Virtualios edukacijos pamokose

Indrė Raudonė
,
pradinio ugdymo mokytoja

Mokyklos, jei šiuo metu jose dar yra mokinių, puošiasi, kuria šventinį jaukumą. Kasmet prieš didžiąsias metų šventes mokyklų koridoriuose klegėdavo vaikai, buvo rengiamasi karnavalams, išvykoms į spektaklius, muziejus, edukacinius užsiėmimus. Šie metai kitokie – sėslesni, tačiau niekuo ne prastesni. Šis laikas puiki galimybė tiek šeimoms, tiek mokyklos bendruomenei virtualiai aplankyti svečias šalis, pasivaikščioti teatrų užkulisiuose ar dalyvauti edukaciniuose užsiėmimuose. Atsivėrė neįtikėtinos galimybės tą pačią dieną pasivaikščioti po Egipto piramides ir pasižvalgyti po Nacionalinius Afrikos parkus. Kada tai buvo įmanoma?!  Mokytojams kasdien į elektronines pašto dėžutes plūsta pasiūlymai dalyvauti įvairiuose konkursuose, edukacijose. Vienos jų – mokamos, kitos – ne, norint sudalyvauti trečiose – reikalingos didelės pastangos.

 

Klaipėdos rajono Endriejavo pagrindinės mokyklos trečiokai kartu su manim, mokytoja Indre, stengiasi įgyti kuo daugiau įvairesnių patirčių. Lapkričio mėnesį dalyvauta puikioje nemokamoje Mažosios Lietuvos muziejaus virtualioje edukacijoje „Linininkystė Klaipėdos krašte“. Mokiniai susipažino su įvairiais padargais, moterų darbais, virtualiai pasivaikščiojo po muziejaus patalpas. Vaikai buvo nustebę, koks sudėtingas ir kruopštus darbas tekdavo moterims. Po užsiėmimo mokiniai atkreipė dėmesį į klasę puošiantį džiovintų linų ryšulėlį, iš arčiau pažvelgė į šį trapų augalą, išsiraškė jo sėklų, paragavo ir sustoti negalėjo. Stebėjosi, kaip iš tokio liauno augalo išaudžiami rietimai drobės. Džiugu, kad vis dažniau mokiniams pavyksta atskirti lininį audinį nuo kokio kito.

 

Neseniai nusišypsojo sėkmė dalyvauti sudėtingų temų edukacijų savaitėje „Išdrįsk paklausti“, organizuojamoje festivalio „Vaikų knygų sala“ komandos. Dalyvauta edukaciniame susitikime-pokalbyje su rašytoju Virgiu Šidlausku. Pristatymo metu mokiniai sužinojo apie naujausio kūrinio „Stogas, po kuriuo auginu žvaigždes ir lietų“ užuomazgas, kas autorių įkvėpė ir paskatino parašyti šią istoriją. Mokiniai šią knygą nagrinėjo pamokų metu, o užsiėmime su autoriumi bandė kalbėti apie nepatogius jausmus: baimę netekti artimo žmogaus, nerimą, praradimo jausmą, pateikė klausimų, į kuriuos sulaukė atsakymų. Knygos autorius Virgis Šidlauskas pamokė, kaip nupiešti pagrindinius knygos veikėjus, paskatino tikėti savimi ir stengtis kalbėti apie visus jausmus.

 

Žinoma, niekas neatstos „gyvo“ susitikimo, pokalbio ar pajautimo, tačiau, kai negali pakeisti situacijos – pakeisk požiūrį į ją. Mokyklos trečiokai stengiasi ir jiems vis geriau sekasi tai daryti!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.