Žmonių darbai mums padeda gyventi

Liudmila Montvilienė, Ligita Macijauskaitė
specialiųjų poreikių mokinių mokytojos
Alma Knistautienė
auklėtoja

Vasara, atostogos – pats smagiausias metų laikas. Birželio antrąją savaitę prabėgo įspūdžių kupina Tauragės vaikų reabilitacijos centro-mokyklos „Pušelė“ pradinių lavinamųjų klasių mokinių vasaros stovykla „Žmonių darbai mums padeda gyventi“, finansuota iš Tauragės rajono savivaldybės biudžeto. Stovykla buvo skirta mokinių vasaros užimtumui ir jų socializacijai.

Pirmąją stovyklos dieną stovyklautojus mielai priėmė Tauragės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ugniagesiai, supažindino su gaisrine ir gelbėjimo įranga. Išgirdome netgi tikrą pavojaus sireną, nes buvo gautas iškvietimas į gaisrą.

Antrąją dieną pilnais krepšiais lauktuvių gyvūnams išvykome į Sigito Klymanto sodybą. Pažintis su įvairiais gyvūnais ir paukščiais paliko neišdildomą įspūdį. Vaikai vaišino duona asiliukus, ponius, stručius, lesino papūgas. Grožėjosi stilingomis alpakomis. Galėjo rankoje palaikyti ir paglostyti afrikinį ežiuką, skraidančią voverytę, baltus peliukus. Labai džiaugėmės šiltu sodybos šeimininko priėmimu, jo dėmesiu ir rūpesčiu.

Trečiosios dienos laikas Norkaičių tradicinių amatų ir etnokultūros centre prabėgo nepastebimai greit su duonos kepimu, šokiais ir žaidimais. Čia vyko edukacinis duonos kepimo užsiėmimas. Nuostabios ir kūrybingos šių namų šeimininkės kartu su vaikais kepė duoną, barstė kmynais ir saulėgrąžomis, ją dar kvapnią ir šiltą parsivežėme namo.

Įdomu buvo aplankyti ir Pagramančio regioninio parko lankytojų centrą, kur mus mielai sutiko ir ekskursiją vedė vyriausiasis ekologas. Naujai įkurta ekspozicija sužavėjo vaikus įdiegtomis technologijomis, paspaudus mygtuką girdisi paukščių balsai, keičiasi parko lankytinų vietų vaizdai. Šalia pastato grožėjomės Akmenos upės gamtovaizdžiu. Vėliau linksmai laiką leidome Pagramančio miestelio stovyklavietėje prie Akmenos upės, kurios krantinė keri įspūdingomis atodangomis. Karštą dieną atsigaivinome įbridę į vėsų upės vandenį. Gamtos spalvų įvairovė įkvėpė išsilieti ant drobės dažų potėpiais.

Paskutinė diena buvo ne mažiau įsimintina nei visos kitos – vaikų laukė išvyka į „Dino“ parką Radailiuose. Nuostabi gamta, veiklos ir paslaugų įvairovė sužavėjo tiek didelius, tiek mažus. Stebėjome realaus dydžio riaumojančius ir judančius dinozaurus, klausėmės gidės pasakojimo apie juos. Aktyviai laiką leidome žaidimų aikštelėse, plaukiojome vandens dviračiais, vaikščiojome veidrodžių labirinte. Būdami netoli Klaipėdos negalėjome neaplankyti Baltijos jūros, vaikai krykštaudami maudėsi jūros bangose.

Profesijos mus lydi kiekviename žingsnyje, todėl ir šios vasaros stovyklos tikslas buvo supažindinti mokinius su darbais mūsų kasdienybėje. Per šias išvykas jie susipažino su ugniagesio gelbėtojo, ūkininko, duonos kepėjo, girininko profesijomis. „Dino“ parke pamatė ir gido, picos kepėjo, kasininko, ledų pardavėjo darbą. Keliaudami autobusu susipažinome ir su vairuotojo kasdienybe. Norisi tikėti, kad ekskursijos, edukaciniai užsiėmimai, žaidimai ir kita įdomi veikla dar ilgai neleis vaikams pamiršti prasmingų ir gražių stovyklos akimirkų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.