Kūrybiškumas, darbas, sėkmė – tobulo mokytojo kasdienybė

Violeta Židonienė
,
Joniškio „Aušros“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Joniškio „Aušros“ gimnazija įgyvendina tarptautinį „Erasmus+“ KA101 projektą „Pozityvus ugdymas. Laiminga mokykla“. Pozityvus ugdymas akcentuoja, kad svarbūs yra ne tik akademiniai pasiekimai, bet ir pozityvios, stiprios asmenybės formavimas ir skatinimas.

Neatsiejama pozityvaus ugdymo dalis – mokinių įtraukimas į pamokinę veiklą. Kiekvienas mokytojas yra unikalus savo darbo specifika. Šioje gimnazijoje mokytojai dalijasi tuo, kuo yra stiprūs ir įdomūs. Jie moko ir mokosi bendradarbiaudami, integruoja, rodos, visiškai nesuderinamus dalykus ir tai veikia. Taip pat veda pamokas kitose aplinkose, kur, atrodytų, jos negali vykti.

 

Mokinių atostogų metu gimnazijoje vyko mokytojų gerosios patirties sklaidos konferencija „Mano sėkmės“ ir kvalifikacijos tobulinimo seminaras pagal ilgalaikę kvalifikacijos tobulinimo programą tuo pačiu pavadinimu – „Pozityvus ugdymas“.

Pirmąją konferencijos dieną buvo pristatyta 10 pranešimų. Net trys lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai dalijosi patirtimi apie tai, kaip netradicinės pamokos ir kitos kūrybinės veiklos padeda mokyti kūrybinio rašymo, kokiais metodais galima aktyviau įtraukti mokinius į pamokos veiklą. Dauguma kūrybinių veiklų leidžia atsiskleisti ne tik gabiems, bet ir silpnesnių gebėjimų mokiniams. Svarbu, kad kiekvienas rastų veiklą (tokia yra siekiamybė), kurioje galėtų atsiskleisti.

 

Buvo prisiminti tiek naujai atrasti tradiciniai metodai, tokie kaip teksto kūrimas pagal modelį, rašinio įvairiomis temomis kūrimas pagal modelį, pastraipos kūrimas pagal analogiją, tiek sąlyginai nauji, tačiau mokytojų veikloje dažnai naudojami (teksto perkūrimas, interviu, galimybė tapti rašytoju ir kt.).

Mokytojai aptarė įvairias veiklas ruošiantis netradicinėms pamokoms bei kasdienei pamokai, siekiant ją paįvairinti. Tokios veiklos leidžia mokiniams kitaip pasižiūrėti į save, savo galimybes (čia juk galima piešti, eiliuoti, vaidinti) bei atrasti pažinimo džiaugsmą.

 

Anglų kalbos mokytojos dalijosi mintimis apie sociolingvistinių kompetencijų ugdymą ir grupinio darbo metodus pamokose. Pranešimuose naudojo video medžiagą, nuotraukas.

Menų, gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojai kalbėjo apie pasitikėjimo savimi svarbą, turinčią įtakos mokytojų ir mokinių pozityviam požiūriui į ugdymą ir ugdymąsi.

Mokytojai turėjo galimybę pajusti, kaip galima panaudoti artimoje aplinkoje esančius daiktus fiziniam aktyvumui skatinti. To išmokė šokių mokytoja. Buvo smagu ir naudinga pajudėti darbo metu.

 

Kitą dieną mokytojai klausėsi lektoriaus paskaitos. „Pasyvus ir energijos stokojantis mokytojas nesugebės sudominti ir motyvuoti mokinių“, – tai lektoriaus Kęstučio Trakšelio paskaitos „Profesinis perdegimas. Prevencija“ metu išgirsta mintis. Užsiėmimo metu mokytojai išgirdo patarimų apie gebėjimą valdyti stresines bei konfliktines situacijas, apie kritišką savo gebėjimų ir galimybių vertinimą. Mokytojams buvo priminta, jog rūpintis ir tausoti save – tiesiog būtina.

Joniškio „Aušros“ gimnazijos mokytojai metodinėje-praktinėje konferencijoje

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.