Virtualus mobilumas – nauja galimybė bendradarbiavimui „Erasmus+“ projekte

Edita Setkauskienė
,
Vilkaviškio vaikų l.-d. „Buratinas“ ikimokyklinio ugdymo auklėtoja ekspertė, projekto koordinatorė

Turėjusį įvykti trečiąjį fizinį mobilumą „Erasmus+“ KA229 projekte „Prevencija geriau nei gydymas“, kaip yra pasakęs Hipokratas, pakeitė virtualus mobilumas, kurio organizatorius mūsų įstaiga – Vilkaviškio vaikų lopšelis-darželis „Buratinas“. Įstaigos bendruomenė susivienijo naujoms patirtims, naujoms galimybėms, tarptautiniam bendradarbiavimui.

 

Pirmąją virtualaus mobilumo dieną projekto partnerius iš Graikijos, Ispanijos, Italijos, Latvijos pakvietėme dalyvauti virtualioje įstaigos apžvalgoje, pedagogių bei vaikų surengtame „Olimpinių žaidynių“ atidarymo renginyje. Projekto koordinatoriai iš Graikijos pristatė Olimpinio aukuro įžiebimo ceremoniją. Džiaugiamės, kad pasirinktos informacinės komunikavimo priemonės pasiteisino, virtualios veiklos vyko sėkmingai. Visa tai nuteikė drąsesniam tolesniam bendradarbiavimui.

 

Kitas keturias virtualaus mobilumo dienas projekto partneriai drauge atliko mankštą, rengė estafetes, žaidė sportinius žaidimus, mokėsi garbingai rungtyniauti, džiaugtis savo ir draugų laimėjimais. Projekto partneriams rengėme virtualias edukacines išvykas mūsų rajone. Ypač visus domino edukacija „Maža bitutė – saldus medutis“.

 

Pasitelkę kūrybinį potencialą, stiprinome emocinę sveikatą projekto eigoje įrengtose erdvėse „Čia susitinka muzika ir gamta“, „Labirintas“. Klausydamiesi muzikos ir gamtos garsų, projekto partneriai išreiškė emocijas judesiais, piešdami. Gamta nepagailėjo pusnų, tad, naudodami sniegą ir ledą, vaikai kūrė improvizacijas, tai maloniai stebino visus tarptautinio bendradarbiavimo dalyvius. Virtualaus mobilumo renginys baigėsi „Olimpinių žaidynių“ uždarymu.

 

Įgyvendindami projekto veiklas, vaikai ir suaugusieji susipažino ir praktiškai išbandė olimpinių žaidynių sporto šakas; išsiaiškino Hipokrato aforizmą „Maistas ir fiziniai pratimai, nors turi priešingas savybes, padeda vienas kitam saugoti sveikatą“; formavo teigiamą požiūrį į fizinius pratimus ir sportą, kaip gyvenimo būdą; ugdėsi saviraiškos, solidarumo, bendradarbiavimo ir komandinio darbo įgūdžius.

 

Nors ir nuotoliniu būdu, vaikai dar labiau susidraugavo su kitų šalių bendraamžiais, kurie iki šiol siunčia piešinius, pastebėjimus, kuriais apibūdina patirtas nepaprastas bendradarbiavimo akimirkas.

 

Projekto partneriai dėkoja už parodytą puikų virtualaus mobilumo pavyzdį.

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga dėl bet kokio jame pateikiamos informacijos naudojimo.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.