Metų laikais šuoliuojantis „eTwinning“ projektas

Laura Bajoriūnė
,
Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ socialinė pedagogė ekspertė, Šiaulių regiono „eTwinning“ ambasadorė

Ar STEM (integralus gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos taikymas) veiklos gali būti siejamos su metų laikais? Žinoma. Tai įrodo rugsėjį Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“ pradėtas tarptautinio bendradarbiavimo projektas „STEM in seasons“. Projekto partneriais tapo ikimokyklinio, priešmokyklinio bei mokyklinio amžiaus vaikai ir mokytojai iš Lietuvos, Turkijos, Graikijos, Italijos.

Dar prieš prasidedant projektui, su partneriais buvo diskutuota, kad STEM veiklos turėtų būti susijusios ne tik su metų laikais, kiekvieną sezoną turėtų sieti bendra tema, tad sutarta, kad rudenį kalbėsimės apie „Gėrybes iš gamtos“, žiemos laiką skirsime „Vandeniui“ ir visoms jo būsenoms, o pavasarį aptarsime – „Spalvas“.

 

Projektą pradėjome pedagogų susipažinimu, mokyklų pristatymu, o tada ėmėmės STEM veiklų. Šiuo metu įgyvendinami rudens užsiėmimai su „Gėrybėmis iš gamtos“, tad STEM veikloms naudojami vaisiai, daržovės, gilės, kaštonai, kankorėžiai, medžių lapai, akmenys ir pan.

Vaikai atlieka gamtos mokslų (angl. science) veiklas: stebi, kurie vaisiai skęsta ir plūduriuoja, aptaria, kokios savybės tai lemia, stebi ir fiksuoja, kaip įvairios išorinės sąlygos veikia kankorėžį, pavyzdžiui, įdėjus jį į šaltą ir į karštą vandenį ar tiesiog palikus ore, kaip kinta kankorėžio forma, spalva, diskutuoja, kas nutinka vandeniui.

Vaikams siūloma išbandyti įvairių internetinių įrankių, iš anksto paruoštų internetinių žaidimų (angl. technology), kurių pagalba patikriname, ar vaikai skiria apibendrinamąsias sąvokas „vaisiai“, „daržovės“, ar geba vaisius ir daržoves rūšiuoti, ar žino, ant kokio medžio auga gilė, kaštonas, pušies ar eglės kankorėžis.

 

Pedagogai ir vaikai kartu kelia inžinerinius iššūkius (angl. engineering), bando juos įgyvendinti, pavyzdžiui, sukonstruoti neskęstantį plaustą, o jei skęsta, jį tobulinti; sumeistrauti laivą iš obuolio ar apelsino žievės ir vėl patikrinti, ar jis gali plaukti; pastatyti dviejų aukštų namą naudojant obuolio gabalėlius bei dantų krapštukus.

Projekto metu vaikai įtraukiami į įvairias matematines veiklas (angl. mathematic): gilių, kankorėžių, kaštonų, medžių lapų, akmenų skaičiavimo, matavimo, svėrimo, palyginimo, geometrinių formų dėliojimo iš gamtinės medžiagos.

Matematinėms užduotims atlikti vaikai naudoja darbo lapus, kuriuose fiksuoja surinktus duomenis.

 

Projektas dar tik įsibėgėja, tad tikimės spalvingų, įtraukiančių veiklų viso projekto metu, kurį vainikuos nuotolinė vaikų konferencija.

 

Naudotos programos

Vaikams pateikti šie virtualūs žaidimai: www.learninapps.org, www.jigsawplanet.com, www.wordwall.net.

Pedagogų susipažinimui naudotasi www.padlet.com.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.