Viena diena pieno ūkyje

Indrė Šimelienė
,
Vilniaus l.-d. „Žilvitis“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vyr. mokytoja

Siekdami vaikus lavinti kokybiškai, kiekvieną temą nagrinėti kuo atidžiau, grupėje stengiamės sukurti aplinką, kruopščiai apgalvotą tam, kad būtų skatinamas STEAM veiklos metodas. STEAM skatina vaikus būti smalsiais, mąstyti, abejoti, domėtis, kelti klausimus ir tyrinėti. Nuo gimimo vaikas bando patirti ir kuo daugiau sužinoti apie jį supančią aplinką. Ar vėliau vaikai gilins savo žinias ir gilinsis į aplink vykstančius procesus, didelę reikšmę turi jo pirmosios patirtys ikimokykliniame ugdyme. Taigi labai svarbu ne tik pateikti vaikui jau paruoštą informaciją, bet ir paskatinti ir sudominti jį savarankiškai patirti, abejoti ir ieškoti atsakymų.

 

Šiandien – saulėtą ir gražią dieną mūsų „Skruzdėliukų“ grupė virto pieno ūkiu. Vaikai atsinešė į grupę po vieną savo mėgstamą pieno produktą. Iš pradžių juos visus sudėjome ir pabandėme išvardinti. Kilo labai daug klausimų – kas yra rūgpienis? O pasukos? O kas yra pienas be laktozės? Pabandėme daugiau informacijos gauti stebėdami filmuotą medžiagą išmaniojoje lentoje. Filmuke vaikai išgirdo ir pamatė, kokie skirtingi būna dideli ir maži ūkiai, kaip melžiamas pienas, kaip vykdoma jo fermentacija, kokie skirtingi produktai yra gaminami. Taip pat pastebėjo labai svarbų momentą – produktus be laktozės. Jie yra reikalingi žmonėms, kurie netoleruoja laktozės. Vaikai išgirdo ir aptarė naujas sąvokas – netoleruoja, laktozė, rūgpienis ir pan.

Tuomet perėjome prie STEAM veiklų – vaikai savarankiškai kūrė pieno ūkį – atsirado erdvė su besiganančiomis ir „žolę rupšnojančiomis“ karvytėmis ir ožkomis. Veiklą papildėme galimybe vieną iš karvyčių „pamelžti“. Vaikams labai daug emocijų sukėlė trykštantis vanduo – „pienas“. Tuojau kilo diskusija ir patarimų banga, nes vieniems vaikams puikai pavyko ir vanduo bėgo, o kitiems – ne, arba kaip tik taškėsi visur aplink, tik ne į indą.

 

Tuomet perėjome prie eksperimento – visus atsineštus pieno produktus vaikai dar kartą apžiūrėjo, dabar jau galėjo juos visus įvardinti, atskirti ir išrūšiuoti grupėmis. Išrūšiavę vaikai visus produktus uostė, lietė, ragavo ir bandė nusakyti, kokia buvo skirtinga skonių ir kvapų paletė. Pelėsinio sūrio kvapas sukėlė skardų juoką, vaikus nustebino, koks saldus gali būti sūrelis, tirštas kefyras, kiek skirtingų kvapų, skonių ir formų. Buvo produktų, kurios vaikai ragavo / uostė pirmą kartą.

 

Po visos veiklos vaikai apžiūrėjo ir aptarė sveiko maisto piramidę. Ieškojo kurioje vietoje yra pieno produktai ir aptarė kiek jų reiktų vartoti, kad jų kiekis būtų tinkamas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *