Zipis – geriausias priešmokyklinukų draugas

Audronė Jonavičienė
,
Kėdainių r. Vilainių mokyklos-darželio „Obelėlė“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė metodininkė

Šiuos mokslo metus pasitikome su naujove – privalomuoju priešmokykliniu ugdymu. Kiekvienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas jaučia tėvų, vaikų, vadovų, mokytojų lūkesčiams proporcingą atsakomybę. Metai, per kuriuos vaikas turi pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą, – tai pamatas, ant kurio bus statomas visas tolesnis ugdymas. Pirmasis iššūkis, su kuriuo susiduria priešmokyklinės grupės pedagogas, – pažinti ir įvertinti kiekvieno vaiko individualią patirtį, pasiekimus ir tuo remiantis modeliuoti ugdymą. Mokslo metai baigėsi, galima peržvelgti savo darbus, įsivertinti ir ruoštis rugsėjį priimti kitą priešmokyklinukų laidą.

 

Manau, kad vaikui ruošiantis į mokyklą labai svarbu ugdyti socialinę kompetenciją: tinkamai bendrauti su draugais ir suaugusiaisiais, mokėti elgtis artimiausioje aplinkoje, gerbti kitų jausmus, toleruoti kitokius žmones, laikytis tam tikrų socialinio gyvenimo taisyklių, ugdytis tautinį, kultūrinį tapatumą. Žinojimas, kad visi žmonės yra skirtingi, padeda išsiugdyti gebėjimą tinkamais būdais spręsti konfliktus, reikšti savo mintis. Jeigu vaikas išmoks bendrauti su kitais, pažins save, jam bus lengviau ir paprasčiau adaptuotis mokykloje.

Renkamės draugą „Zipį“

 

Mano darbo su šešiamečiais praktika ir patirtis rodo, kad sėkmingas priešmokyklinės programos įgyvendinimas daugiausia remiasi paveikia ankstyvosios prevencijos programa. Tad jau 10 metų Kėdainių mokyklos-darželio „Obelėlė“ priešmokyklinukams geriausias draugas yra Zipis. „Zipio draugai“ – tai tarptautinė programa, visame pasaulyje pripažįstama kaip viena veiksmingiausių ankstyvosios prevencijos programų. Pagrindinis jos tikslas – išmokyti vaikus įveikti kasdienes bėdas ir ugdyti gebėjimą įveikti sunkumus įvairiausiose situacijose visą gyvenimą. Lietuvoje ši programa įgyvendinama nuo 2000 m. Man ši programa patraukli dėl dviejų priežasčių: pirma, turi aiškią struktūrą, bet kartu yra lanksti – galiu integruoti į kitas veiklas, pritaikyti savo idėjas, kūrybinius sumanymus, spontaniškas veiklas, įtraukti tėvus, antra, „Z“ kartos vaikus, kurių laisvalaikis ir pomėgiai susiję su kompiuterinėmis technologijomis, moko bendrauti su aplinkiniais, skatina tarpasmeninius ryšius ir pozityvią elgseną. Vaikus Zipio pamokėlės sudomina nuo pat pirmo programos žingsnio – jie jaučiasi svarbūs, nes patys dalyvauja planavimo procese, t. y. susitaria ir nusprendžia, kurią savaitės dieną, kiek laiko ir kur mokysis. Smagiausia ir daugiausia vaikų diskusijų sukelianti užduotis – iš pasiūlytų žaislų išrinkti tą, kuris ir bus jų draugas Zipis.

Vaikai laukia „Zipio“ staigmenos

 

Programa „Zipio draugai“ ne tik padeda vaikams įveikti kasdienius sunkumus, bet ir yra raktas į kokybišką priešmokyklinį ugdymą(si). Šių mokslo metų patirtis parodė, kad „Zipio draugų“ programa „Drugelių“ grupėje pasiteisino. Net iš labai skirtingų socialinių aplinkų, skirtingų gebėjimų ir poreikių vaikai pajėgė suprasti priežasties-pasekmės ryšį, kad galima pasirinkti vieną ar kitą sunkumų įveikimo būdą. Matau savo darbo sėkmes – kiekvieno vaiko asmeninę ūgtį. Viliuosi, kad prigimtinis smalsumas ir išugdytos kompetencijos bus tvirtas pamatas sėkmingai pradžiai mokykloje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.