Metodinis renginys „Matematikos mokymo nuotoliniu būdu patirtis“

Ilona Teresienė
,
Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė

Gegužės 6 d. Kauno pedagogų kvalifikacijos centras, drauge su Kauno miesto matematikos mokytojų metodiniu būreliu, surengė metodinį renginį bendrojo ugdymo mokyklų matematikos mokytojams „Matematikos mokymo nuotoliniu būdu patirtis“. Renginys vyko „Zoom“ vaizdo kambaryje. Su gausiai susirinkusiais matematikos mokytojais, savo patirtimi, kaip sekasi dirbti, mokant matematikos nuotoliniu būdu, dalijosi Kauno miesto matematikos mokytojai.

 

Renginio vedėja – Kauno miesto matematikos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, Kauno Veršvų gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ir matematikos mokytoja ekspertė Zita Nėnienė priminė, kad įvairiuose mokymuose mokytojai raginami būti konsultantais, mokymosi partneriais, motyvuotojais, instruktoriais.  Pasak renginio vedėjos, karantino laikotarpiu, tam susiklostė palankios sąlygos, tad natūraliai teko pereiti nuo mokymo prie vadovavimo mokymuisi.

 

Kauno Juozo Grušo meno gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Odeta Stanevičienė pristatė  savo pamokose taikomas nuotolinio mokymosi platformas, pakomentavo jų privalumus ir trūkumus. Pavyzdžiui, kontroliniams darbams, mokytojos manymu, geriausia taikyti „Zoom“ platformą. Svarbiausia, kad mokiniai nepasiklystų taikomų nuotolinių platformų gausoje, tad būtina kantriai paaiškinti, kada, kaip ir kokia platforma naudotis.

 

Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjaus matematikos mokytoja ekspertė dr. Vilija Dabrišienė pasidalino mintimis apie tai, kas, jos manymu, svarbiausia mokant nuotoliniu būdu. Ji siūlo susiplanuoti pamokas savaitei, išlaikyti tradicinę  pamokos struktūrą, minimizuoti bendravimo kanalus, remtis tuo, ką moki, pasitikėti kitais. Dar, jos manymu, labai svarbu suteikti atgalinį ryšį mokiniui, operatyviai ištaisyti darbus ir sąžiningai įvertinti.

 

Matematikos mokytoja ekspertė Drąsutė Jatkonienė akcentavo, kad žinios vertingos tiek, kiek jomis daliniesi su kitais. Mokytoja pati kuria vaizdo pamokas, tad pateikė patarimų, kaip galima kūrybingai naudotis kolegų jau sukurtomis vaizdo pamokomis, kaip jas kurti, kokius įrankius ir priemones geriausia naudoti, pristatė grafinės planšetės taikymo privalumus.

 

Kauno Žaliakalnio progimnazijos ir Kauno jėzuitų gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Birutė Narijauskaitė teigė, kad svarbu ramiai priimti susiklosčiusias naujas aplinkybes ir iššūkius, nes viskas padaroma, keliaujant paprastais žingsneliais tikslo link.

 

Vytauto Didžiojo universiteto „Rasos“ gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė Almina Vitkauskienė pateikė apibendrintas savo gimnazijos matematikių mintis apie nuotolinį mokymą ir pasidalino nuorodomis, kuriomis labai patogu naudotis mokant matematikos gimnazijos klasių mokinius. Mokytoja Almina pastebėjo, kad mokytojai dirbdami nuotoliniu būdu susiduria su sunkumais: ribotas tiesioginis kontaktas, mokiniai stokoja savarankiško darbo įgūdžių, mokytojams sunku kurti vertinimo ir įsivertinimo užduotis, sudėtinga kompiuteriu užrašyti simbolius.

 

Kauno „Saulės“ gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Ilona Knyzelienė ir mokytoja metodininkė Ina Karosevičienė pristatė matematikos nuotolinio mokymo(si) patirtį dirbant „Teams“ platformoje. Jų teigimu, pasikeitus mokymo(si) organizavimo situacijai, visiems teko išeiti iš komforto zonos, išmokti naujai dirbti patiems ir padėti susiorientuoti mokiniams. Šios mokytojos pagrindinį dėmesį skiria mokymosi medžiagai, žinių vertinimo priemonėms, rezultatų analizavimui, bendravimui su mokiniais ir kolegomis.

Kauno „Saulės“ gimnazija dirbo pagal kitokį tvarkaraštį, po kelias pamokas per dieną, pasiekė neblogų rezultatų. Pranešėjos akcentavo, kad dirbant nuotoliniu būdu, labai svarbu kurti ir palaikyti gerą emocinę aplinką, padrąsinti mokinius, o kartais ir jų pagalbos paprašyti.

 

Renginį Zita Nėnienė baigė šiais dr. Mindaugo Nefo žodžiais: „Mokytoją regiu kaip lyderį, žmogų, kuris sudėtingiausiomis sąlygomis veda ugdytinius į geresnį gyvenimą. Mokiniai turi pasitikėti mokytoju kaip specialistu. Mokytis neturi būti smagu, reikia įdėti daug darbo, o tai yra ir turi būti sunku.“

 

Dėkojame visoms pranešėjoms už išsamų savo patirties pristatymą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.