Iššūkiai šiuolaikiniam matematikos ir informacinių technologijų mokytojui

Lydija Dronova-Platbarzdė, Rima Ernestienė
,
Šiaulių Didždvario g-jos matematikos mokytojos

Vasario 14-ąją Šiaulių Didždvario gimnazijoje nuotoliniu būdu vyko XVII matematikos ir informacinių technologijų mokytojų respublikinė metodinė-praktinė konferencija „Iššūkiai šiuolaikiniam matematikos ir informacinių technologijų mokytojui“. Konferencijoje buvo svarstomos įvairios mokytojams aktualios temos: atnaujinamos matematikos ir IT programos, hibridinio mokymo(si) iššūkiai, personalizavimo, individualizavimo ir diferencijavimo patirtys, įtraukiojo ugdymo galimybės, ST(R)EAM veiklų įgyvendinimas matematikos ir IT pamokose.

 

Daug diskusijų sukėlė per plenarinį posėdį pristatytas dr. Audronės Rimkevičienės (matematikos bendrosios programos projekto koordinatorė, Nacionalinės švietimo agentūros Ugdymo turinio departamento Ugdymo turinio rengimo skyriaus metodininkė) pranešimas apie matematikos bendrosios programos projektą ir numatomą mokinių pasiekimų vertinimą. Šiuo metu tai turbūt mokytojams aktualiausia tema. Nemažai klausimų kilo ir po mokytojų Aistės Venclovienės bei Vilijos Šileikienės pristatytų pranešimų apie atnaujinamas matematikos pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas. Vilniaus universiteto Matematinio švietimo centro vedėjas prof. habil. dr. Rimas Norvaiša supažindino, kaip lavinti mokinių matematinį kūrybingumą ir mąstymą. Šiaulių Didždvario gimnazijos direktorius Vitalis Balsevičius pristatė net trejus metus gimnazijoje vykusį tarptautinį projektą „FabLab SchoolNet: STEAM education and learning by Robotics, 3D and Mobile technologies“.

 

 

Antroje konferencijos dalyje dalyviai dalijosi sukaupta praktine patirtimi. Aktualių temų buvo daug: nuotolinių, hibridinių, integruotų pamokų organizavimas, pasiekimų vertinimas / įsivertinimas, ST(R)EAM veiklų organizavimas, virtualių aplinkų panaudojimas ugdymo procesui gerinti.

 

Informacinių technologijų mokytoja Kristina Rimkuvienė (Šiaulių Didždvario gimnazija) savo pranešime „Integruotų (hibridinių) pamokų patirtys, iššūkiai ir atradimai“ kalbėjo apie mokymo(si) proceso organizavimą nuotoliniu ar hibridiniu būdu. Savo patirtimi, kaip skatina mokinius įsivertinti, dalijosi Šiaulių Lieporių gimnazijos mokytoja Lina Tubienė, pristatydama pranešimą „Įsivertinimas matematikos pamokose“. Doc. dr. Renata Burbaitė (Kauno technologijos universiteto dėstytoja, Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos IT mokytoja ekspertė) pranešime „Išmaniųjų įrenginių programavimas mokykloje: misija įmanoma“, Lina Jankauskienė, Diana Vaivadienė, Aurelija Alijošienė (Šiaulių universitetinė gimnazija) pranešime „Atpažink geometriją kasdienybėje“ pristatė ST(R)EAM veiklas atspindinčių pamokų pavyzdžių.

 

Netrūko pranešimų ir integruotų pamokų temomis. Pranešimus apie įvairias integruotas pamokas pristatė Violeta Eidintienė ir Daiva Riukienė (Šiaulių Juliaus Janonio gimnazija) „Integruotas matematikos ir anglų kalbos mokymas“, Kristina Nosamienė (Šiaulių universitetinė gimnazija) ir Diana Virbickaitė (Šiaulių Didždvario gimnazija) „Matematika ekonomikos pamokose I–IV gimnazijos klasėse“, Daiva Bukelytė ir Jolanta Valančienė (Šiaulių Didždvario gimnazija) „Informacinių technologijų, lietuvių kalbos ir karjeros planavimo dalykų sinergija II gimnazijos klasėje“. Pasirodo, su matematika galima integruoti beveik visus mokomuosius dalykus. Apie įvairias mokymosi aplinkas, padedančias sudominti mokinius ugdymo procese, kalbėjo doc. dr. Jurijus Tekutovas (Klaipėdos valstybinė kolegija, Klaipėdos universitetas, Lietuvos verslo kolegija, Socialinių mokslų kolegija) ir Julija Smirnova (Klaipėdos valstybinė kolegija, Klaipėdos Vydūno gimnazija) pranešime „Duomenų bazių projektavimas „DBdesigner“ priemonės aplinkoje“, Edita Brazauskienė, Ana Gaidamavičienė, Gerda Juodiškienė, Agnė Zlatkauskienė (Kauno Jono Pauliaus II gimnazija) pranešime „Virtualių mokymosi aplinkų naudojimas CLIL pamokose“, Jūratė Gedminienė (Šiaulių Juliaus Janonio gimnazija) ir Irena Šukienė (Šiaulių Didždvario gimnazija) pranešime „Matematikos mokymo 10-oje klasėje galimybės“. Lektoriai teigė, kad naudojant įvairias mokymo(si) aplinkas galima skatinti mokinių domėjimąsi matematika. Praplečiant skaitmeninį matematinį turinį ir kuriant veiklas, kuriose būtų derinamos įvairios švietimo, technologijų ir dizaino idėjos, parodomas matematikos grožis, buvo pristatyti pranešimai: „Grafinio skaičiuotuvo naudojimo galimybės matematikos pamokose“ (Lydija Dronova-Platbarzdė, Šiaulių Didždvario gimnazija) ir „Mokomosios medžiagos pateikimas naudojant dizaino programą „Canva“ (Eugenijus Buivydas ir Rima Ernestienė, Šiaulių Didždvario gimnazija). Laimina Naujokienė (Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazija) pristatydama pranešimą „Matematiniai diktantai pamokoje“ priminė, kaip ugdyti jaunesniojo amžiaus mokinių raštingumo įgūdžius ir formuoti teigiamas taisyklingos lietuvių kalbos vartosenos nuostatas.

 

Džiugu, kad kasmet mokytojai turi naujų idėjų, pedagoginių patirčių, kuriomis dalijasi mūsų organizuojamose konferencijose.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.