„Virtualaus bendradarbiavimo įgūdžių įgijimas darželyje“

Lapkričio 10–12 d. Bratislavoje (Slovakijoje) vyko programos „eTwinning“ tarptautinis seminaras „Virtualaus bendradarbiavimo įgūdžių įgijimas darželyje“ (angl. „Getting the skills for virtual collaboration in kindergarden“). Seminarą organizavo programos „eTwinning“ Slovakijos nacionalinė paramos organizacija. Seminaras buvo skirtas susitikti su „eTwinning“ programos pedagogais iš kitų Europos šalių, pasidalyti savo idėjomis ir patirtimi bei pradėti realų bendradarbiavimą užregistruojant ir vykdant „eTwinning“ projektus.

 

Pirmąją seminaro dieną „Falkeinsteiner“ viešbučio konferencijų salėje surengtame tarptautiniame seminare mokytojams sveikinimo kalbą sakė Katarina Hrbanova, Slovakijos nacionalinės paramos organizacijos „eTwinning“ koordinatorė. Pristatytos ir kolegės Alena Chenkova ir Zuzana Kolarozka. Katarina Hrbanova pasidžiaugė tarptautiniame seminare sulaukusi 64 dalyvių iš 17 šalių (Lietuvos, Bosnijos ir Hercegovinos, Vengrijos, Rumunijos, Belgijos, Italijos, Slovakijos, Bulgarijos, Slovėnijos, Kroatijos, Maltos, Ispanijos, Kipro, Moldovos, Švedijos, Čekijos, Norvegijos). Lietuvai atstovavo dvi mokytojos – Jūratė Buivydienė iš Kelmės ir Simona Lindinienė iš Panevėžio. Katarina Hrbanova palinkėjo mėgautis laiku Bratislavoje ir grįžti namo motyvuotiems vykdant naują „eTwinning“ projektą.

 

Vėliau Slovakijos „eTwinning“ ambasadorė Kornélia Lohynova pateikė „eTwinning“ apžvalgą. „eTwinning“ ji apibūdino kaip Europos mokyklų bendruomenę, siūlančią platformą darbuotojams, dirbantiems vienoje iš dalyvaujančių Europos šalių mokykloje, bendrauti, bendradarbiauti, kurti projektus, ir dalytis. „eTwinning“ įtraukdama tūkstančius mokyklų darbuotojų jau skaičiuoja 17-uosius metus nuo įsikūrimo. Vienas aspektas, kurį akcentavo K. Lohynova, yra tai, kad „eTwinning“ suteikia galimybę profesiniam tobulėjimui. „eTwinning“ projektai daro teigiamą poveikį vaikams ir mokytojams, suteikia vaikams naujo entuziazmo ir meilės mokymuisi, ugdo žinias ir įgūdžius, suteikia galimybę bendrauti tikriems tikslams pasiekti ir mokymąsi iš bendraamžių, leidžia atrasti kitas kultūras, prisideda prie įsitraukimo ir motyvavimo, griauna stereotipus.

Pasak „eTwinning“ ambasadorės, dalyvavimas projektuose pakelia mūsų mąstymą į aukštesnį lygmenį – suteikia naują požiūrį į mokymą ir mokymąsi, ugdo kompetencijas, leidžia integruoti technologijas, suteikia galimybę taikyti CLIL metodiką (turinio ir kalbos integruotas mokymasis), atveria kelią į kokybę, dalijimąsi idėjomis ir patirtimi, skatina mokymąsi bendradarbiaujant ir suteikia darbo pripažinimo galimybę.

 

Maltos atstovai, Rose Anne Camilleri ir Charmaine Attard, pasidalijo savo patirtimi apie sėkmingų „eTwinning“ projektų integravimą į ankstyvojo ugdymo maltiečių mokymo programą. Atstovai iš Maltos dalijosi žiniomis ir įgūdžiais apie tai, kaip ikimokyklinio ugdymo ir priežiūros bendruomenė Maltoje vis labiau domisi dalyvavimu „eTwinning“ projektuose tiek vietiniu mastu, tiek su užsienio partneriais, siekiant ne tik tobulinti mokymo pedagogiką, bet ir išplėsti patirtį už savo klasės ribų. Rose Anne Camilleri teigimu, Maltiečiai tiki, kad ankstyvojo ugdymo pedagogas yra mokymosi atramos taškas, kuris suteikia vaikams galimybę mokytis, nustato tinkamą aplinką, tampa mokymosi pagalbininku, leidžia aktyviai dalyvauti.

 

Antroji tarptautinio seminaro diena buvo labiau skirta praktiniams mokymams. Monika Nagyova, Slovakijos „eTwinning“ ambasadorė, pristatė naują Europos mokyklinio ugdymo platformą. Seminaro metu dalyviai turėjo naujoje platformoje susirasti būsimus potencialius projekto partnerius, įtraukti juos į kontaktų sąrašą, „padlet.com“ platformoje pristatyti savo projekto idėjas, „Twinspace“ erdvėje sukurti puslapius, suteikti jiems pavadinimus, pridėti turinio ir vaizdines medžiagas.

 

Dr. Zuzana Meszarosova, Slovakijos „eTwinning“ ambasadorė, supažindino seminaro dalyvius su gero „eTwinning“ projekto kūrimo metodika. Kartu diskutavome, kas turi lemti „eTwinning“ projekto kokybę? Dalyviai bendradarbiavimą kaip „eTwinning“ projekto kokybę labiausiai lemiantį aspektą iškėlė į pirmą vietą. Ambasadorė taip pat pasidalijo patarimais, kaip sukurti gerą „eTwinning“ projektą. Jos nuomone, gero „eTwinning“ projekto kokybę lemia du aspektai: paprastumas ir sudėtingumas. Paprastumą apima: „Smart“ projekto tikslai (konkretūs, išmatuojami, pasiekiami, svarbūs ir riboto laiko), projektų valdymas, patikimi partneriai, santykio (mokytojo – mokinio) patikimumas. Sudėtingumą apima: geras projekto planavimas, bendradarbiavimas, kūrybiškumas, mokinių kompetencijų pasiekimas, įvertinimas, platinimas, tvarumas.

 

Marcelis Prievoznikas, Slovakijos „eTwinning“ ambasadorius, sužavėjo visus dalyvius vesdamas praktinius mokymus tema „Kaip naudoti IKT priemones bendradarbiaujant internete?“. Dalyviai įvairiais internetiniais įrankiais mokėsi sudaryti bendradarbiavimo internetinius žemėlapius, kurti avatarus ir jais dalytis, piešti, bendradarbiauti ir animuoti save, sukurti bendrą pristatymą (vaizdo įrašas, vaizdas ir garsas), priversti savo sukurtą „juokingą draugą“ prisijungti prie tavęs. Tarptautinio seminaro metu dalyviai turėjo galimybę susipažinti su Bratislavos senamiesčiu. Pasitelkdami „Actionbound“ programėlę dalyviai atliko „lobių medžioklės“ veiklą Bratislavos senamiestyje.

Vakare tarptautinio seminaro dalyviai buvo pakviesti į miesto centre įsikūrusį „Flagship“ restoraną. Restoranas, kuris yra vienas didžiausių Europoje, supažindino su vietine Bratislavos virtuve, suteikė galimybę paragauti įvairių slovakiškų patiekalų.

 

Paskutinę dieną tarptautinio seminaro dalyviai galėjo dar išgirsti ir pamatyti kitų „eTwinning“ narių gerosios praktikos pavyzdžius iš Slovakijos, Maltos, Slovėnijos ir Belgijos. Po gerosios praktikos pavyzdžių vyko darbas grupėse, „eTwinning“ projekto kūrimas“, naujų projektų registracija, jų pristatymas. Jūratė Buivydienė džiaugiasi užmezgusi partnerystes su Slovėnija, Vengrija, Slovakija, Italija. Mokytojai dirbdami grupėje suplanavo projektą „From games to stories with very young learners“, kurio tikslas – sukurti saugią, palaikančią ir amžių atitinkančią aplinką labai jauniems besimokantiesiems anglų kalbos, kad jie galėtų susikurti teigiamą požiūrį į anglų kaip antrąją kalbą, paskatinti vaikus kalbėti.

Tarptautinis seminaras baigėsi sertifikatų įteikimu dalyviams ir atsisveikinimo kalba.

 

Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.