„Debesėliai“ moko vaikus emocinio raštingumo

Renata Rudžionienė

Vaikams kasdien iškyla spalvingiausia paletė įvairiausių jausmų. Svarbu, kad jausmai neliktų vaikų vidiniame pasaulyje, kad jie gebėtų įvardinti, tai, ką jaučia, kad suprastų savo draugų jausmus. Siekdama pagerinti vaikų emocinį raštingumą, sukūriau socialinių emocinių įgūdžių ugdymo priemonę „Debesėliai“.

 

„Debesėliai“ – tai penkios minkštos pagalvėlės su kišenėmis ir 20 įvairių emocijų lietaus lašelių, kurie užpildyti ekologinėmis granulėmis. Vaikai, žaisdami su lašeliais, mokosi jausmų pavadinimų. Debesėliai turi ne tik vaikų išrinktus vardus: Mėlynakis, Auksaakis, Baltaakis, Juodaakis, Pilkaakis, bet ir skirtingus jausmus, savitus charakterius, pomėgius. „Debesėliais“ galima žaisti įvairius kalbinius, kūrybinius, rato žaidimus.

 

Kas mane paskatino sukurti šią priemonę? Šiais, interaktyviais laikais, tarsi tampame „vienodo veido“ žmonėmis, nebereiškiame emocijų, viską laikome užgniaužę savyje. Todėl šiomis priemonėmis kartu su vaikais mokomės, kaip išreikšti emocijas ir tikslingai jas įvardint. Ši priemonė suteikia puikią galimybę mokytojams kalbėtis su vaikais apie emocijas ir jų atsiradimo priežastis. Su „Debesėliais“ lengva žaisti tiek su ikimokyklinio, tiek su priešmokyklinio amžiaus vaikais.

 

Tikiuosi, kad ateityje ši priemonė taps puikia pagalbininke ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų mokytojoms.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.