Patirtis mokymuose Maltoje: įtraukiojo ugdymo strategijos mažiau galimybių turinčiam jaunimui

Dovydas Paslauskas
,
Kauno Martyno Mažvydo prog-jos socialinis pedagogas

Šių mokslo metų gegužės mėnesį dalyvavau „Erasmus+“ KA1 mokymuose Maltoje “Facing diversity: inclusive education strategies for students with fewer opportunities” (liet. „Kartu su įvairove: įtraukiojo ugdymo strategijos mažiau galimybių turinčiam jaunimui“), kurių metu tobulinau profesines kompetencijas, dalinausi savo patirtimi bei sėmiausi naujų žinių kartu su kitais mokymų dalyviais, atvykusiais iš Latvijos, Lenkijos, Graikijos, Vokietijos, Rumunijos bei Portugalijos.

 

Mokymų organizatoriai „New Horizons Malta“ pasirūpino, kad mokymų metu besitobulinantiems mokytojams netrūktų reikalingų žinių – mokymų metu kalbėta apie kultūrą globaliu mastu, kultūros ledkalnį – iššūkius, su kuriais susiduriama bandant užmegzti kontaktą su asmeniu, priėjimo prie moksleivių būdus, išankstinius nusistatymus ir stereotipus bei kokiais būdais juos įveikti. Taip pat mokymų metu aptarta komunikacijos samprata, mokytasi komunikuoti teigiamai, aptarti konfliktų įveikimo būdai ir konflikto reiškinys – išbandyti keletas efektyvių metodų, galinčių padėti mokytojams išspręsti konfliktus, vykstančius klasėje tarp mokinių arba tarp mokytojų.

 

Daug dėmesio skirta aptarti ir komandos reikšmę švietimo įstaigoje – mokymų dalyviai turėjo progą išbandyti įvairius komandinius žaidimus, per kuriuos geriau suprato, kokius vaidmenis įvairūs asmenys atlieka komandoje ir kaip veikia darbas grupėje. Jų metu netrūko juoko, nuoširdaus bendravimo ir supratimo, kad „vienas mūšio lauke – ne karys“, o kitais žodžiais tariant – jog norint pasiekti kuo geresnių rezultatų švietime, reikalingas nuoseklus ir efektyvus bendravimas tarpusavyje su kitais kolegomis ir įstaigos darbuotojais.

 

 

Mokymų metu buvo daugiau sužinota ir apie Maltos švietimo sistemą – apsilankyta Birzebbugia pradinėje mokykloje, turinčioje net 6 sporto aikšteles. Sužinota, jog kaip ir Lietuvoje, mokslas Maltoje privalomas iki 16 metų. Tačiau mokytis pradedama nuo 5 metų. Taip pat mokytis gali tekti su daugybės skirtingų šalių piliečiais. Daug dėmesio skiriama elgesio ir emocijų sunkumų turintiems mokiniams, kurie, pasitaiko, nesilaiko mokyklos taisyklių ir jas laužo. Tokie mokiniai mokosi pagal specialią programą, pritaikytą jiems, kur mokomasi apie jausmus, elgesį ir emocijas. Tokiu būdu užtikrinama, kad mokiniai sėkmingai integruotųsi ir įveiktų visus iššūkius. Žinoma, tą padaryti jiems padeda ir socialinis darbuotojas, psichologas ar specialusis pedagogas. Tačiau didesnis dėmesys užtikrina daugiau lygių galimybių skirtingų poreikių ir požiūrių mokiniams. Daug dėmesio skiriama sportinei veiklai – mokiniai turi net keturias savaitines fizinio ugdymo pamokas.

 

„Erasmus+“ KA1 patirtis – unikali galimybė pasisemti naujų žinių ir metodų, dalintis savo profesine patirtimi su kitais pedagogais iš skirtingų Europos šalių, o taip pat – bendradarbiauti ir semtis žinių iš skirtingos, ilgametės praktikos turinčių pedagogų.

 

Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.