„eTwinning“ nacionalinis STEAM projektas „3D Lietuvos pilys“

Rasa Kildonavičienė
,
mokytoja metodininkė

Programa „eTwinning“ yra naudinga mokymosi patirtis ankstyvojo amžiaus ugdytiniams, jų mokytojams. Į vaiką orientuoti mokymosi būdai kartu su tarpkultūrine dinamika, kurią sukuria tarptautinis bendradarbiavimas bei įvairios skaitmeninės priemonės, STEAM veiklos, dalijimasis gerąja darbo patirtimi, sukuria perspektyvią erdvę naujovėms, vaizduotei ir ugdymuisi.

 

Šiaulių lopšelio-darželio „Bangelė“ „Peliukų“ grupės vaikai ir aš, mokytoja Rasa Kildonavičienė, įsijungėme į nacionalinį „eTwinning“ STEAM projektą „3D Lietuvos pilys“. Projekto tikslas – ugdyti vaikų tautinę ir pilietinę savimonę bei siekti, kad vaikai laisvai, kūrybiškai, išradingai švęstų Lietuvos istorines datas. Projekte dalyvavo 119 mokytojų iš Lietuvos, 3 iš Turkijos.

 

Projekto dalyviai gavo labai konkrečią užduotį: taikant įvairią techniką, medžiagas kurti kūrybinius darbus – pasirinktas 3D Lietuvos pilis. Pasiraitoję rankoves  kibome į darbus.

 

Iš pradžių susipažinome su Lietuvos pilimis: Gedimino, Panemunės, Trakų, Kauno, Raudonės, Raudondvario. Visos jos skirtingos, didingos, gražios. Uždaviau vaikams probleminį klausimą: iš ko ir kaip galima jas pastatyti, sukurti, sukonstruoti. Variantų buvo daug: iš popieriaus, kaladėlių, „Lego“ konstruktoriaus, popierinių ritinių, dėžių, plastikinių butelių, kartono, popierinių vamzdelių ir pan. Priėjome bendrą išvadą, kad kursime Gedimino pilį iš popierinių vamzdelių, panaudosime M5 varžtus, veržles ir poveržles. Popierinių vamzdelių jau buvome prisisukę, varžtų įsigiję, tai liko tik viską sujungti ir sukonstruoti pilį. Vaikams pradėjus jungti įvairaus dydžio popierinius vamzdelius su M5 varžtais, iškilo problema, o kaip jungti toliau, ką daryti, kaip atrodo Gedimino pilies stogas… Problema buvo greitai išspręsta: viena grupės mergaitė pasiūlė pasidaryti brėžinį (kaip inžinieriai). Paėmusi popieriaus lapą, ugdytinė nubraižė Gedimino pilį. Visiems buvo aišku, kaip jungti detales. Pilį vaikai sukonstravo didelę, gražią, didingą, pilies viršuje įkėlė trispalvę. Tik sukonstruota pilis gavosi ne erdvinė, o gulsčia, nes varžtai yra sunkūs, o popierius lengvas, ir pabandžius konstruoti erdvinę pilį, ji griuvo. Tai puiki patirtis vaikams: vaikai mokėsi inžinerijos pradmenų, lavino smulkiąją motoriką sukdami varžtus, lavėjo loginis mąstymas, mokėsi veikti komandoje.

 

 

Erdvines Lietuvos pilis vaikams pavyko sukonstruoti iš įvairaus dydžio konstruktorių detalių. Išsiaiškinome kokios yra dvimatės ir trimatės figūros (į ugdymo procesą buvo integruotos temos iš rekomendacijų ikimokyklinio ugdymo pedagogui „Žaismė ir atradimai, pagal projektą „Inovacijos vaikų darželyje“). Padarėme išvadą, kad Lietuvos pilių bokštai panašūs į piramidę, kiti statiniai į ritinį, kubą. Vaikai konstravo, kūrė susikaupę, susidomėję. Lavėjo vaikų vaizduotė, socializacija (gebėjimas sutarti su draugais, dalinimasis, sprendimų priėmimas komandoje), matematikos, inžinerijos, architektūros įgūdžiai, pasitikėjimas savimi.

 

Trakų pilį vaikai konstravo keletą dienų: matavo, rūšiavo popierinius ritinius, juos klijavo karštais klijais, kūrė bokštus, spalvino, dažė. Tiltą vaikai sugalvojo sukonstruoti pakeliamą. Bet kaip? Vaikai pasiūlė pririšti virves, kiti siūlus… Pamąstę nutarėme panaudoti sąvaržėles: jas sujungėme tarpusavyje ir pritvirtinome prie ritinių. Pavyko! Tiltas buvo pakeliamas („Mes tikri inžinieriai“ – komentavo vaikai).

 

Projektas truko mėnesį. Per šį laiką vaikai pastatė daug Lietuvos pilių, kai kurie kūrė net princesių, riterių pilis. Lavėjo vaikų fantazija, vaizduotė.

 

Ugdomųjų veiklų metu, integruojant pilietinį ugdymą ir nacionalinį STEAM projektą „3 D Lietuvos pilys“ buvo skatinamas aktyvus, savaiminis, patirtimi grindžiamas mokyma(sis), taikant įvairias STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno, matematikos) idėjas. Mokytojai, vaikai dalinosi pažangia, gerąja darbo patirtimi, mokėsi vieni iš kitų. Smagu buvo matyti Turkijos vaikų sukurtas pilis.

 

Nacionalinis „eTwinning“ STEAM  projektas „3 D Lietuvos pilys“ pavyko puikiai!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.