Metai su „eTwinning“

Jūratė Balukevičienė
,
Širvintų r. Gelvonų g-jos anglų k. mokytoja metodininkė

Širvintų rajono Gelvonų gimnazija – aktyvi įvairių projektų dalyvė. Gimnazijos mokiniai dalyvauja ne tik rajono, šalies, bet ir tarptautiniuose projektuose. Nuo 2008 metų, dalyvaudami „Comenius“ ir „Erasmus+“ programų veiklose, mokiniai aplankė net 13 Europos valstybių, kai kuriose iš jų pabuvojo po keletą kartų. Projektų veiklų įgyvendinimas padeda mokiniams stiprinti mokymosi motyvaciją, ypač gerinant anglų kalbos įgūdžius, plečia jų akiratį, jie mokosi dirbti komandoje, o gyvendami šeimose ir išeidami iš komforto zonos, mokiniai susipažįsta su šeimos ir tos šalies kultūra, papročiais, užmezga naujas pažintis, susiranda draugų ir puikiai leidžia laiką.

 

Šių mokslo metų rudenį baigę eilinio „Erasmus+“ projekto veiklas ir pasaulinei pandemijai kiek apribojus užsienio keliones, nusprendėme išbandyti „eTwinning“ programos galimybes, kurios pasirodė esančios įdomios ir įtraukiančios, o taip pat ir naudingos ugdymo procesui. 7–8 klasių mokiniai dalyvavo trijuose įvairios trukmės projektuose.

 

Pirmasis, kuris truko tik vieną mėnesį, buvo proginis, skirtas Europos kalbų dienai pažymėti. Projekte „Cards for the European day of languages“ dalyvavo mokyklos iš 20 šalių. Mokiniai piešė atvirukus, rašė sveikinimus savo gimtąja kalba pagal iš anksto numatytą bendrą tekstą. Ir štai gimnazijos pašto dėžutėje vis sučežėdavo naujas laiškutis, kurių iš viso gavome net 16. Su kokiu įdomumu ir džiaugsmu mokiniai bandė perskaityti jiems žinomą tekstą, tačiau vis kita kalba. Buvo smagu į juos žiūrėti.

 

 

Vėliau įsitraukėme į antrąjį, trijų mėnesių trukmės projektą „Our school, school life and healthy ways of living“, kurio veikloje dalyvavo 8 šalys. Mokiniai iš Suomijos, Ispanijos, Lenkijos, Turkijos, Portugalijos, Vokietijos, Rumunijos, Čekijos kūrė trumpus filmukus, pristatančius savo mokyklas, klases, mokymosi erdves. Kituose filmukuose mokiniai kalbėjo apie mokyklos taisykles, kurių jie privalo laikytis mokykloje ir pamokų metu. Buvo įdomu palyginti mūsų mokyklos ir užsienio mokyklų mokinių taisykles, kokie panašumai ir skirtumai išryškėjo. Trečiasis filmukas atskleidė mokinių sveikos gyvensenos ypatumus, mitybos įpročius. Na, o projekto kulminacija tapo virtuali pamoka su viena iš partnerių mokyklų mokiniais. Mūsų gimnazijos 8 klasės mokiniai jungėsi į pamoką su Ispanijos Valensijos regiono L‘Alkudija de Krespinse esančios IES Isabel-Clara Simo vidurinės mokyklos mokiniais. Po mokinių prisistatymų pasipylė klausimai apie mokyklą, pamokas, mokyklinį gyvenimą, pandemiją ir orą. Nors pamokos metu vyravo šioks toks chaosas, tačiau aštuntokams tai buvo gera praktika ir patirtis bendraujant anglų kalba.

 

Šių metų vasarį pradėjome naują projektą „Let‘s Celebrate Earth!“, kurio veikloje dalyvauja mokiniai iš Italijos, Portugalijos, Rumunijos, Turkijos, Prancūzijos užjūrio departamento Martinikos, esančios Karibų salyne. Tai projektas apie gamtos apsaugą, aplinkosaugines problemas, kurio metu yra ugdomos tokios kompetencijos, kaip kritinis mąstymas, analizavimas, stebėjimas. Vyko keli virtualūs mokytojų susitikimai, buvo planuoti keli mokinių susitikimai, tačiau dėl gana didelio laiko skirtumo su Martinikos mokykla, įvyko tik vienas mokinių susitikimas. Susitikimo, vykusio vakare, metu mokiniai pristatė savo komandų narius, savo mokyklas. Mes pasinaudojome prieš tai vykusio projekto medžiaga bei parodėme nuotaikingą filmuką apie savo gimnaziją. Pagrindinė šio susitikimo tema buvo pristatyti šalių vandens telkinius – upes, ežerus, pelkes bei iškilusias problemas. Mokiniai pasisėmė žinių, patobulino kalbines kompetencijas, daug sužinojo apie vandens problemas kitose šalyse. Susitikimą pabaigėme „Kahoot“ žaidimu, kurio klausimai buvo iš ankstesnių veiklų bei bendros informacijos apie projekto mokyklas. Visa projekto medžiaga yra dedama į „TwinsSpace“ erdvę. Čia taip pat galima pamatyti mokinių darbus apie ozono sluoksnį, Žemės dienos renginius, mokinių kurtus pristatymus apie šiukšlių rūšiavimą ir įvairių konteinerių paskirtis, bites ir jų naudą žmonijai. Šiuo metu projektas yra baigiamas, keliami paskutiniai darbai, yra kuriamas kalendorius su Žemei svarbiomis datomis ir projekto dalyvių iliustracijomis. Galėsime džiaugtis atliktais darbais ir projekto metu sukurtus produktus naudoti pamokose ugdymo tikslais.

 

Mokiniai mato tokių projektų naudą, supranta, kokias galimybes jie suteikia ir žada noriai dalyvauti juose ir ateityje. Na, o mokytojams tai taip pat naudinga ir gera patirtis, leidžianti savo pamokas paįvairinti projektine veikla, padaryti jas įdomesnėmis, kitokiomis, įgyti ar pagilinti kompiuterines žinias, naudojantis „TwinsSpace“ erdvės suteikiamais įrankiais, tobulinti savo kalbines kompetencijas.

 

Dirbdama nedidelėje kaimo gimnazijoje, matydama tokių projektų naudą mokiniams ir norėdama gauti daugiau naujų žinių ir patirties, kaip sėkmingai bendradarbiauti ir vykdyti projektus „eTwinning“ platformoje, nusprendžiau dalyvauti atrankoje į kontaktinį seminarą, kuris vyks birželio 30 – liepos 2 dienomis Ispanijos sostinėje Madride. Džiugu, kad man pavyko patekti tarp dviejų seminaro dalyvių iš Lietuvos. Tikiuosi, seminaras bus naudingas ir pavyks užmegzti naudingų pažinčių su mokytojais iš kitų Europos šalių.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.