Pirmokų projektas „Vanduo“

Genovaitė Kančelskytė, Daiva Popovienė
,
pradinio ugdymo pedagogės

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos pirmokai dalyvavo mokyklos organizuojamame projekte „Vanduo“. Mokiniai, pamokų metu ir popamokinėje veikloje atlikę įvairias užduotis, eksperimentus su vandeniu, išsiaiškino, kokia unikali medžiaga yra vanduo. Suprato, jog jis gali būti skystas, kietas ir dujinis. Sužinojo, kuo žmogui svarbus vanduo, kokias jis turi savybes, kur galima jo rasti, kaip jį saugoti ir taupyti.

 

Be eksperimentų su vandeniu, mokiniams ypač patiko kurti įvairius darbelius, piešinius naudojant šią unikalią medžiagą – vandenį. Per pasaulio pažinimo pamokas susipažinę su inkliuzo sąvoka, naudodami buitines atliekas, gamtoje rastas medžiagas ir vandenį vaikai kūrė inkliuzus lede. „Ledukų inkliuzais“ papuošė mokyklos teritorijoje augančius medžius.

 

Žaisdami lauke vaikai ne tik stiprino sveikatą ir grūdino organizmą, bet ir stebėjo žiemos  „piešinius“ – tirpstančio sniego ir ledo sukurtas formas. Kiek buvo džiaugsmo atpažinus kiškučio, dinozauro, aštuonkojo, kačiuko ar kitas figūras! Mokiniai aptarė, kad sniegas – puiki gamtos knyga. Joje atrado įvairių gyvūnų pėdsakų, bandė iš jų atpažinti, koks gyvūnas prabėgo. Stebėjo automobilių ratų sukurtus „ornamentus“, juos lygino. Baltas sniegas gali būti ir puikiu piešimo lapu. Nenaudodami įprastų piešimo priemonių ir rankų, mokiniai štampavimo būdu – kojomis sniege bandė sukurti įvairius piešinius, „užrašyti“ savo vardus, kitus žodžius.

Dalyvaudami šiame projekte pirmokai ne tik įgijo žinių apie juos supančią aplinką, bet ir ugdė savo pastabumą, kūrybiškumą, toleranciją bei kitas savybes, lavino fantaziją. Mokiniai suvokė, kad kiekvienas iš mūsų yra kūrėjas, gali smulkmenose pastebėti grožį, jį kurti, puoselėti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.