Žaidimai suartino projekte dalyvaujančius partnerius

Rasa Simonavičienė
,
Kėdainių l.-d. „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Jau ne vienerius metus kartu su Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja Virginija Paužiene dalyvaujame eTwinning projektuose, esame sėkmingai įgyvendintų projektų kūrėjos. Prie mūsų sukurto projekto „Žaidžiu, kuriu, pasaulį atrandu“, kuris prasidėjo rugsėjo mėnesį, prisijungė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai iš Šiaulių, Alytaus, Kauno, Vilkaviškio, Klaipėdos bei Turkijos. Projekto metu dalijomės patirtimi, idėjomis, žaidėme įvairius žaidimus, kurių metu ugdytas kūrybiškumas, mąstymas, vaizduotė, vikrumas, pastabumas, atkaklumas.

 

Projektą integravę į priešmokyklinio ugdymo programą (dalyvavo „Drugelių“ grupės vaikai ir mokytoja Daiva Kasperiūnienė) bei įstaigos sudarytą ikimokyklinio ugdymo programą „Visa, kas geriausia – vaikui“, stengėmės veiklas apgalvoti ir įgyvendinti kūrybiškai, kad atitiktų vaikų poreikius ir galimybes. Žaisdami ir kartu įgyvendindami projekte numatytus tikslus, patyrėme daug teigiamų emocijų, nepakartojamų įspūdžių, smagių akimirkų, lavinome pojūčius, išgyvenome pasisekimą, džiaugsmą, nesėkmę, pasitikėjimą savimi, mokėmės ilgiau išlaikyti dėmesį, kaupėme patirtį, dalijomės šypsenomis, gera nuotaika, draugyste.

 

Žaismingai praleidome laiką su projekte dalyvaujančiais partneriais. Organizuojamų veiklų metu skatinome ugdytinių kūrybiškumą, per žaidimus ugdėme vaikų norą kuo daugiau sužinoti, pamatyti, pažinti, atrasti. Nuotolinių susitikimų metu dalijomės idėjomis, įgyvendinome naujus metodus, paįvairinome ugdymo(si) procesą. Internetinių seminarų „Sukurk žaidimo monstrą su draugais“, „Draugystė veža“, „Geriausia dovana – kartu praleistas laikas“ metu žaidėme bendrus žaidimus, pynėme apyrankes, dainavome dainas, atsakinėjome į vieni kitų klausimus. Tokių susitikimų metu, žaismingai praleisdami laiką su projekto partneriais, supratome, kad galime būti įdomūs vieni kitiems, suvokėme savo išskirtinumą ir svarbą, ugdėme saviraiškos kompetencijas.

Technologijų taikymas

 

Projekto įgyvendinimas suteikė galimybę partneriams pasisemti idėjų, pasidalyti sukurtais pristatymais – dėlionėmis, mokomųjų žaidimų nuorodomis, susipažinti, išmokti ir kūrybiškai diegti naujoves savo darbe. Siekiau, kad medžiaga, patalpinta „TwinSpace“ erdvėje, būtų kūrybiška, patraukli, naudinga ir kartu įdomi projekte dalyvaujantiems partneriams. Projekto metu išbandžiau IKT įrankius: „Quivervision“ , „WordArt“, „Jigsawplanet“ , „Animoto“, „Learning Apps“, „Book Creator“, „Colorillo“, „piZap“, „Photo Collage“, „Picasa“, „Padlet“, „Mentimeter“, „Kahoot“, tobulinau informacinių technologijų naudojimo žinias, siekiau kokybiško vaikų ugdymo(si). Pastaruoju metu mūsų darbe atsiradusios moderniosios technologijos tapo nepamainomu ugdymo įrankiu. Vaikai noriai ir linksmai, žaisdami virtualius žaidimus, mokosi pažinti spalvas, raides, skaičius. Žaisdami, kurdami ir atrasdami pasaulį, vaikai gebėjo naudotis informacinėmis technologijomis – išbandė interaktyvius mokomuosius žaidimus, žaidimus-dėliones, išreiškė savo nuomonę, atsakydami į anketos klausimus (koks projekto pavadinimas, kokie žaidimai mėgstamiausi, koks projekto logotipas, kokios šalys dalyvavo ir kt.).

 

Už puikiai įgyvendintus projektus mokytojams suteikiami Nacionaliniai kokybės ženkleliai. Projekto įgyvendinimo sėkmė priklausė nuo partnerių, jų entuziazmo, noro aktyviai veikti, dalintis idėjomis, bendrauti ir bendradarbiauti. Todėl labai džiaugiuosi, kad mums pavyko susiburti į stiprią komandą, pasižyminčią kūrybiškumu, originalumu, aktyvumu, idėjų gausa! Už puikiai įgyvendintus projektus suteikiami Nacionaliniai kokybės ženkleliai. Aš ir projekto partnerės šiandien jau džiaugiamės šiuo įvertinimu!

 

Projekto akimirkos bendroje partnerių elektroninėje knygoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.