Integruotas fizikos-dailės projektas „Fizikos uždavinio vizualizavimas“

Jovita Ratnikienė
,
Šiaulių Didždvario gimnazijos dailės vyresnioji mokytoja
Rima Valčiukienė
,
fizikos vyresnioji mokytoja

Sąsajų ieškojimas šiandien, atrodo, nieko nestebina – per tai išgryniname, analizuojamoje aplinkoje atrandame pačių netikėčiausių dalykų, iš naujo įvertindami tai, kas įprasta, savaime suprantama ir nepajudinama. Todėl, nusprendusios vykdyti bendrą fizikos-dailės projektą, pirmiausiai galvojome apie mus jungiančias, nors dažnai nematomas, gijas: kur prasideda ir kur baigiasi mokslas, ar mokslas yra menas, ar egzistuoja ryšys tarp mokslo ir meno?

 

Šiaulių Didždvario II gimnazijos klasių integruotą fizikos-dailės projektą pradėjome prieš 2 savaites, balandžio 20 d. Dalyviai – 144 mokiniai. Nors planuose buvo derinamas susitikimų ir pamokų laikas, karantinas įvedė savo korekcijų ir projektas vyko „už uždarų durų“ – mokiniai dirbo ne klasėje, o savarankiškai, namuose.

 

Vertinimo kriterijai, nepaisant to, dirbi klasėje ar namuose, egzistuoja, todėl baigus darbus buvo analizuojami uždavinių sprendimo būdai, vertinama bendra uždavinio ir piešinio kompozicija, spalviniai deriniai. Tiesa, tų, kurie save vadina pamėgusiais piešimą, paprašyta jokiais būdais vizualia kūryba neužgožti skaičių ir formulių prasmės. Įdomumo dėlei galime pasakyti, kad konsultacijų būta, bet iš esmės ugdytiniai dirbo savarankiškai ir atsakingai.

Kūryba turi daug veidų, jai priskiriamos įvairios prasmės, o ir tikslų norėdamas suskaičiuotum labai daug, tačiau vienas tikslas akivaizdžiai pirmauja – nustebinti žiūrovą. Mes, projekto iniciatorės, tikrai stebėjomės rezultatais. Stebėjomės ir džiaugėmės. O jūs?

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.