Vilniaus pradinių klasių mokytojų praktinė konferencija ,,Mokyklos kiemas – erdvė mokyti(s)“

Deimantė Navakienė
,
Vilniaus miesto pradinių klasių mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, Vilniaus A. Vienuolio prog-jos pradinio ugdymo mokytoja ekspertė

Geros mokyklos koncepcijoje pabrėžiamas dinamiškas ir atviras ugdymo aplinkos kūrimas mokyklose. Nuo tradicinių klasių erdvių rekomenduojama pereiti prie „klasių be sienų“: ugdymo(si) procesas gali vykti ir koridoriuose, vestibiuliuose, bibliotekoje, mokyklos kieme ir kitose vidinėse bei išorinėse mokyklos erdvėse. Skatinama didesnį dėmesį skirti ugdymo veiklų organizavimui mokyklos kieme ar mokyklos teritorijoje. Mokyklos kiemas – tai puiki galimybė ugdyti mokinių gebėjimus kitaip, teorines žinias susieti su praktika, išplėsti, pagilinti ir iliustruoti ugdymo turinį, atlikti tiriamuosius darbus, palyginti ir sugretinti gamtos objektus, juos grupuoti ir klasifikuoti. Ugdymo aplinkos pakeitimas žadina mokinių mokymosi motyvaciją, sudaro galimybę mokytis integruotai, bendradarbiauti tarpusavyje ir siekti rezultato.

 

Vilniaus miesto pradinių klasių mokytojų metodinis būrelis kartu su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Bendrojo ugdymo skyriumi bendradarbiaujant su Vilniaus „Šviesos“ pradine mokykla birželio 14 d. organizavo Vilniaus miesto pradinių klasių mokytojų praktinę konferenciją „Mokyklos kiemas – erdvė mokyti(s)“. Konferencija buvo organizuota siekiant skatinti pradinių klasių mokytojus tikslingai panaudoti mokyklos kiemo erdves ugdymo(si) procese, parodyti įvairių pradinio ugdymo mokomųjų dalykų galimybes ugdymo procesą organizuoti mokyklos kieme. Renginyje dalyvavo apie 60 Vilniaus miesto pradinių klasių mokytojų.

 

Pirmoje konferencijos dalyje Nadia Venskuvienė, Nacionalinės švietimo agentūros Ugdymo turinio departamento, ugdymo turinio rengimo skyriaus vedėjo pavaduotoja, skaitė pranešimą „Atnaujintas ugdymo turinys: kaip dirbsime?“, kuriame pristatė pagrindinius ugdymo turinio akcentus, kryptis, atskleidė, kaip dirbsime su atnaujintu ugdymo turiniu, trumpai aptarė, ką reikia žinoti mokytojui ir kaip pasiruošti ugdymo turinio įgyvendinimui. Ona Motiejūnaitė, Vilniaus miesto savivaldybės ekologė, gamtos mokslų daktarė, Vilniaus kolegijos docentė, savo pranešime „Žaliosios edukacinės erdvės mokyklos aplinkoje“ pateikė daug idėjų bei pristatė edukacinių erdvių pavyzdžių.

 

Pirmos dalies pabaigoje Gediminas Mačiulskis, perkusijos studijos „Afrikos būgnai” įkūrėjas, kvietė visus mokytojus afrikietiškais ritmais su djembe būgnais užbaigti mokslo metus. Geros nuotaikos bei smagių emocijų tikrai netrūko.

Antroje konferencijos dalyje mokytojai buvo suskirstyti į mažesnes grupes ir dalyvavo kviestinių lektorių pristatomose praktinėse veiklose. Rasa Janovičienė, edukatorė, renginių, švenčių vaikams organizatorė, praktinės veiklos „Vonios pyragaičiai su augalais” metu parodė, kaip natūraliomis priemonėmis iš gamtos bei kiekvienuose namuose esančiomis priemonėmis galima pasigaminti burbulus voniai. Tomas Pocius, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus metodininkas, mokytojams pristatė praktinių veiklų galimybes – gamtos tyrinėjimą mokyklos kieme, naudojant išmaniąsias technologijas, entomologinį tinklelį ir vabzdžių televizorių. Renata Jurevičiūtė, Vilniaus darželio-mokyklos „Vilija“ lietuvių kalbos mokytoja metodininkė kartu su mokytojais atliko kūrybiškumą bei kalbinius gebėjimus ugdančią veiklą, jungiančią literatūrą, dailę bei gamtos elementus. Violeta Rynkevičienė, Vilniaus „Ryto” progimnazijos IT mokytoja, ir Lukas Gabrielius Tribulas, Vilniaus „Ryto” progimnazijos biologijos mokytojas, pedagogams pravedė praktinę veiklą „QR kodo panaudojimo galimybės mokyklos kieme”. Sužinoti, kas yra garso terapija, kaip ji veikia mūsų kūną ir sielą, kvietė Sonata Paškevičienė, garso terapijos praktikė, „Skambančios erdvės įkūrėja”. Užsiėmimo metu mokytojai susipažino su garso terapijoje naudojamais muzikiniais instrumentais, praktiškai patyrė garso terapijos poveikį, leisdamiesi į trumputę garso kelionę. Konferencijos pabaigoje dalyviai rinkosi fizinio aktyvumo veiklai, kurią pristatė Vilniaus Lazdynų mokyklos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Alicija Beata Nikonovienė bei fizinio ugdymo vyresnioji mokytoja Agnieška Strolienė. Užsiėmimo metu buvo pasidalinta mankštos pratimų bei judriųjų žaidimų, šokių pavyzdžiais, kuriuos galima atlikti mokyklos kieme ar sporto aikštyne.

 

Džiaugiamės mokytojų gausiu dalyvavimu konferencijoje, aktyviu įsitraukimu į praktines veiklas. Po konferencijos mokytojai buvo puikiai nusiteikę, kupini įdomių patirčių bei geros nuotaikos, patyrę atsipalaidavimo akimirkų ir pasisėmę idėjų ateinančių naujų mokslo metų veikloms mokyklos kieme.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.