Virtualios pamokos malonioje aplinkoje

Dovilė Šileikytė
,
„Švietimo naujienų“ korespondentė

Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos pradinių klasių mokytoja Veronika Naumova, šiuo metu mokanti ketvirtokus, socialiniuose tinkluose kolegoms žinoma tiesiog kaip Mokytoja Veronika. Savo „Facebook“ puslapyje pedagogė dalijasi patirtimi, darbelių, klasės puošimo idėjomis (pavyzdžiui, kasmet rugsėjo pirmąją mokinių aplinką papuošia vis kitokiomis – džiunglių, jūros ir kt. tematikos – dekoracijomis), nuotraukomis, mokinių perliukais („šis tekstas grožinis, nes viskas yra gražu“) ir teigia, kad šis laikotarpis – tai 4 metai laimės, o mokytojo darbas – ne profesija, bet pašaukimas ir gyvenimo būdas.

V. Naumova pateikia įdomių idėjų – su mokiniais galima auginti drugelius, daugybos mokyti žaidžiant laivų mūšį, trupmenų – žaidžiant boulingą (numušant kėglius ir užrašant, kiek jų buvo iš pradžių, kiek numušta ir kiek liko – visi skaičiai užrašomi trupmenomis) ar „Bingo“ (tam prireiks picų dėžių). Todėl galima manyti, kad per atostogas vaikai šios mokytojos, kuriai kartais netgi patys užduoda namų darbų (pavyzdžiui, perskaityti knygą) ir jos įdomių pamokų tikrai pasiilgsta.

 

Dar prieš metus pedagogė rašė, kad nori mokyti vaikus šiuolaikiškai, jog šie koja kojon žengtų su technologijomis: „Jau dabar dauguma yra įvaldę Word, Powerpoint programas ir sėkmingai jas pritaiko kurdami įvairias diagramas matematikos ar pristatymus pasaulio pažinimo pamokoms. Naudojamės „Kahoot“ programa, joje kuriame uždavinius grupėmis, po to komandomis juos sprendžiame“.

 

Kovo 12 d. mokyklai gavus Vilniaus miesto savivaldybės e-pranešimą apie ugdymo proceso vykdymą nuotoliniu būdu, paskutinę dieną prieš atostogas mokytoja su vaikais būtent taip ir dirbo, naudodama „Zoom“ programą, o vėliau internete dalijosi įspūdžiais, kad pamokos praėjo įdomiai, įgyta naujos patirties. Komentaruose kai kurie mokytojai rašė, kad ir jie buvo pasiruošę pradėti mokymą virtualiai ir netgi nuliūdo, kad visgi paskelbtos atostogos. Bet jau netrukus, nuo kovo 30 d. nuotoliniu būdu ugdymo procesas turės vykti visose ugdymo įstaigose, todėl ir V. Naumovos, kurią kalbinome, patirtis kolegoms tikrai pravers.

 

Trumpai papasakokite apie programos, kurią naudojote, veikimo principą.

Šiuo metu aktyviai naudojuosi „Zoom“ programa. Su mokiniais susitariame, kelintą valandą susitinkame virtualiai pamokai. Visi prisijungiame vienu metu, įsikuriame sau malonioje aplinkoje ir pradedame pamoką.

 

Kokių dalykų pamokas tokia forma jau vedėte?

Lietuvių kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo, dailės ir kūno kultūros.

 

Kokie buvo jūsų ir mokinių įspūdžiai po nuotolinio mokymosi dienos?

Mokiniams labai patiko. Jie noriai prisijungė ir išbandė nuotolinį mokymosi būdą. Vieni kitiems aiškino, ką ir kaip reikia paspausti, norint įsijungti kamerą ar mikrofoną. Taip pat vaikai jautėsi labai smagiai, nes galėjo mokytis, sėdėdami savo kambaryje ar net neišlipdami iš lovos bei kitoje aplinkoje pamatyti savo klasės draugus.

 

Ar nekilo sunkumų, neaiškumų ruošiantis darbui nuotoliniu būdu (ir jums, ir mokiniams)? Kiek laiko prireikė pasiruošimui?

Nesusidūriau su sunkumais, nes nuotolinį mokymąsi praktikuoju jau keletą metų. Mokiniai taip pat nesusidūrė su dideliais iššūkiais, nes esu juos supažindinusi su informatikos pagrindais. Didesnis iššūkis buvo tėveliams – jiems kilo daugiau klausimų: kaip, kas ir kodėl vyks?.. Dar prieš paskelbiant karantiną mokinių tėvus informavau apie nuotolinį mokymąsi, kaip dirbsime toliau. Mums pasiruošti prireikė vienos dienos: tėvams dienos metu buvo išsiųsta instrukcija, vėliau programa buvo įdiegta ir vakarop su mokiniais pasibandėme, ar viskas veikia. O jau kitą dieną įvyko virtuali pamoka.

 

Galbūt žinote, kokias priemones ir būdus tądien naudojo jūsų kolegos?

Kiek žinau, mano kolegės tądien nieko nenaudojo, nes ieškojo informacijos apie nuotolinio mokymosi būdus. Joms tai buvo lengvas šokas ir naujas iššūkis.

 

Kokias priemones naudojate nuotoliniam mokymui?

Naudojame EMA pratybas, EDUKA, Pedagogas.lt, „Smart debesėlis“, Gudrutisdutis.lt, Kahoot.com priemones.

 

  • Gudrutisdutis.lt svetainėje pateikiami įvairūs mokomieji žaidimai, skirti mokytis aritmetinių veiksmų (skaičiuojant iki 100), pažinti raides, skaičius, spalvas ir pan.
  • Kahoot.com – nemokamas internetinis įrankis, skirtas apklausoms, viktorinoms ar diskusijoms organizuoti. Didžiausias jo privalumas yra tas, kad jis veikia visose interneto naršyklėse su įvairiais mobiliaisiais įrenginiais, kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais ir kt. Be to, juo besinaudojantys dalyviai skatinami varžytis, po kiekvieno atsakymo pateikiamas asmeninis įvertinimas bei užimama vieta, o spalvos bei muzika sukuria padeda mokytis nenuobodžiai.
  • Eduka.lt – daugiau nei 200 skaitmeninių vadovėlių ir jų komplektų, daugiau nei 20 tūkst. skaitmeninių užduočių ir testų, automatinis užduočių taisymas ir kt.
  • Pedagogas.lt – vienintelė Lietuvoje specializuota nuotolinio mokymo(si) platforma, skirta pedagogų kvalifikacijai tobulinti, apie 1.200 ak. val. nuotolinių mokymų.
  • EMA – tai elektroninė mokymosi aplinka, leidžianti diferencijuoti ir individualizuoti mokymo(si) procesą ir suteikia interaktyvią motyvavimo sistemą. Elektroninė mokymosi aplinka skirta mokiniams, besimokantiems matematikos, lietuvių kalbos, anglų kalbos, gamtos ir žmogaus, pasaulio pažinimo, biologijos, istorijos bei geografijos dalykų.

Palyginus kelias nuotolinio mokymo(si) platformas, galima apibendrinti, kad „Zoom“ ir „Kahoot“ nėra lietuvių kalbos, todėl dirbti reikia anglų kalba, beveik visuose įrankiuose galima daryti grupinius darbus, užduotis visi jie leidžia išsaugoti, įrašyti pamokas ar užduotis. „Kahoot“ riboja mokinių kiekį, leidžia pasirinkti laiką, per kiek sekundžių mokiniai turi atsakyti į pateiktą klausimą, tą daryti jie gali po vieną arba grupėmis.

 

Mokomąjį vaizdo įrašą, kaip naudotis programa „Zoom“, galite rasti čia.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (2)