Būk mano gidu – noriu pažinti tavo kultūrą!

Ligita Klimavičiūtė
,
anglų kalbos mokytoja, projekto koordinatorė

Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazija nuo 2020 m. rugsėjo mėn. vykdė „Erasmus+” KA229 bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerysčių projektą „Būk mano gidu – noriu pažinti tavo kultūrą“ (angl. „Be My Guide – I want to know your culture“). Pagrindinis projekto uždavinys buvo didinti projekto dalyvių tarpkultūrinį sąmoningumą, plėtoti pažinimo, bendradarbiavimo, kultūrines bei kitas kompetencijas ir gilinti žinias apie savo ir kitų šalių istoriją, geografiją, literatūrą, papročius bei tradicijas. Mokiniams buvo sudaryta galimybė išbandyti gido profesiją savo ir kitose šalyse.

 

Projekto vykdymas prasidėjo virtualioje aplinkoje. Šalių partnerių komandos iš Austrijos, Lenkijos, Slovakijos, Turkijos ir Lietuvos susipažinę aptarė tolimesnes veiklas. Mokiniai susipažino su projekto dalyvių šalių kultūra, bendravo anglų kalba, tobulino bendrąsias kompetencijas. Pirmiausia visi dalyvavome projekto logotipo konkurse, po to kiekviena šalis paruošė užduotis apie savo mokyklą, miestą, šalį, papročius bei nacionalinius patiekalus. Kurdami užduotis ir ieškodami atsakymų mokiniai tobulino informacines komunikacines kompetencijas.

 

Projekto dalyviams didelį įspūdį padarė Muzikos diena, organizuota Zoom platformoje. Jos metu projekte dalyvaujančių šalių mokiniai pristatė savo tautiškas dainas, instrumentus bei tradicijas. Mūsų šaliai atstovavo 3a klasė. Mokiniai grojo dūdelėmis ir dainavo lietuvių liaudies dainą „Ant kalno karklai siūbavo“.

 

2022 m. gegužės 23 d., po ilgo pandemijos laikotarpio, projekto dalyviai iš Austrijos, Turkijos bei Lietuvos susitiko Slovakijoje. Partneriai viešėjo Humenné Základná mokykloje (Kudlovská). Projekto dalyviai  pristatė savo mokyklas, miestus ir šalis. Mokiniai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kartu lankėsi liaudies muziejuje po atviru dangumi, žaidė boulingą. Kitą dieną dalyvavome ekskursijoje su gidu po Košicės senamiestį. Jasove esančioje oloje grožėjomės stalaktitais bei stalagmitais. Visiems buvo įdomi „Mokslo ir technologijų diena“, kurios metu mokiniai dalyvavo įvairiuose konkursuose. Vėliau Zemlinské Hámre susipažinome su vietiniais amatais. Mokiniai ir mokytojai audė, gamino keramikinius dirbinius. Humenné miesto centre pagal pateiktas užuominas ieškojome įvairių objektų, kuriuos suradę ir nufotografavę, nuotraukas patalpinome miesto žemėlapyje. Vakare visi dalyviai susitiko mokykloje Základná škola, kurioje vyko tradicinė Majales šventė. Jos metu mokyklos mokiniai šoko liaudies šokius bei dainavo slovakiškas dainas. Tądien taip pat apsilankėme miesto merijoje, kurioje miesto vicemeras pasveikino projekto dalyvius ir įteikė atminimo dovanėles. Paskutinę vizito dieną visi apsilankėme miesto bažnyčioje ir apžiūrėjome jos architektūrą, patalpas. Vėliau pilyje-muziejuje susipažinome su miesto istorija, apžiūrėjome ekspoziciją. Smagiai pasilinksminome miesto šventėje.

 

2022 m. spalio 17–21 d. tarptautinis mobilumas vyko Lietuvoje. Mūsų progimnazijos bendruomenė sulaukė projekto partnerių iš Austrijos, Lenkijos, Slovakijos ir Turkijos. Direktorė supažindino svečius su mokykla, visi stebėjome nuotaikingą mokinių koncertą, svečiai apžiūrėjo progimnazijos erdves, susitiko su Kėdainių policijos komisariato atstovais. Vėliau šalių partnerių mokytojai Kėdainių rajono savivaldybėje susitiko su savivaldybės atstovais, o mokiniai Arnetų namuose išbandė įvairius amatus. Tą pačią dieną svečiai dalyvavo ekskursijoje po Kėdainių senamiestį. Nuoširdžiai dėkojame LR Seimo nariui T. Bičiūnui bei policijos komisariatui už dovanas mūsų svečiams.

 

 

Kitą dieną mobilumo dalyviai lankėsi Kaune, kur gidas Linas įdomiai papasakojo apie šio miesto istoriją, parodė įspūdingiausias Kauno vietas. Pasibaigus ekskursijai vykome žaisti boulingą ir džiaugėmės vieni kitų sėkme.

 

Projekto dalyviai taip pat lankėsi Kryžių kalne, kuris visiems padarė didelį įspūdį. Šokolado muziejuje Šiauliuose klausėmės šokolado atsiradimo istorijos, susipažinome su saldainių fabriko „Rūta“ darbuotojais, saldainių gaminimo technologijomis, gaminome šokoladinius saldainius. Pasmaguriavę ėjome valgyti pietų bei ieškojome lauktuvių namiškiams.

 

Projekto dalyviai mokiniai turėjo galimybę dalyvauti 3D pamokoje progimnazijos Medijų centre. Partneriai pristatė savo šalių tradicijas, papročius, šventes ir pasiskirstę į grupes aktyviai įsitraukė į muzikos ir šokio pamokas. Žinias apie Lietuvą apibendrino smagiai žaisdami virtualiosios aplinkos žaidimą-viktoriną „Kahoot“. Taip pat svečiai išbandė lakroso galimybes, susipažino su žaidimo taisyklėmis. Vakare susirinkome pabendrauti kavinėje „Raganė“. Čia svečiai degustavo lietuviškus nacionalinius patiekalus.

 

Paskutinę vizito dieną Lietuvoje mokiniai ir mokytojai vyko į istorinius Trakus, kur apžiūrėjo pilį, susipažino su jos architektūra bei istorija, maloniai pasivaikščiojo Galvės ežero pakrantėmis. Atsisveikinę su partneriais iš Lenkijos, išvykome į Vilnių. Apžiūrėję senamiestį ir pažadėję susitikti Turkijoje kovo mėnesį, atsisveikinome su svečiais.

 

2023 m. kovo 13–17 d. progimnazijos šešių mokinių ir mokytojų komanda dalyvavo projekto partnerių susitikime Stambulo Melahat Sefizade Ortaokulu Kadikoy mokykloje Turkijoje. Kadangi projekto tikslas buvo didinti projekto dalyvių kultūrinį sąmoningumą, plėsti žinias apie kitų šalių istoriją, kultūrą, papročius bei tradicijas, gilinti pažintines, kalbines bei socialines kompetencijas, penkių šalių atstovai dalyvavo veiklose ir pamokose, kurių metu mokėsi gaminti nacionalinius turkų patiekalus, šokti tradicinius šios šalies šokius, siuvinėti, atliko loginio mąstymo užduotis. Projekto dalyviai gilino savo kompetencijas dalyvaudami ekskursijose su gidu Stambule. Lankėmės Turkijos istorinėse vietose: Galatos bokšte, sultono Ahmedo aikštėje, šv. Sofijos sobore, Topkapi rūmuose. Plaukėme Bosforo sąsiauriu. Džiaugiamės aktyviais savo progimnazijos mokiniais, jų motyvacija dalyvaujant įvairiose projekto veiklose.

 

Mokinių kūrybiškumas, idėjos ir naujos patirtys, įvairių bendrųjų kompetencijų ugdymas, bendravimas ir bendradarbiavimas anglų kalba, šiuolaikinių informacinių technologijų naudojimas – tai sėkmingai įgyvendinto projekto veiksniai. Tikime, kad garbingai atstovaudami Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos bendruomenę, Lietuvą užsienyje, aktyviai dalyvaudami projekto „Būk mano gidu – noriu pažinti tavo kultūrą“ mobilumuose, veiklose ir ateityje  plėtosime skirtingų kultūrų ir tautų draugystę, o ji persipins į naujus projektus!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.