Kelionė po Mažąją Lietuvą – patyriminio ir įtraukiojo ugdymo sėkmė  

Monika Šulcaitė-Jaunienė
,
Klaipėdos „Varpo“ g-jos lietuvių kalbos ir literatūros vyr. mokytoja

Švietimo srityje pastaruoju metu vis dažniau kalbama apie įtraukųjį ugdymą, orientuotą į pagarbą kiekvieno besimokančiojo asmenybei, skirtybių pripažinimą, toleranciją, individualią mokymosi sėkmę. Siekdama užtikrinti veiksmingą ir sėkme paremtą visų mokinių ugdymąsi, „Varpo“ gimnazija mokinių atostogų metu pakvietė Klaipėdos mokyklų bendruomenių atstovus į patyrimimio ugdymo dieną „Kelionė po Mažąją Lietuvą“. Šis projektas, įtraukęs ir gimnazistus, rudenį sėkmingai pristatytas Vilniuje vykusioje parodoje „Mokykla be sienų 2019“. „Kelionė po Mažąją Lietuvą“ – natūrali kito projekto, kuriame „Varpo“ gimnazija dalyvauja nuo praėjusio rudens – „Renkuosi mokyti“, – dalis. Todėl neatsitiktinai gimnazijos bendruomenės pasirinktas šūkis „Čia įgyjama supergalių!“ ataidėjo ir metodinės dienos metu.

 

Dalyvavusiųjų „Kelionėje po Mažąją Lietuvą“ laukė šešios „stotelės“. Pirmojoje ATRASK geografijos mokytoja Gintarė Kriaučiūnaitė pristatė interaktyvų žaidimą „Mažosios Lietuvos geografinė padėtis“. Pasitelkti loginį mąstymą – sužaisti senovinių matų domino ir iššifruoti senuosius Mažosios Lietuvos matus – pakvietė matematikos mokytoja Daivutė Radzevičienė. Pirmosios „stotelės“ finišas – lietuvių kalbos mokytojos Dalės Bukevičienės vesta veikla – iškoduotų Mažosios Lietuvos vietovardžių pažymėjimas žemėlapyje, kurtas „Kelionės vadovo“ puslapis.

 

Antrojoje „stotelėje“ gimnazijos socialinė pedagogė Silva Jonušaitytė pakvietė netradiciškai, ant stiklo, kurti nuo seno žinomą Mažosios Lietuvos krašto moterų tautinio kostiumo atributą – delmoną.

KURK stotelėje lietuvių kalbos mokytoja Violeta Beniulienė pasidalino kūrybingos pamokos idėja – Ievos Simonaitytės romano „Aukštujų Šimonių likimas“ ištraukos „radiofonizacija“, kai paprasčiausiais buities daiktais galima išgauti įvairius garsus, pavyzdžiui, laiptų girgždesį ar vėjo ūžesį. Teatro ir lietuvių kalbos mokytoja Neolė Jucienė, pasidabinusi Mažosios Lietuvos motetų tautiniu kostiumu, pristatė ne tik šio krašto vyrų ir moterų vilkėtus rūbus, bet ir maisto tradicijas.

 

Ketvirtojoje stotelėje ĮGALINK gimnazijos psichologė Jovita Šimkūnaitė supažindino su psichologijos metodais, leidžiančiais geriau pažinti savo galias, patirti sėkmę. Šiandienos mokykloje to reikia visai bendruomenei, kad įtraukusis ugdymas taptų realia, nuoseklia praktika.

 

Įprasta po ilgos kelionės jėgas pastiprinti ir fiziškai: penktojoje „stotelėje“ GAMINK lietuvių kalbos mokytoja Regina Minskienė bei rusų kalbos mokytoja Audronė Dirgėlienė ne tik pateikė užduotį sudėlioti valgiaraštį, bet ir pakvietė visus pasivaišinti Mažosios Lietuvos krašto valgiais. Sunkoka buvo atsispirti tradicinei kafijai ar čirviniams blynams su šviežia obuolių uogiene…

Galiausiai kelionę vainikavo žaisminga improvizacija-refleksija su lietuvių kalbos mokytoja Asta Vainore. Mokytojai tapo ir skulptoriais, ir skulptūromis – visi lengvai pasidavė teatrinei provokacijai.

 

Ši patyriminio įtraukiojo ugdymo diena parodė, kad bendros pastangos dėl kiekvieno mokinio sėkmės yra gana nelengvas, tačiau būtinas ir mokyklos bendruomenę sutelkiantis iššūkis, kviečiantis reaguoti ir atsakyti į įvairius mokinių poreikius, motyvacijos stiprinimą, asmeninės sėkmės pasiekimą. Tikslas visų bendras – čia, mokykloje, įgyjama supergalių!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.