„Ką aš žinau apie Lietuvą?“

Natalija Zabolevičienė
,
Vilniaus l.-d. „Atžalėlės“ mokytoja metodininkė

Lietuva – žalias lygumų kraštas Šiaurės Europoje ant Baltijos jūros kranto, viena iš trijų Baltijos šalių, kaimynystėje turinti Latviją, Baltarusiją, Lenkiją ir Kaliningrado sritį (Rusija). Tai šalis, išsaugojusi daug natūralios gamtos kraštovaizdžių, girių, ežerų ir upių bei turinti ypatingą pajūrį – ne tik gražius smėlėtus paplūdimius, bet ir Kuršių neriją – smėlio juostą, atskiriančią Kuršių marias nuo Baltijos jūros.

 

Vykdydama projektą norėjau, kad ugdytiniai sužinotų ne tik apie vertybes, pareigas, ką reiškia būti Lietuvos piliečiu ir kt., bet ir apie tai, kokia nuostabi mūsų Lietuva. Jau būdami 5–6 metų mano „Bitučių“ grupės ugdytiniai žinojo Lietuvos himno žodžius ir drąsiai dalyvaudami respublikinėse šventėse galėjo giedoti kartu su visa tauta, bendruomene. Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiais mokslo metais bendradarbiaudami su grupės tėveliais vaikai sužinojo, kad Lietuvoje istoriškai yra susiformavę 5 etniniai regionai. Tai penkios Lietuvos dalys, neturinčios konkrečiai apibrėžtų teritorinių ribų. Kiekvienas etnokultūrinis regionas turi savitą kultūrą, tradicijas ir papročius. Jie skiriasi savo tarmėmis, kai kuriais gyvensenos, elgsenos bruožais. Apie regionus ir jų skirtumus vaikams pasakojo grupės tėveliai. Labai jais didžiuojuosi, nes kiekvieno tėvelio įsitraukimas į ugdymo procesą atneša daug naudos tiek akademiniams, tiek bendriesiems vaiko pasiekimams.

 

Ugdymo proceso metu vaikai piešė Lietuvą ir žymėjo regionus – spalvino juos, kopijavo, rašė pavadinimus. Susipažino su Lietuvoje naudojamais pinigais – mokėsi skaičiuoti. Atsižvelgiant į projekto temą, vaikai turėjo galimybę nuvažiuoti į Suvalkiją – Šakių rajono savivaldybę, aplankyti Zanavykų muziejų ir dalyvauti Ritinių bendruomenės centre „Sūrio namai“ kaimiško sūrio ir sviesto gamybos procese. Nepaisant amžiaus, o jiems tik 5–6 metai, vaikai puikiai atlaikė kelionę. Per išvyką vaikai ne tik įgijo žinių, praplėtė akiratį, bet ir turėjo galimybę savo rankomis išbandyti sviesto ir sūrio gamybos procesą, pamatyti visai iš arti, kaip ir kokiomis sąlygomis gyveno žmonės ankščiau. Vaikams tai neįkainojama patirtis, kuri liks labai ilgam.

 

 

Vaikai taip pat sužinojo:

  • Iš kokio žodžio kilo Lietuvos vardas? (Lietuvos vardas kilo iš mažo upelio, tekančio Jonavos rajone, vardo – Lietava)
  • Kokiame Lietuvos mieste stovi Gedimino pilis? (Kaune, Vilniuje ar Trakuose?)
  • Koks yra Lietuvos nacionalinio medžio pavadinimas? (eglė, beržas, ąžuolas)
  • Koks miestas yra Lietuvos sostinė? (Kaunas, Šiauliai, Vilnius)
  • Kokia gėlė yra nacionalinė Lietuvos gėlė? (rožė, ramunė, rūta)
  • Kas sukūrė Lietuvos himną? (Vincas Kudirka)
  • Kokį paukštį vadiname nacionaliniu Lietuvos paukščiu? (zylė, gandras, varna)
  • Iš kokių spalvų susideda Lietuvos vėliava?
  • Koks prezidentas dabar vadovauja Lietuvoje?

 

„Žmogus, jeigu nori tapti tuo, kuo turi tapti, vaikystėje turi būti tikru vaiku ir daryti tai, kas jam kaip vaikui suteikia laimės.“ (J. M. Pestalocis)

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.