Kelias į lauko darželį

Daiva Diedonienė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Nuo 2022 metų rugsėjo 1 dienos, Kauno lopšelyje-darželyje „Žara“ pradėjome taikyti lauko grupės pedagogikos metodą. Tai ugdymo procesas, peržengiantis uždarų patalpų ribas ir vykstantis gamtoje. Lauko pedagogika paprastai apibrėžiama kaip organizuotas ugdymo ir mokymosi procesas, įgyvendinamas lauke. Vaikai ugdomi tų pačių dalykų kaip ir anksčiau, tik ugdomasis procesas perkeltas į darželio kiemą ar kitas lauko erdves už darželio ribų.

Kodėl to reikia?

 

Pirmieji lauko darželiai gimė Skandinavijoje, vėliau atsirado ir Jungtinėje karalystėje, jų sukaupta patirtis atskleidžia, kad vaikų buvimas lauke visą dieną ištisus metus daro teigiamą įtaką jų mokymuisi ir vystymuisi.

  • Vaikai rečiau serga
  • Yra laimingesni
  • Labiau pasitiki savo jėgomis
  • Užmezga šiltesnius santykius
  • Auga fiziškai stipresni ir tvirtesni
  • Tampa saugesni ir emociškai tvirtesni

Ką „Kiškučių“ grupės auklėtiniai veikia visą dieną prailginto laiko lauko grupėje? Ko galima būtų tikėtis, išleidus vaiką į lauko grupę?

 

Lauko grupės kūrimo klausimais konsultavomės su specialistais, vaikų ugdymo lauke idėją pavertusiais realybe. Esame dėkingos „Lauko Akademijai“ už suteiktas žinias seminaruose, konsultacijas ir naujas idėjas. Kadangi lauko grupę kūrėme valstybinėje ugdymo įstaigoje, todėl privalėjome aktyviau išnaudoti darželio aplinką: įsirengėme naujų erdvių žaisti. Buvo pastatyta medinė pavėsinė, kurioje užkandžiaujame, žaidžiame, piešiame, kuriame, eksperimentuojame ir susidedame ugdymo priemones. Įsirengėme laužavietę, kurioje vyksta ryto ratas, įvairūs žaidimai ir netgi tėvelių susirinkimai. Bendradarbiaudami su tėvais įsirengėme daržą. Jau išbandėme geresniu oru kasdienį vaikų popiečio miegą perkelti į lauko pavėsinę ir šalia jos. Lauko grupės vaikai lauke praleidžia didesnę dienos dalį ir turi galimybę eiti į patalpas, ten pavalgyti ir pasislėpti nuo itin prasto oro. Tikslų siekiame pasitelkus kitokius metodus ir priemones: vaikai didžiąją dalį leidžia lauke, todėl daugiau dėmesio skiriame judėjimui, gamtos pažinimui, patirtiniam ugdymui, laisvam žaidimui. Mūsų vaikai nebijo susitepti rankų, gali klausytis pasakos sėdėdami ant kelmų, sukurti sraigių fermą ant smėlio, šakų, lapų bei vandens ir tapti gerokai stipresni, savarankiškesni, labiau susijungę į komandą. Lauko grupės aikštelėje vyksta įstaigos šventės bei įvairios pramogos ir užsiėmimai.

 

Grupę lanko 18 vaikų, kurių amžius yra trys metai. Šios grupės tikslai ugdymui panašūs į tradicinių darželio grupių – auginti saugiai besijaučiančius, sveikus, aktyvius fiziškai ir socialiai, savarankiškus, smalsius, gebėjimus atskleidžiančius vaikus. Lauke įsikūrėme erdves tinkančias vaikams pagal jų poreikius žaisti, kurti, judėti, ugdytis pagal vaikų amžių. Jau rugpjūčio mėnesį išleidžiant priešmokyklinio amžiaus vaikus buvo surengta „Kiškučių“ grupės vasaros stovykla. Jos metu vaikai galėjo rūpintis savo sukurtu daržu, išaugintais augalais, juos laistyti, prižiūrėti ir netgi ragauti bei gaminti salotas, spausti sultis iš savo daržo. Vasarosą ramybės ir poilsio metu vaikai ilsėjosi miego erdvėje, žalumos apsuptyje. Tai suteikė didelio džiaugsmo, kad ir darželyje galima sukurti panašias lauko erdves, kaip ir pas močiutę kaime.

 

Dalinamės savo sukurtomis lauko grupės erdvėmis ir džiaugiamės, kad įgyvendinome savo idėjas ir pritaikėme jas vaikų ugdymui. Daugiau informacijos apie mūsų lauko grupės ugdymo pedagogiką galite rasti Kauno m. lopšelio-darželio „Žara“ internetinėje svetainėje.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.