Projekto dalyvių susitikimas Ispanijoje

Gabija Avlosevičienė
Šiaulių Gegužių prog-jos anglų k. mokytoja

Gegužės 28 – birželio 4 d. keturi Gegužių progimnazijos 5c kl. mokiniai Agnė, Emilija, Austėja ir Danielius su mokytojomis Gabija, Laima ir Jūrate viešėjo Ispanijoje, pagal STEAM veiklų „Erasmus+“ projektą „Shatter the grey!“.

Pirma „Erasmus+“ projekto „Shatter the grey!” diena buvo pilna įspūdžių aplankant Sevilijos miestą. Lankėmės Sevilijos katedroje ir Giraldos bokšte, katedros statybos truko daugiau nei šimtą metų, todėl jos architektūroje maišėsi keli stiliai, pasižymintys begalinio grožio ornamentika ir įmantria architektūros puošyba. Pasivaikščiojome Alkazaro rūmuose – su žaliais sodais, gražiausiais gėlynais, nuostabiais vidiniais kiemeliais, tvenkiniais ir prabangiomis salėmis. Dienai įpusėjus grožėjomės Ispanijos aikštės didingais rūmais, fontanu, bei vaizdu, primenančiu Italijos Veneciją – plaukiojančiomis valtelėmis šalia esančiame tvenkinyje. Kelionė tęsėsi tikrojo autentiško meno pažinties link – klausėmės gyvo gitaros garso ir įspūdingo temperamento flamenko šokio.

Antrąją „Erasmus+“ projekto „Shatter the grey!” dieną viešėjome El Rompido mokykloje. Čia stebėjome besimokančių mokinių koncertą, atvykusių mokinių ir mokytojų pasveikinimą, Projekto mokiniai dalyvavo STEAM pamokoje „Skaitmeninis vėjo malūno kūrimas naudojant LEGOWEDO.20.“ kurios metu mokiniai dalyvaujantys projekte darbo komandose metu naudodamiesi instrukcijomis sukonstravo veikiantį vėjo malūno modelį. Projekto mokytojai diskutavo apie „Shatter the grey!” projekto dalyvių kuriamos knygos, pristatančios kiekvienos šalies floros bei faunos unikalumą, turinį. Po viešnagės mokykloje mokiniai leido laiką šeimose; mokytojai, vedami vietinio gido susipažino su miesteliu El Rompido.

„Erasmus+“ projektui „Shatter the grey!” įsibėgėjus apsilankėme Eko muziejuje „Molino Mareal del Pintado“. Mokiniai, išsamios ekspozicijos bei edukacijos dėka, susipažino su čia gyvuojančia pelkės augmenija, gyvūnija ir su vandens malūno darbu, istorinėmis žmogaus prisitaikymo galimybėmis prie kasdien vykstančio gamtos proceso, kasdienio potvynio ir atoslūgio, būdingo gyvenant šalia vandenyno. Energija gaunama iš kasdien vykstančio potvynio bei atoslūgio buvo naudojama malūno darbui.

Ketvirtą projekto dieną aplankėme Huelvos „Recreativo“ muziejų – Ispanijos futbolo klubą, įkurtą Huelvos mieste (Andalūzija) britų darbininkų. Tai seniausias Ispanijos futbolo klubas, priklausantis „Club of Pioneers“ organizacijai. Čia turėjome nuostabią galimybę į stadiono aikštės didybę žvelgti iš žiūrovams skirtos „VIP“ ložės, bei pastovėti ant įžymaus stadiono vejos. Vaikščiodami po Huelvą, stebėjome miesto gyvenimo ritmą, architektūrą, miesto lanšaftą, ir ten gyvenančių žmonių bendravimą. Dienos įspūdžiai tęsėsi grįžus į mūsų miestelį El Rompido. Čia ispanų vaikų šeimos suorganizavo pikniką miestelio paplūdimyje, kur degustavome tėvelių pagamintą ispanų tradicinį patiekalą – paeliją. Čia projekto organizatoriai ispanai atvykusius mokinukus įtraukė į sportinę veiklą – burlentėmis perplaukti upę, pereiti salą ir „susitikti“ su vandenyno toliais. Kupini šypsenų, įspūdžių, skonių, triukšmo, sveiko nuovargio visi grįžome į savo „namelius“.

Paskutinė „Erasmus+“ projekto „Shatter the grey!” diena – kupina ir nuostabių Ispanijos krašto gamtovaizdžių, vertų atvirutės vaizdelio, saulės žydrame danguje, geros nuotaikos, ir mažyčio liūdesio akimirkos akyse- suvokimo, kad tai paskutinė projekto veikla visiems dalyviams – žygis į El Rompido miestelio pelkes. Vietinis gidas supažindino su šiai klimato juostai būdingais augalais bei gyvūnais. Grįžus į mokyklą, visiems projekto dalyviams buvo įteikti sertifikatai, pasikeista atminimo dovanėlėmis su Ispanijos projekto organizatoriais Danieliumi ir Anabele.

Į gimtuosius Šiaulius grįžome pavargę, bet labai laimingi ir kupini begalinių įspūdžių, ir jau kurdami veiklų scenarijų projekto dalyviams, kurie pas mus atvyks jau šį rudenį.

Tariame „Iki pasimatymo“ visiems „Erasmus+“ projekte „Shatter the grey!” sutiktiems mokinukams ir mokytojams.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.