Žaidimai moko

Valentina Vidmantienė
,
Telšių l.-d. „Mastis“ logopedė metodininkė

„Neturime teisės atimti iš vaiko ir jo gyvenimo džiaugsmo – žaidimo, be kurio jis negali normaliai plėtoti ir kurti savo asmenybę.“ Karolis Dineika

 

Žaidimas ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje – veiksmingas metodas įgūdžiams ir mokėjimams ugdyti. Svarbu žaidimus suderinti su didaktiniais tikslais. Kad žaidimai būtų veiksmingi, svarbu parinkti tinkamas priemones. Jau antrus metus dalyvauju Kelmės psichologinės pedagoginės tarnybos organizuojamame respublikiniame projekte „Žaidimai moko“, kurio tikslas – žaidžiant lavinti penkiamečių ir šešiamečių erdvės, laiko, regimąjį suvokimą, tobulinti smulkiosios motorikos (riešo, rankų, pirštų) judesius. Projekto veiklą organizavau įtraukdama siūlomas užduotis į logopedines pratybas, atsižvelgdama į vaikų individualius poreikius, gebėjimus, galimybes, veiklos sampratą.

 

Per pratybas įtvirtinome sąvokas „kairė“, „dešinė“, vardijome daiktus, kurie yra kabinete, grupėje, lauke kairėje ir dešinėje. Vaikams patiko užduotis su agroplėvele, kurią jie pavadino „jūra“, kiti joje įžvelgė „pievą“. Susikibę drauge siūbavome, „darėme“ dideles ir mažas bangas, kurios kilo aukštyn ir žemyn. Pridėję įvairiaspalvių balionų ir keldami plėvelę aukštyn-žemyn įtvirtinome šias sąvokas. Žaidimas „Skarelė“ taip pat labai mėgstamas. Vaikams įdomu ir nauja tai, kad vienam vaikui „dešinė“, „viršus“ yra vienoje vietoje, o sėdinčiam kitoje pusėje ta pati kryptis jau kitoje vietoje, nurodytas daiktas dedamas kitur, atsižvelgiant į vaiko padėtį. Įtvirtinome sąvokas „skritulys“, „keturkampis“, „trikampis“: dėliojome spalvotus kvadratėlius, lankstėme juos, ieškojome paslėptų figūrų aplinkoje. Iš geometrinių figūrų gaminome žaisliukus eglutei. Mokėmės apibrėžti ir tiksliai pagal linijas iškirpti, atlikome užduotis, skirtas akies ir rankos koordinacijai bei regimajam suvokimui lavinti, lyginome įvairius daiktus. Žaisdami žaidimą „Pirmas – paskutinis“ įtvirtinome šias sąvokas. Mokėmės pastebėti ir įvardyti, kas kam netinka, lankstėme popierių, stebėjome, kas iš to išėjo. Per baigiamąjį testą vaikai buvo itin susikaupę, stengėsi kuo geriau atlikti užduotis.

 

Vykdomo projekto užduotys paįvairino pratybas, vaikai pradėjo geriau orientuotis laike, erdvėje, jų regimasis suvokimas tapo tikslesnis, riešo, rankų pirštų judesiai – tobulesni ir tikslesni, ranka pasiruošė rašyti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (5)

  • Mažeikių darželis-mokykla ,,Kregždutė"

    Mažeikių darželio-mokyklos ,,Kregždutė” projekto vytkdytojai džiaugiasi ir dėkoja Gilijai Gajauskienei už galimybę dalyvauti šiame kūrybiškame, praktiškame projekte. Jūsų pateikta projekto medžiaga labai įdomi, tikslinga, motyvuota.

  • Loreta Šličiuvienė

    Mažeikių lopšelio-darželio ,,Delfinas” mokytojų ir logopedų vardu dėkojame projekto ,,Žaidimai moko” organizatorei Gilijai Gajauskienei už pakvietimą dalyvauti projekte. Vykdant šį projektą nuveiktas bendras, didelis darbas vardan vaikų gerovės. Dėkojame ir tikimės, kad ir toliau sėkmingai bendradarbiausime.

  • Laimutė

    Projekte Ramygalos lopšelio – darželio „Gandriukas” prišmokyklinio ugdymo ugdytiniai dalyvavo pirmąkart. Tai labai įdomus projektas. Ugdytiniai noriai žaisdavo žaidimus, atlokdavo užduotis. Nuoširdus „Ačiū” projekto organizatorei Lidijai.

  • Roma

    Antrus metus šiame projekte dalyvauja Panevėžio r. Karsakiškio Strazdelio pagrindinės mokyklos Tiltagalių skyriaus 5-6 m. vaikai, kuriems padeda mokytojos Irma Arnašienė ir Roma Gurevičienė. Šis projektas labai naudingas mums, mokytojoms, ir žaismingas, įdomus ir kūrybiškas vaikams. Kiekvieną savaitę grupės veiklos turinį papildydavome projekto „Žaidimai moko“ kūrybinėmis užduotimis, žaidimais, eilėraščiais. Atlikdami užduotis, žaisdami kūrybinius žaidimus vaikai patyrė ne tik teigiamų emocijų, bet ir lengviau įsisavino erdvės ir laiko suvokimą.
    Dėkojame projekto organizatorei Gilijai ir sakome iki susitikimo rudenį!

  • Raimonda

    Dalyvauja ir Svėdasų darželio vaikučiai. Tikrai puikus ir naudingas projektas! Nuoseklus teminis išplanavimas ir tinkamai parinkta mokomoji medžiaga atitinkanti vaikų amžių. Ačiū organizatorei Gilijai!