Žalia žolė, bet ne žolė. Su uodega, bet ne pelė. Kas?

Vilniaus Vilkpėdės lopšelis-darželis ir Trakų r. Aukštadvario mokykla-darželis „Gandriukas“ inicijavo trumpalaikį „eTwinning“ projektą „Žalia žolė, bet ne žolė. Su uodega, bet ne pelė?“. Šis 3 mėnesių trukmės sveikatinimo projektas buvo skirtas plėtoti dviejų įstaigų bendrystę per programos „eTwinning“ veiklas. 20 mažųjų dalyvių bendradarbiavo augindami daržoves, gamindami patiekalus, atlikdami statistinį tyrimą ir įvertindami projektą.

 

Pirmiausia pavaduotojų ugdymui iniciatyva įstaigose buvo suburtos komandos, kurių nariai pasiskirstė atsakomybe: vadovės planavo ir organizavo veiklas, grupių mokytojos su mažaisiais dalyviais jas išradingai įvykdė, siūlė savo idėjas. Projekto vykdymo laikotarpiu komandos dalyvavo internetiniuose seminaruose „Programos „eTwinning“ projektai mažiesiems” bei „Kaip sėkmingai užpildyti NKŽ paraišką 2021“. Jų metu dalyvės pagilino žinias apie „eTwinning” projektus, susipažino ir išbandė keletą IKT įrankių, kuriuos sėkmingai panaudojo projekte.

 

Vaikai žinojo, kad daržovių galima nusipirkti, tačiau priešmokyklinukai nutarė kai kurias užsiauginti patys. Projekto metu mažieji daržininkai pasėjo ir pasodino įvairių daržovių: svogūnų, ridikėlių, krapų, pipirnių ir petražolių. Viso proceso metu vaikai prižiūrėjo savo „daržą“, laistė pureno. Stebėjo, kaip dygo ir augo daržovės. Lygino ir darė išvadas.

 

Aukštadvariečiai sugalvojo savo projekto partneriams pateikti iššūkį. Sukūrė mįsles ir minkles apie daržoves. Panaudoję programėles Chatter pix kids ir Canva, sukūrė smagų vaizdo įrašą – „užkoduotą” daržovių mišrainės receptą „Skanumėlis”. Savo ruožtu, kūrybingieji vilniečiai atsakė tuo pačiu – kūrė ir minė mįsles, sukūrė ir pateikė nuotaikingą „užkoduotą” pačių sukurtą daržovių mišrainės receptą „Pavasaris”. Vaikai „iššifravo” vieni kitų receptus, entuziastingai pagamino mišraines pagal partnerių receptų vaizdo įrašus ir, žinoma, jas skanavo.

 

Siekdamos padėti vaikams įgyti statistinių duomenų rinkimo ir fiksavimo (diagrama) pradmenis, mokytojos sėkmingai įtraukė ugdytinių šeimas. Jos noriai sutiko dalyvauti savaitės trukmės statistiniame tyrime „Kokias ir kiek daržovių valgo mano šeima?”. Atlikdami tyrimą, vaikai kiekvieną dieną atsakingai fiksavo namuose suvalgytas daržoves ir jų kiekius. Praėjus savaitei, mažieji susumavo visus rezultatus ir sukūrė bendrą diagramą. Vaikai suprato, kad diagrama pakeičia skaičius ir puikiai iliustruoja, kokių daržovių šeimos suvalgo daugiausiai, o kokių mažiausiai. Visi pasidžiaugė, kad vartoja daug ir skirtingų daržovių, taip stiprindami savo sveikatą.

 

Galiausiai, įstaigų mokytojos ir vadovės, pasiskirsčiusios užduotimis ir nustačiusios galutinį terminą, parašė sklaidos straipsnį. Kad darbas vyktų veiksmingiau, straipsnis planuotas ir rašytas „Google“ disko dalijamame dokumente.

 

Pasibaigus projektui jį įvertino visi projekte dalyvavę dalyviai – 20 vaikų, 3 mokytojos ir 2  vadovės. Rezultatai, kurių tikėtasi registruojant projektą, pasiekti su kaupu. Bendradarbiaudami mažieji patobulino komunikavimo, pažinimo, socialinę, technologinę, probleminio mąstymo, kūrybinę kompetencijas. Dauguma vaikų teigė žiną, kad patiekalo receptas teikia informaciją, kokių daržovių reikia ir kaip pasigaminti mišrainę. 19 vaikų išmoko arba sukūrė daugiau nei 1 mįslę. Jiems taip pat patiko gaminti ir ragauti mišrainę pagal partnerių receptą. Visi vaikai, palyginę diagramas, padarė išvadą, kuri priešmokyklinė grupė valgo daugiau ir kokių daržovių. 16 vaikų iš 20 norėtų ateityje dalyvauti „eTwinning“ projekte.

 

Tuo tarpu po mokytojų ir vadovių vertinimo paaiškėjo, kad visi dalyviai dalyvavo mokymuose, vykusiuose projekto metu ir skirtuose pradedantiems programos vartotojams. Visi apklaustieji patobulino komandinio darbo (bendradarbiavimo ir pasiskirstymo atsakomybe) bei projektinio darbo (planavimo bei terminų laikymosi ir veiklų išpildymo) įgūdžius. Remiantis rezultatais, geriausiai projekto metu įvaldyti IKT įrankiai – „TwinSpace“, „Padlet“, „Youtube“ ir „Google“ forma. Į projektą įtraukti abiejų įstaigų tėvai. Prie sklaidos straipsnio dalyvės prisidėjo jį rašydamos arba siūlydamos idėjas. Projektas įvertintas „penketu“ (penkiabalėje sistemoje).

 

Programą „eTwinning” iš kitų išskiria galimybė bendradarbiauti elektroninėje erdvėje ir tam pritaikyta platforma. Toks virtualus bendradarbiavimas puikiai tiko ugdant mažuosius karantino laikotarpiu. Ir ateityje planuojame dar ne vieną jaudinantį projektą.

 

Dainora Zakutauskienė, Vilniaus Vilkpėdės l.-d. direktoriaus pavaduotoja ugdymui,

Alicija Fedorovič, Marija Dikevičienė, Vilniaus Vilkpėdės l.-d. priešmokyklinio ugdymo mokytojos,

Jolanta Bartaševičienė, Trakų r. Aukštadvario mokyklos-darželio „Gandriukas” priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.