Metodinė ilgalaikės pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programos „Mokytojų akademija“ stovykla

Ketvirtus metus iš eilės Radviliškio rajono pedagogai dalyvavo ilgalaikėje kvalifikacijos tobulinimo programoje „Mokytojų akademija“. Ištisus mokslo metus kartą per mėnesį pedagogai susitikdavo pasidalyti savo pamokose taikomais mokymo(si), ugdymo metodais, pristatyti juos kolegoms, pasidalyti gerąja jų taikymo patirtimi. Kaip ir kasmet, vasaros pabaigoje organizuota metodinė stovykla, rugpjūčio 23–24 d. visus sukvietusi į sodybą prie Gomertos ežero Šaukoto rajone.

 

Pirmoji stovyklos diena prasidėjo nuo linksmos užduoties. Stovyklos dalyvėms, kurių atvyko per trisdešimt, reikėjo pristatyti savo kambario draugę: sužinoti kambario draugės vardą, jos atsakymą į klausimą: „Jeigu galėtum išleisti vieną naują įstatymą, kurio turėtų laikykis visi, koks jis būtų?“, įvardinti įsimintiniausią kolegės akimirką iš vaikystės.

Po įsikūrimo ir susipažinimo „Mokytojų akademijos“ stovyklos dalyvius pasveikino Radviliškio rajono savivaldybės vicemeras Vytautas Krikščiūnas ir Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Laisvūnas Vaičiūnas, palinkėję turiningo darbo, jaukių ir šiltų akimirkų, malonaus bendravimo ir bendradarbiavimo.

 

Į mokyklas atkeliauja atnaujintas ugdymo turinys, todėl pedagogams kyla daug klausimų, į kuriuos ne visada lengva rasti atsakymus. Seminarą tema „Vienas lauke ne karys“ vedė lektorė Rūta Gudmonaitė. Ji kalbėjo apie pokyčius ir inovacijos, supažindino su pagrindinėmis sąvokomis. Aptartas adaptyviosios lyderystės ciklas ir kaip įtraukti žmones į pokyčius, taikant 4 žingsnių principą. Vyko diskusija: refleksija ir galimi veiksmai įtraukiant žmones į naujas veiklas.

 

Termoterapija yra vienas būdų stiprinti psichinę sveikatą ir mažinti stresą. Pirtyje mus veikia šiluma, kuri stiprina ir gydo organizmą (gydymas šiluma vadinamas termoterapija). Atsižvelgiant į termoterapijos teikiamą naudą, pedagogams organizuota veikla, kurią vedė profesionalūs pirtininkai. Pedagogų laukė pirties procedūros: įvadas į visą pirties procedūrų metodologiją, lėtas sušilimas, stipresnis sušilimas, lydimas odos šveitimo druska ir stipraus prakaitavimo, persipylimas šiltu vandeniu, vanojimas vantomis, kaitinimasis, kojų vonelės, masažas akmenimis, apsipylimas šaltu vandeniu po pirties procedūrų.

 

Antroji „Mokytojų akademijos“ metodinės stovyklos diena prasidėjo nuo mankštos. Stovyklos dalyvė lopšelio-darželio „Eglutė“ auklėtoja Reda ankstų trečiadienio rytą visus pakvietė prie Gomertos ežero, kur vedė mankštą. Po jos visi norintys galėjo išsimaudyti šiltame ežero vandenyje.

Sugrįžus dalyvių laukė lektorius Mindaugas Vidugiris ir jo dviejų dalių seminaras. Mokytasi ne tik kalbėti, bet ir klausytis. Dirbta ir grupėmis, ir poromis, ir individualiai. Dalyviai ir sėdėjo, ir vaikščiojo, mokėsi drąsos, nebijoti išsakyti savo nuomonę, mokėsi paklausti ir spręsti kylančius konfliktus. Dar artimiau susipažino ne tik su lektoriumi, bet ir vieni su kitais. O kur dar gausybė lektoriaus duotų patarimų, kaip dirbti su vaikais ir paaugliais!

 

Pedagogai savo refleksijose išskyrė, kad patyrė daug gerų emocijų, naujų įžvalgų mokslo metams, pailsėjo, susipažino su būriu kolegų, daugumai patiko praktiniai lektorių patarimai, mintys apie santykių su vaikais ir paaugliais kūrimą. Organizatoriams patarta, kokius lektorius kitais metais būtų galima pakviesti į stovyklą, kaip organizuoti veiklas (pasidalyti patirtimi, parodant pamokos modelį, o ne jos dalį), pasiūlyta rengti seminarus ne tik stovykloje, bet ir per mokslo metus, suskirstyti „Mokytojų akademijos“ dalyvius į pogrupius ar stovyklą organizuoti kitoje vietoje.

 

Netrukus mokslo metus pradės jubiliejinė – penktoji – „Mokytojų akademija“! Visus norinčius kviesime registruotis ir dalyvauti veiklose!

„Mokytojų akademijos“ metodinė stovykla finansuota Radviliškio rajono savivaldybės administracijos ir Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro lėšomis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.