Pradinukų pažintis su programuotojo darbu

Irena Matuzevičienė
,
PKNPM vyresnioji pradinių klasių surdopedagogė

Pradinukai labai domisi naujomis technologijomis. Jau pradinėse klasėse jie įgyja darbo kompiuteriu pradmenų: mokosi mokomąją medžiagą panaudoti praktinėje veikloje, bendradarbiauti, todėl gerėja jų mokymosi motyvacija, vaikai teigiamai vertina save, patiria malonumą, pažinimo, kūrybos džiaugsmą.

 

Kompiuteriniai žaidimai būtini ir vaiko manipuliacinės reakcijos, įskaitant ir smulkiąją motoriką, veiklos lavinimui. Informacinės technologijos naudojamos ir ugdant mokinius, kurie turi klausos sutrikimų.

Sėdėdami prie kompiuterio, negirdintys vaikai niekuo nesiskiria nuo kitų savo bendraamžių. Jie tokie pat aktyvūs, smalsūs ir žingeidūs. Kompiuterio priedai ir programos padeda jiems prisitaikyti aplinkiniame pasaulyje, iš dalies kompensuoja jų negalę bei leidžia geriau jaustis sveikųjų visuomenėje.

 

Pasak Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos (PKNPM) direktorės Danutės Kriščiūnienės, informacinės technologijos daug galimybių suteikia kasdienei mokinių veiklai plėtoti, tuo skatindama nuolatinį asmenybės tobulėjimą: meistriškai naudotis rašto, žodžio, vaizdo, kaip bendravimo ir bendradarbiavimo priemonių, teikiamais pranašumais savarankiškumui ugdytis, nuolatinei žinių paieškai.

 

Tuo mes, pradinių klasių mokytojos, įsitikinome edukacinių užsiėmimų Panevėžio švietimo robotikos centro padalinyje „RoboLabas“ metu. Ir visai nesvarbu, kad vaikai negirdėjo metodininkės Klaudijos žodinių instrukcijų (versti į lietuvių gestų kalbą beveik nereikėjo), pakako ranka nurodyti robotuko keliavimo kryptį link galutinio tikslo, o mažieji programuotojai iškart palinkdavo prie savo robotukų ir, savarankiškai spaudydami mygtukus, suprogramuodavo mažojo atradimo kelionės kryptį. Nervinosi, jei robotukas pasukdavo ne ten, kur turėjo keliauti, džiaugėsi, jei judėjo reikiama kryptimi. Vieniems tai pavykdavo iš karto, kiti atkakliai bandė dar ir dar kartą.

 

Užsiėmimų laikas prabėgo akimirksniu, todėl, kai veikla baigėsi, mažieji programuotojai neskubėjo. Dar ne kartą bandė nukreipti naująjį draugą robotuką numatyto tikslo link. Begalinis domėjimasis ir nauja patirtis įkvėpė mažiesiems didžiulį norą grįžti čia, į nuostabiąją „erdvę nutrūktgalviams kūrėjams“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.