Istorijos mokymo patirtis nuotoliniu būdu

Laura Vaitkevičienė
,
Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė

Kauno pedagogų kvalifikacijos centras gegužės 7 d. surengė virtualią istorijos mokytojų vertingos patirties sklaidos diskusiją „Istorijos mokymo nuotoliniu būdu patirtis“. Diskusijos metu gerąja patirtimi dalijosi Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazijos istorijos mokytojos metodininkės Edita Mačiulaitienė ir Virginija Mikutavičiūtė.

 

Edita Mačiulaitienė aptarė kelias internetines programas, kurias galima panaudoti ne tik nuotoliniam mokymui(si), bet ir tradicinėse pamokose. Pristatė edpuzzle.com programą, jos galimybes ir užduoties pavyzdį 8 ir 10 klasių mokiniams. Žiūrėdami filmą mokiniai raštu atsako į programoje pateiktus klausimus, o mokytoja gali ne tik juos vertinti, bet ir pakomentuoti. Tai pagyvina pamokas, kitaip perteikiama informacija.

Kita aptarta programa – hellosmart.com (https://suite.smarttech-prod.com/login). Ši programa leidžia įtraukti mokinius į aktyvesnį ugdymo procesą, palengvina atgalinį ryšį, žinių sužadinimo ir įsivertinimo galimybes. Mokytoja pademonstravo, kaip mokytojas valdo savo pateikiamą informaciją, kaip mato mokinio atliktas užduotis; ką mato mokinys ir kaip gali dalyvauti pamokoje aktyviau.

 

Virginija Mikutavičiūtė pristatė pilietinio ugdymo veiklas nuotolinio mokymosi metu. Mokiniams paskirtos dvi ilgalaikės užduotys: „Pilietinė elgsena pandemijos laikotarpiu“ ir „Savanorystė, gerosios iniciatyvos karantino laikotarpiu“. Mokiniai rašė esė apie elgesio taisykles pandemijos laikotarpiu, jose atsispindėjo atsakingas požiūris ir pilietinė tarpusavio atsakomybė.

Savanoriaudami mokiniai dezinfekavo daugiabučio laiptines, dalyvavo maisto banko veikloje, padėjo vyresniems kaimynams (vedžiojo jų šunis, išnešė šiukšles), dalino apsaugos kaukes, atliko kitas veiklas. Darbus filmavo, kūrė vaizdo siužetus, fotografavo ir pristatė virtualių pamokų metu. Tokiu būdu atsiskleidė mokinių kūrybingumas. Daugelis akcentavo, kad šios pandemijos laikotarpiu, jie realiai suprato pilietinės atsakomybės ir geranoriškos pareigos padėti reikšmę.

 

Diskusijos dalyviams pademonstruoti įvairių užduočių pavyzdžiai, skirti moksleiviams; mokinių sukurti filmukai, vaizdo montažai, skaidrės, esė. Aptartos „Zoom“ platformos galimybės. Tai puikiai tinka mokinių komandiniam darbui. Diskutuota ir pasidalinta istorijos ir pilietinio ugdymo mokymo patirtimi nuotoliniu būdu.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.