Nuotolinis ugdymas atvėrė duris naujovėms

Vilija Pranaitienė, Dalia Valiūnienė
,
Kauno lopšelio-darželio „Vaikystė“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos

Karantinas ir nuotolinis ugdymas – daug iššūkių ir pastangų iš mūsų, ikimokyklinio ugdymo mokytojų, pareikalavęs metas. Tačiau nesutrikome, rankų nenuleidome, ir tuos iššūkius pasitikome. Be abejo, pradžioje stebėjome kas vyksta, nes internete pasklido labai daug informacijos, siūlymų, bet vėliau – pamažu, žingsnis po žingsnio, išbandėme naujas informacinių technologijų galimybes, atradome naujų ryšio su šeima palaikymo būdų.

 

Šiandien galime drąsiai teigti, kad šis neįprastas metas išmokė nebijoti iššūkių ir juos įveikti. Sužinojome ir išbandėme naują internetinį įrankį https://padlet.com/, naujas platformas: „Microsoft Teams“, „Zoom“; „Youtube“ kanalu naudojamės įkelti savo sukurtus vaizdo įrašus bei pritaikome panašiuose kanaluose esamą medžiagą siekdamos ugdymo tikslų, net baimę stovėti prieš filmavimo kamerą nugalėjome.

 

Kaip vyksta mūsų darbas dabar? Pirmadienius pradedame sudėdamos užduotis į „Padlet“ programėlę bei pasidalindamos nuoroda su tėvais uždaroje feisbuko grupėje. Antradienį paruošiame ir siunčiame individualias užduotis „Messenger“ programėle. Trečiadienį su vaikais bendraujame „Zoom“ platformoje, ten smagiai žaidžiame žodžių žaidimus, mename mįsles, piešiame ir net aktyvius žaidimus žaidžiame (pavyzdžiui, „Diena ir naktis“, „Atnešk daiktą“ ir kitus). Trečiadienį skiriame kaupti ugdomąją medžiagą, su kita grupės mokytoja pasitarti ir filmuotis. Ketvirtadienį atnaujiname užduotis, peržiūrime tėvelių laiškus, žinutes, rašome individualius atsakymus ir bendrus laiškus grupės tėvams, paaiškindamos, kodėl svarbi viena ar kita užduotėlė, kaip rekomenduotume ją atlikti su vaikais. Penktadienį skiriame rašyti planą, dairytis idėjų, kurti naujas užduotis, filmuoti, sukelti atgalinio ryšio nuotraukas į www.musudarzelis.lt sistemą, užrašyti refleksijas.

Užduotis kuriame įvairaus pobūdžio, kad tėvai lengvai jas suprastų ir galėtų paaiškinti vaikams, kad jos skatintų vaikus aktyviai veikti, tyrinėti su namų aplinkoje esančiais daiktais, ieškoti atsakymų į mūsų iškeltus klausimus.

 

Kasdien dalijamės idėjomis su kolegėmis: vertingų straipsnių ar seminarų nuorodomis; padedame viena kitai, pastebėjusios, jei sekasi sunkiau. Susitikti negalime, tad bendraujame „Microsoft Teams“ platformoje. Mūsų tikslas – ugdyti vaikus puoselėjant glaudų santykį su šeima, mokytis ir tobulėti pačioms.

Džiaugiamės, kad mūsų grupės tėveliai labai aktyviai įsitraukia ir aktyviai atlieka siunčiamas užduotis, o rezultatus atsiunčia nuotraukose ar filmuotuose vaikų veiklos epizoduose.

Manome, kad su šiais iššūkiais susitvarkėme labai gerai, nes sulaukėme didelio palaikymo ir gražių žodžių iš grupės tėvelių:

Daiva, E. mama: „Didelis DĖKUI auklėtojoms už darbą!! – linksmas užduotis, įdomias, ne tik vaikams, bet ir tėvams, broliams ir sesėms. Taip pat už dėmesį kiekvienam! Antrus metus draugaujam su Vilija ir Dalia, esu labai viskuo patenkinta tiek karantino, tiek įprasto gyvenimo metu “.

Dovilė, L. mama: „L. tokie darbeliai patinka ir su užsidegimu juos atlieka. Na, mums kažkaip viskas tinka ir patinka. Viską, ką siunčiate atliekame ir labai džiaugiamės, kad gauname darbelių.

Giedrė, M. mama: „Ačiū už užduotis. Smagu M. ir gyvai visus per „Zoom“ pamatyti. Labai jau laukia kada vėl galės į darželį, pasiilgo auklėtojų, draugų, žaidimo aikštelių ir būrelių. Trumpi pasivaikščiojimai ir namų sienos kartais vargina“.

Viktorija, M. mama: „Labai smagios užduotėlės, M. labai patiko! M. jau Jūsų labai pasiilgo!

 

Šis iššūkių metas išmokė mus nesiblaškyti, susikoncentruoti į tai, kas svarbiausia. Supratome, kad norint, jog darbas vyktų sklandžiai, reikia išlikti ramioms, laikytis dienotvarkės ir aiškaus plano.

Matydami ramius, užtikrintus savo darbu pedagogus, tėvai ir patys jausis saugesni, pasitikėdami atliks siūlomas užduotis su vaikais, dalinsis savo išgyvenimais, vaikų pasiekimais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.