Viskas apie mane

Aušra Pliekaitienė
,
Biržų l.-d. „Genys“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Šiais mokslo metais, visą pirmąjį pusmetį, Biržų lopšelio-darželio „Genys“ priešmokyklinio ugdymo grupės „Nykštukai“ vaikai vykdė „eTwinning“ projektą „Viskas apie mane“. Mūsų idėja patiko ir kitiems, prie mūsų prisijungė vaikai ir iš kitų Lietuvos (Kauno, Vilniaus, Vilkaviškio, Klaipėdos, Elektrėnų) bei Turkijos, Serbijos darželių.

 

Rugsėjo mėnesį buvo svarbu geriau pažinti projekto partnerius, tad suorganizavome internetinį vaizdo susitikimą, kurio metu vaikai prisistatė, deklamavo eilėraščius. Ypač įdomu buvo išgirsti kitaip, mums neįprastai skambančius užsienio partnerių vardus. Reikėjo ir projekto logotipą susikurti, bet kadangi ugdytiniai dar maži, juos kūrė pedagogės, tačiau vaikai aktyviai įsitraukė į rinkimus, balsuodami internete ir taip išreikšdami savo nuomonę. Bendradarbiaujant su tėveliais ir įstaigos logopede Livija Samuilovaite, vaikai ruošė prisistatymus apie tai, kokie jie buvo maži ir kaip pasikeitė iki dabar.

 

Spalio mėnesį paskyrėme tiriamiesiems darbams. Vaikai aiškinosi, kieno vardas ilgiausias, kuriuo metų laiku gimė daugiausia grupės draugų (tuo pačiu ir savo gimimo dieną įsiminė), kokios spalvos akys dažniausiai sutinkamos. Skaičiavo, kiek grupėje kairiarankių ir dešiniarankių, kokie jų pirštų antspaudai. Surinktus duomenis vaikai mokėsi suvesti į lenteles, diagramas, juos lyginti ir padaryti išvadas. Visi tiriamieji darbai buvo sudėti į bendrą projekto rezultatą – elektroninę knygą.

 

Lapkritis – susitikimų su specialistais mėnuo. Vaikai lankėsi pas odontologę, kuri išsamiai papasakojo apie taisyklingą dantų priežiūrą ir pademonstravo savo darbo įrankius, paaiškino jų paskirtį, kad sumažintų pirmojo apsilankymo baimę. Susitikus su kineziterapeute Gintare, vaikai sužinojo kas yra oro joga, atliko judesių koordinaciją, pusiausvyrą ir taisyklingą kvėpavimą lavinančią mankštą. Organizavome ir vaikų bendradarbiavimą internete. Mažieji ugdytiniai sužinojo, kad internetas suteikia galimybę vienu metu sukurti bendrą piešinį su vaikais, esančiais kitoje pasaulio šalyje. Tereikia sutartu laiku atsidaryti bendrą nuorodą (www.agie.io).

 

„Etwinning“ projektai skatina pedagogus bendradarbiauti, būti lygiaverčiais partneriais, mokytis vieniems iš kitų, nesvarbu, kas sukūrė projektą, tad ypač džiaugėmės iš mokytojos Ebru Kedioglu (Turkija) sulaukę pasiūlymo parašyti / piešti tikrus laiškus vieni kitiems. Ši idėja paskatino vaikus domėtis pinigais, mėginti juos suskaičiuoti, nes sutartą dieną visi keliavome į Biržų Turizmo informacijos centrą, kur vaikai savarankiškai išsirinko ir nusipirko atvirukus su gimtojo miesto vaizdais. Išsiuntę savąjį, nekantriai laukiame ir laiško iš Turkijos.

 

Projektas padėjo vaikams geriau pažinti save, savo grupės draugus, projekto partnerius. Vaikai pastebėjo savo išvaizdos, charakterio, pomėgių panašumus ir skirtumus, bendradarbiavo tyrinėdami, rinkdami ir analizuodami duomenis. Vaikai mokėsi vertinti save kaip asmenį, pasižymintį unikaliomis savybėmis bei pripažinti, gerbti ir kitų norus, toleruoti kitokią nuomonę, elgesį (teisę elgtis savaip), išvaizdą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.