Ilgalaikė profesinė stažuotė su „Erasmus+“

Pirmą kartą Vilniaus technologijų mokymo centras išmėgino ir kitas mokinių praktikos realioje darbo vietoje galimybes – įprastą praktiką Lietuvoje pasiūlė iškeisti į ilgalaikę „Erasmus+“ stažuotę Ispanijoje, kur metalo apdirbimo staklininko specialybės (ar jai giminiškos krypties) atstovai tris mėnesius atliko pameistrio praktiką įmonėje. Į kvietimą atsiliepė ir sėkmingai atranką įveikė du mokymo centro mokiniai – Gvidas Reinikis ir Vidas Nagornas. Jie šių metų vasario–balandžio mėnesiais stažavosi Valencijoje ir grįžo į tėviškę pasisėmę vertingos patirties.

 

Gera pradžia – pusė…

 

G. Reinikis ir V. Nagornas, paklausti, ką ryškiausiai pamena iš trijų mėnesių viešnagės Ispanijoje, tarsi apšildydami pokalbį pradeda nuo pasakojimo apie saulėtos Valencijos gamtą ir ispanų kultūrą. „Per tą laiką turėjome progos pažinti kultūrą ir žavėtis šalimi, kuri išties daugeliu aspektų skiriasi nuo Lietuvos. Tiek per kultūrinę programą, tiek laisvalaikiu lankėmės daugelyje Valencijos vietų“, – prisimena Vidas.

O štai Gvidas juokiasi, pasakodamas apie bendravimą su ispanais: „Susikalbėti su vietiniais net ir darbo vietoje yra šioks toks iššūkis. Čionykščiai gana prastai kalba angliškai, tad turėjau ne vieną šmaikščią situaciją, kada teko susikalbėti ženklais ir gestais.“ Tiesa, Gvidas tvirtina, kad ypatingų problemų tai nesukėlė, mat ispanai – draugiški ir kantrūs, o juolab darbe daug kalbėtis neprireikė. „Kadangi kaip staklininkai dirbome gamyboje, gavę užduotį tiesiog toliau pluši prie staklių. Per tuos tris mėnesius daug dirbome savarankiškai, ką labai vertinu“, – sako vaikinas. Jam antrina ir Vidas: „Toks darbo pobūdis išmoko priimti sprendimus, būti atsakingam už savo darbą, tad stengiesi gaminį padaryti kuo kruopščiau.“

Praktika pasitarnaus grįžus į Lietuvą

 

Vaikinai, paklausti apie įgytą patirtį ir naudą profesinei karjerai, tvirtina, kad jaučiasi tvirtesni kaip specialistai ir nesibaimina darbo pokalbių Lietuvoje. „Manau, dabar esu platesnio profilio specialistas. Įgijau darbo su CNC staklėmis įgūdžių, turiu šlifavimo patirties, kur kas geriau skaitau schemas. Pats esu giminiškos staklininkui mokymo programos mokinys, tad kaip būsimas mechatronikas jaučiuosi tvirtesnis. Mes savo mokymo programoje turime panašių disciplinų, tačiau tokios praktikos mokykloje nebūčiau turėjęs“, – įsitikinęs Gvidas.

Staklininkas Vidas sako, kad dabar turi kur kas daugiau darbo su programuojamomis staklėmis patirties, kruopščiau geba paruošti stakles ir jas prižiūrėti. Jo manymu, tai padės ieškant darbo, nes darbdaviai tikisi, kad būsimas darbuotojas šiuos dalykus jau mokės.

Galėtų būti kitaip: lūkesčiai mokyklai ir darbdaviui

 

Pasak Gvido, jis supranta, kad Vilniaus technologijų mokymo centras siekia pagal mokymo programą paruošti universalius staklininkus ir mechatronikus, bet siūlo galimybių, kaip tai galima pagerinti. „Kaip supratau, rinkoje įprastesnis automatizuotas darbas ir gamyba su CNC staklėmis, tad mokantis norėtųsi daugiau praktikos būtent su šiais įrengimais. Kai dirbau Ispanijoje, visos mašinos buvo CNC, veikla buvo automatizuojama, o man tereikėdavo pakeisti detales. Mentoriai darbe gana greitai leido man dirbti su CNC mašinomis. Nors nesu būtent tos srities specialistas, tačiau sudėtinga tikrai nebuvo.“

Vidas labai norėtų santykių su darbdaviu pokyčių: „Turiu darbinės patirties, kalbėjausi su kolegomis Ispanijoje, tad sakau, kad Lietuvos darbdaviams trūksta pozityvaus požiūrio į darbuotoją. Susidarė įspūdis, kad Ispanijoje įmonių vadovai yra linkę kartu dirbti, padėti spręsti iškilusias problemas.“

Jei ne Lietuvoje, tai Ispanijoje…

 

Abu stažuotojai į Vilniaus technologijų mokymo centrą grįžo labiau pasitikėdami savimi ir su galvosūkiu – Gvidas ir Vidas buvo pakviesti grįžti vasarą į Ispaniją padirbėti, kur yra vertinami kaip geri darbuotojai ir savo srities specialistai. „Tai buvo puiki galimybė įgyti darbo patirties baigiant mokytis Vilniaus technologijų mokymo centre. Manau, su tokia patirtimi esu patrauklesnis darbo rinkoje. Man asmeniškai tai buvo vertinga ne tik profesine prasme, bet ir asmenine: per tris mėnesius pažinau kitą šalį, jos kultūrą ir žmones. Per stažuotę ne tik patobulėjau, bet ir patyriau daugybę malonių įspūdžių“, – pasinaudota galimybe džiaugiasi Vidas.

 

Informacija parengta pagal Vilniaus technologijų mokymo centro projekto „Prof[net]work: įgūdžiai besimokančiai bendruomenei profesiniame mokyme“ (Nr. 2018-1-LT01-KA102-046826) dalyvių atsiliepimus. Projektą finansuoja Švietimo mainų ir paramos fondas remiant Europos Komisijai. Veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal „Erasmus+“ programą.

 

Vilniaus technologijų mokymo centro Plėtros skyriaus inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.