„eTwinning“ projekto „Grufo vaikelis“ įgyvendinimas

Gilija Gajauskienė
,
 logopedė ir specialioji pedagogė
Jūratė Buivydienė
,
neformaliojo švietimo mokytoja

Šių metų balandžio–gegužės mėnesiais naujoje European School Education „eTwinning“ platformoje įgyvendinome „eTwinning“ projektą „Gruffalo’s Child“ pagal J. Donaldson ir A. Scheffler knygą „Grufo vaikelis“. Projekto tikslas – skatinti ankstyvąjį vaikų raštingumą, naudojant žaismingus skaitymo būdus: tyrinėjimą, kūrybiškumą, tarptautinį bendradarbiavimą. Kartu su partneriais iš Portugalijos ugdymo įstaigų suvienijome jėgas. Išbandėme aktyvius ir neįprastus skaitymo būdus, siekiant vaikus sudominti knyga: kūrėme knygos personažus bei plakatą, kurį sudarė projekto dalyvių piešti epizodai, atkartojantys skaitytos knygos įvykių seką. Tyrinėjome miško augaliją, kūrėme šešėlius. Kartu su partneriais apsikeitėme pačių sukurtais žaidimais ir dėlionėmis, susijusiais su skaitytos knygos turiniu.

 

 

Įgyvendinant „eTwinning“ projekto „Grufallo’s Child“ veiklas bei siekiant tobulinti vaikų bendravimo, bendradarbiavimo ir mokymosi bendradarbiaujant įgūdžius, surengtos virtualios kūrybinės dirbtuvės „Let’s Fold a Book!“ (liet. „Sulankstykime knygelę“). Portugalijos švietimo įstaigų ir Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio grupių vaikai kartu lankstė knygeles, kurioms nereikia klijų. Įsitikinome, kad tokio tipo kūrybinės dirbtuvės – smagus būdas derinti skaitymą su menu, skatinant tarptautinį bendradarbiavimą.

 

Projekto metu knygos „Grufo vaikelis“ skaitymas iš tiesų buvo kitoks. Siekiant įgyvendinti galutinį projekto rezultatą – sukurti spektaklį „Grufo vaikelis“ – išbandėme Stop Motion Studio programėlę Kelmės Žemaitės viešojoje bibliotekoje. Animacijos dėka skaitytos knygos veikėjus išvydome judančius ekrane. Daug susikaupimo. Daug susidomėjimo. Komandinio darbo išbandymai. Įsitraukimas į veiklą ir stebinantis galutinis rezultatas. Tiek patyrėme kūrybinio proceso metu. Šia išvyka įgyvendinome tikslą skaityti žaismingai ir aktyviai bei įtvirtinti skaitytą tekstą, naudojant IT. Galutinį rezultatą kūrėme naudodami ir knygos veikėjų šešėlius, kuriuos susikūrėme patys.

Į projekto vykdymą įtraukėme ir tėvelius. Kai kas net patys įsigijo knygą. Vaikų ir tėvų apsilankymo miške metu nupaveiksluoti vaizdai buvo panaudoti dėlionių kūrimui, o jų į grupes atneštos samanos, šakelės, kerpės panaudotos tyrinėjant miško „dovanas“ skaitmeniniais mikroskopais. Tėvai turėjo galimybę namuose išbandyti projekto dalyvių kurtus virtualius žaidimus, kurių nuorodomis pasidalinome.

Projekto įgyvendinimo metu integraliai ugdėme ne tik ankstyvąjį raštingumą, bet ir visas kitas kompetencijas. Kartu mes apjungėme tyrinėjimą, gamtos stebėjimą, STEAM elementus, skaičiavimą, kūrybą, veiklas su skaitmeninėmis priemonėmis, anglų kalbą.

 

Baigiantis projektui, naudodami programėlę „ChatterPix Kids“, atlikome vaikų apklausą apie įgyvendintą projektą. Visų vaikų atsiliepimai buvo teigiami. Jiems patiko „skaityti įdomią istoriją“, „kurti knygelę su draugais iš kitos šalies“, „tyrinėti samanas ir kerpes iš miško“, „kurti filmuką / spektaklį „Grufo vaikelis“ ir kt.

 

Įgyvendintas „eTwinning“ projektas European School Education „eTwinning“ platformoje buvo įdomus iššūkis. Jis buvo naudingas ne tik vaikams, bet ir mokytojams. Projekto metu išbandėme tarpkultūrinį bendradarbiavimą, integralų vaikų įvairių kompetencijų ugdymą, tikslingą skaitmeninių priemonių panaudojimą, skatinant jų ankstyvąjį raštingumą. Džiaugiamės prisidėję prie knygų skaitymo svarbos puoselėjimo, – ugdant meilę skaitymui visą gyvenimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.