“ yra STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymo) tinklo ugdymo įstaiga. Dalyvaudami šioje veikloje plėtojame STEAM mokyklų partnerystę. Lapkričio–gruodžio mėnesiais įstaigoje vyko respublikinis projektas – STEAM kūrybinės dirbtuvės „Juoda balta“. Juoda spalva simbolizuoja rimtį, paslaptingumą, balta – gėrį, šviesą. Šios spalvos STEAM projektui pasirinktos neatsitiktinai: tai lapkričio mėnesio tamsos susidūrimas su gruodį iškrintančiu pirmuoju baltu sniegu, su saulėgrįža…

Projekto tikslas – taikant STEAM veiklas ugdymo procese, suteikti galimybę vaikams aktyviai tyrinėti pasaulį, vis daugiau sužinoti apie juodą ir baltą spalvas bei pastebėti jas aplinkoje.

 

STEAM projektas – kūrybinės dirbtuvės „Juoda balta“ sulaukė itin didelio šalies ikimokyklinių įstaigų pedagogų susidomėjimo. Per 6 savaites veikti prisidėjo 122 pedagogai su 2–6 metų ugdytiniais iš 11 miestų ir 9 rajonų (Vilniaus, Šiaulių, Kauno, Utenos, Telšių, Vilkaviškio, Biržų ir kt.). Iš veiklų aprašymų ir jas iliustruojančių nuotraukų pastebėjome, kad vaikai veikė įvairiose erdvėse (grupėse, lauke, salėse, laboratorijose ir pan.) ir naudojosi pačiomis įvairiausiomis priemonėmis bei medžiagomis, jų panaudota gerokai daugiau nei 30 (pienas, vanduo, druska, krakmolas, actas, soda, juodžemis, kriauklės, prožektoriai, lygintuvas, balionai ir kt).

 

Vaikų veiklose atsispindi visi STEAM raidžių akronimai (gamtamokslis, technologijos, inžinerija, menas, matematika). Kartu su pedagogais, dirbdami grupelėmis, pavieniui, ugdytiniai kūrė plokštuminius, dvimačius, 3D „namus“, geometrines figūras, „laivus“, bokštus, tyrinėjo medžiagų virsmą (ledo tirpimą naudojant druską), paviršius, išbandė šešėlių teatrą, monotipiją (kalke ir lygintuvu), „dangų naktį“ tyrinėjo prožektoriais ir kita. Projektas „Juoda balta“ vaikams ir pedagogams suteikė galimybę dar kartą kūrybiškai analizuoti skirtingus dalykus. Vaikai tobulino šiuos įgūdžius: mąstymo, gebėjimo bendradarbiauti, ieškoti išeičių, kelti hipotezes, diskutuoti; lavino pagrindinius pojūčius, o pedagogai ne tik dalijosi patirtimi, susijusia su STEAM ugdymu, bet ir praplėtė kompetencijų ribas šioje srityje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.