Žaidimas jungia skirtingų Europos šalių vaikus

Vienas iš priešmokyklinio ugdymo pedagogo gebėjimų – žaidimo naudojimas sėkmingam būsimojo pirmoko ugdymui. Jau senaisiais antikos laikais graikų filosofas Platonas įžvelgė, jog „geriausias būdas mokytis yra žaidimas“. Žaisdamas vaikas randa atsakymus į jam rūpimus klausimus, mokosi atsakomybės, kantrybės, ugdo lyderystės, komandinio darbo įgūdžius. Šiaulių lopšelio-darželio „Coliukė“ priešmokyklinio ugdymo grupėje visus metus vykdomi du „eTwinning“ projektai, kurie suteikia galimybę žaidimus ugdymo procese panaudoti dar efektyviau.

 

Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Ligita Šapienė, kartu su projekto partnere iš Turkijos Sengul Dalgic sukūrė ir koordinuoja tarptautinį „eTwinninng“ projektą „Mūsų žaidimai“ (angl. „Our games“). Projekto tikslas – atskleisti žaidimo reikšmę vaiko vystymuisi, kai žaidžiami saviti, individualiai ir bendrai sukurti žaidimai, naudojamos įvairiausios priemonės – nuo namuose esančių aplinkos daiktų ar gamtinės aplinkos priemonių iki antrosios kartos saityno (Web 2.0) paslaugų, žaidimo kūrimo programų.

 

Projekte dalyvauja partneriai iš 6 šalių: Lietuvos, Turkijos, Lenkijos, Italijos, Bulgarijos ir Azerbaidžano. Kaip dauguma projektų, taip ir šis – pradėtas šalių partnerių susipažinimu, o tada – ženklo, plakato, šūkio, susijusio su žaidimu, kūrimu.

 

Spalio mėnesį vaikai žaidė partnerių sukurtus pažinčių žaidimus. Ypač vaikams patiko „Šalių vėliavų atminties žaidimas“, kurį sukūrė partnerė iš Turkijos. Vaikams nepaprastai patiko spręsti „Sudoku“ galvosūkius tiek popieriaus lape, tiek planšetiniame kompiuteryje. „Sudoku“ galvosūkius narplioti ne tik smagu, bet ir lavėja įvairūs pažintiniai procesai.

 

Rudenį projekto partneriai sudalyvavo bendroje pasaulinėje „Lauko žaidimų dienoje“, tarptautinės skaitmeninio raštingumo savaitės „Code week“ renginiuose. Kaip Lietuvoje, taip ir daugelyje Europos šalių karantinas privertė pedagogus bei vaikus leisti laiką bei ugdytis namuose. Bet ir šį nelengvą laikotarpį projekto organizatoriai naudojo išradingai: žaidimų kūrimui tiko visos namie esančios priemonės: lėkštutės, puodeliai, šiaudeliai, makaronai, kruopos ir pan. Sausio mėnesį vykusio virtualaus seminaro metu partneriai bendradarbiavo kurdami bendrą žaidimą, kurį galima žaisti parsisiuntus programėlę.

 

Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Asta Želionienė su grupės „Bildukai“ vaikais ėmėsi „eTwinning“ projekto „Žaidžiu, kuriu, pasaulį atrandu“ veiklų. Projekto tikslas – išmokyti vaikus kuo įvairesnių žaidimų, kurių metu ugdomas kūrybiškumas, mąstymas, vaizduotė, vikrumas, pastabumas. Projekte dalyvauja 17 mokytojų su savo ugdytiniais iš Lietuvos švietimo įstaigų: Kauno, Alytaus, Kėdainių, Vilkaviškio, Klaipėdos, projekto partnerė S. Kandir iš Turkijos.

 

Žaidimai vaikams – gyvenimo ir ugdymosi  būdas, tad šio projekto veiklos puikiai dera mūsų savaitės užsiėmimuose. Žaisdami vaikai įgyja žinių, gebėjimų, naujų įgūdžių, patirties, išmoksta bendrauti, bendradarbiauti, patiria daug džiugių emocijų, formuojasi jų vertybinės nuostatos. Žaidime glūdi visi įgūdžiai ir gebėjimai, reikalingi tolimesniam vaiko gyvenimui. Projekto esmė – bendradarbiauti ir mokytis vieniems iš kitų. Pedagogai kūrė projekto logotipą, o vaikai virtualioje socialinio balsavimo erdvėje išrinko projekto „Logo“ laimėtoją, kas jis – sužinojo, kai atkodavo QR skaitytuvo kodą.

 

Spalio mėnesį, virtualioje „TwinSpace“ erdvėje, visi projekto dalyviai pristatė savo įstaigą, grupę, o „gyvai“ susipažino vaizdo susitikime ir paminėjo Tolerancijos dieną, dalyvavo virtualiame renginyje Europos Sąjungos programavimo savaitė „Žaidžiu, kuriu, pasaulį atrandu su „Kahoot!“, kurio metu  pedagogai naudojosi galimybe kurti viktorinas, o vaikai žaisti.

 

Bildukai jau išbandė sąveikiąsias viktorinas „Žaidimų aikštelėje“, „Suskaičiuok“, „Medžių įvairovė“. Mokymui(si) ir vertinimui skirta „Kahoot!“ programa – smagus būdas įtvirtinti žinias žaidžiant. Projekto idėja – „TwinSpace“ erdvėje dalintis žaidimų (vaidmenimis, draminių, judriųjų, muzikinių, didaktinių, statybinių, internetinių) idėjomis  ir būtinai išbandyti patikusius projekto partnerių žaidimus.

 

Priešmokyklinukai išbandė įvairias skaitmenines priemones ir programas: grupavo žaislus programėle , „žaidė“ 3D žaislais, kurie atgijo, vartė pasakų knygas su papildyta realybe, programavo edukacinėmis sąveikiosiomis bitutėmis-robotėmis „Bee-Bot“.

 

Projektas vyks iki balandžio, todėl naudojamės galimybe ne tik išbandyti daug naujų žaidimų, bet ir kurti juos savarankiškai.

 

Projektai tik įsibėgėja, bet bendrai sukurti darbai ir pasidalintos žaidimo akimirkos džiugina ir skatina judėti tuo – nepaprastai smagiu – žaidimo keliu.

 

Apie projektus „TwinSpace“ erdvėje skaitykite čia ir čia.

 

Šiaulių lopšelio-darželio „Coliukė“ inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.