„Etwinning“ projektas „Baltijos jūros šalių aktyvūs liaudies žaidimai“

Julija Mikonienė
,
Vilniaus l.-d. „Papartis" mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą

Vilniaus lopšelis-darželis „Papartis“ nuo sausio 23 d. su Estijos ir Latvijos ikimokyklinio ugdymo įstaigomis pradėjo įgyvendinti „eTwinning“ projektą „Baltijos jūros šalių liaudies aktyvūs žaidimai“ (angl. „Folk active games of the Baltic sea countries“. Projektą organizuoja ir koordinuoja Vilniaus lopšelio-darželio „Papartis“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja Julija Mikonienė ir Talino lopšelio-darželio „Arbu“ mokytoja Juulika Kaplina. Projektas tęsis iki birželio 23 d.. Projekto veikloje dalyvauja: Vilniaus lopšelis-darželis „Papartis“, Tallinna Arbu Lasteaed, Siguldas pirmsskolas izglītības iestāde „Ieviņa“, Rīgas 141. pirmsskolas izglītības iestāde „Kastanītis“.

 

Projekto tikslai:

  1. Supažindinti vaikus ir mokytojus su Baltijos jūros regiono liaudies aktyviaisiais žaidimais ir naudoti juos kasdienėje veikloje.
  2. Supažindinti vaikus su savo ir kitų šalių kultūra per žaidimą.
  3. Padėti vaikams ir pedagogams atrasti įvairių Baltijos jūros regiono šalių liaudies aktyvių žaidimų panašumus ir skirtumus.
  4. Ugdyti bendravimo ir bendradarbiavimo kultūrą.
  5. Ugdyti moralines vertybes ir socialinę bei emocinę kompetenciją.

Šiuo projektu siekiame suteikti vaikams žinių apie savo tapatybę ir apie įvairius etninės kultūros objektus per žaidimą, ugdant vaikų kultūrinę patirtį, puoselėjant kultūrines vertybes ir liaudies tradicijas. Projekte dalyvauja 3 Baltijos jūros šalių: Lietuvos, Estijos ir Latvijos mokytojai ir ugdytiniai. Projekte aktyviai dalyvauja Vilniaus lopšelio-darželio „Papartis“ ugdytiniai („Žvirbliukų“, „Pelėdžiukų“, „Aitvarėlių“, „Nykštukų“, „Žirniukų“, „Smalsučių“, „Gandriukų“ ir „Zuikučių“ grupių) ir mokytojos: Julija Mikonienė, Ilona Sasnauskienė, Alytė Brazdžiuvienė, Zita Rumševičiūtė, Regina Pakarklienė, Goda Goštaltavičiūtė, Laima Černiavskienė, Renata Ahmed, Rūta Pumputienė, Aldona Vinciūnienė, Joana Gerbutavičė, Viktorija Gaidamavičienė, Jolita Masiukienė, Janina Zastarskienė, Inga Vankevič.

 

Projekto veiklos buvo suplanuotos su projekto dalyviais per pirmą nuotolinį susitikimą vasario 8 d.. Nuo vasario 14 d. projekte dalyvaujančios šalys partnerės išsirinkdavo  liaudies aktyvų žaidimą, parengdavo aktyvaus žaidimo aprašymą ir sukurdavo vaizdo įrašą ir organizuodavo edukacinius užsiėmimus.

 

Nuo kovo 3 d. kiekvieną mėnesį  projekto partneriai apsikeisdavo pristatymais apie savo šalį ir vykdė edukacinius užsiėmimus.

Nuo kovo 14 d. kiekvieną mėnesį projekto dalyviai žaidė projekte dalyvaujančios šalies partnerės žaidimą.

Kiekvieno mėnesio paskutinę savaitę (arba anksčiau) mokytojai su vaikais apsikeisdavo patirtimi.

 

Įgyvendinant projekto veiklas  kartu su naujais projekto partneriais pavyko supažindinti vaikus ir mokytojus su Baltijos jūros šalių aktyviais žaidimais ir juos žaisti, supažindinti ugdytinius  su liaudies dainomis, šokiais, kostiumais, lankytinomis vietomis ir bendru supratimu apie Baltijos jūrą.

 

 

Projektas padėjo projekto dalyviams vaikams ir pedagogams atrasti įvairių Baltijos jūros regiono šalių liaudies aktyvių žaidimų panašumus ir skirtumus. Ugdytiniai įgijo neįkainojamų žinių apie savo ir kitų šalių kultūrą per žaidimą. Pastebėjom, jog ugdytiniai laisvo žaidimo metu  žaidžia ne tik savo šalies, bet ir projekte dalyvaujančių šalių žaidimus.

 

Projekto veiklos pagerino bendravimo ir bendradarbiavimo kultūros ugdymą ne tik tarp mokytojų ir ugdytinių dalyvaujančių projekte, bet ir tarp ugdytinių tėvų. Ugdytinių tėvai džiaugiasi projekto rezultatais, vaikų iniciatyvumu ir įgyta patirtimi. Projekto partneriai džiaugiasi įgyta gerąja patirtimi, užsienio kalbos tobulinimo galimybe, vaikų įsitraukimu į veiklas ir gerosios patirties sklaida. Svarbu pažymėti, jog projekto eigoje nuosekliai stiprinama socialinė bei emocinė kompetencija ir ugdomos moralinės vertybės.

 

Vilniaus lopšelio-darželio „Papartis“ direktorė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui džiaugiasi, jog mokytojai prisijungė prie „eTwinning“ bendruomenės, aktyviai dalyvauja veiklose, įgijo gerosios patirties ir dalinasi gerąja patirtimi. Vilniaus lopšelio-darželio „Papartis“ direktorė pastebi, jog projekto veiklos padėjo praplėsti bendradarbiavimo galimybes organizuojant naujus tarptautinius projektus.

 

Džiaugiamės galėdami pristatyti mūsų sukurtą Baltijos jūros šalių aktyvių žaidimų knygą ir kalendorių.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.