Vaikų socializacijos programos vasaros stovykla „Atraskime save kartu“

Edita Kazlauskienė
,
Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos socialinė pedagogė metodininkė

Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinė mokykla surengė vaikams vasaros poilsio stovyklą pagal vaikų socializacijos programos projekto veiklas „Atraskime save kartu“. Stovykloje dalyvavo 15 stovyklautojų, P–4 klasių mokinių. Ugdytinius veikti įtraukė pedagogių komanda: Asta Sviderskienė, Palmira Stančauskienė, Lijana Čiplienė, Laima Palionienė, Ramunė Šveistė, Regina Liutkevičienė ir aš, Edita Kazlauskienė. Joms talkino mokytojų padėjėjai. Vyko kūrybiniai-meniniai užsiėmimai (kūrybinės, turistinės, sportinės užduotys, įvairūs žaidimai, gestų kalbos pamokėlės). Vaikai mokėsi bendravimo ir bendradarbiavimo, pasitikėjimo savimi ir atsakomybės už savo veiksmus, ugdė teigiamus socialinius įgūdžius, įgijo žinių apie save, mokėsi valdyti emocijas, plėtė bendravimo ir bendradarbiavimo su bendraamžiais įgūdžius, išmoko naujų technikų.

 

Pirmąją stovyklos dieną – kūrybiškumo dieną – vyko stovyklos atidarymas. Visi stovyklautojai kartu kūrė bendras stovyklos taisykles bei draugystės ir pasižadėjimų medį. Vėliau vyko „Savęs pažinimo dirbtuvės“, jų dalyviai ėmėsi darbelių draugystės tema. Po energingos sportinių rungčių pertraukos, mažieji pasinėrė pažinti „Spalvų terapijos“, kūrė stovyklos marškinėlius. Šis užsiėmimas vyko su dailės terapijos mokytoja Milda Butkevičiūtė. Veikdami mokykloje bei parke vaikai ne tik susikūrė spalvotai žaismingus marškinėlius, dar dalyvavo ir lietuvių gestų kalbos pamokėlėje.

 

Sveikatingumo dieną skyrėme aptarti sveikos gyvensenos privalumus bei saugaus elgesio svarbą namuose ir gamtoje, vasaros atostogų metu. Pojūčių erdvėse stovyklautojai patraukė „Pojūčių taku“ ir susipažino su penkiais pagrindiniais pojūčiais. Pasak mokyklos direktorės Danutės Kriščiūnienės, ugdytiniams labai svarbu suvokti visų šių pojūčių naudą, reikalingumą ir svarbą mūsų sveikatai, nes tik pojūčiai padeda pažinti ir susidraugauti su aplinkiniu pasauliu, kuris tampa labai artimas. Tą pačią dieną vaikai atliko kūrybinę užduotį „Gamtos spalvos“ – kūrė unikalius akmenukus. Po užsiėmimų stovyklautojai keliavo į Panevėžio gamtos mokyklą, ten vyko kūrybinės dirbtuvės bei smagus bendravimas su gyvūnais. Visos pertraukėlės užpildytos judesiu ir žaidimais.

 

Trečiąją – sporto – dieną stovyklautojai dalyvavo renginyje „Sportuoti visada sveika“, jo metu vyko estafetės, įvairios sporto rungtys bei paspirtukų varžybos. Prasmingo atokvėpio po aktyvių sportinių veiklų mokinius subūrė dailės terapijos mokytoja Milda Butkevičiūtė, surengusi molio terapijos užsiėmimą ir pakvietusi į mokyklos sensorinį kambarį.

 

Ketvirtąją stovyklos dieną vyko turistinė draugystės diena gamtoje. Dalyviai keliavo į Šiaulių rajone, Dargaičių kaime, įsikūrusį Alpakų ūkį, kuriame lankė gyvūnėlius. Ten vyko užsiėmimas „Mano mylimas gyvūnas“ bei linksmieji žaidimai gamtoje; iškyloje smaguriavome pačių suneštų vaišių.

 

Na, o paskutiniąją – filmų dieną – skyrėme temai: „Mano mylimas herojus“, aptarėme mėgiamiausias pasakas ir skaitomas knygas. Po aptarimo stovyklautojai keliavo į kino centrą „Garsas“, ten vyko kino edukacija: filmo peržiūra, aptarimas ir edukacinė programa „Kino istorija“. Stovyklautojai žiūrėjo vaikišką filmą „Nyndorfo karalienė“; po peržiūros diskutavome, ką vaikai pamatė, ką suprato. Stovyklautojai drąsiai išsakė mintis ir įžvalgas. Vyko edukacinė programa „Kino istorija“, jos metu vaikai susipažino su filmavimo ir montavimo technologijų principais. Stovyklos metu nuolat vyko gestų kalbos pamokėlės. Paskutinės dienos pabaigoje mažieji dalijosi teigiamomis emocijomis, sukurtais darbeliais. O  svarbiausia – drauge ieškojo lobio.

 

Vaikams suteikta galimybė daug pamatyti, sužinoti, praplėsti akiratį, tobulinti bendravimo įgūdžius, įgyti pasitikėjimo ir, be abejo, labai smagiai leisti laiką. „Dėkoju projekto organizatoriams, vykdytojams ir dalyviams, mažiems ir dideliems, kurie dirbote, žaidėte, ruošėte, kūrėte, keliavote šiuo nelengvu karantino metu. Taip šauniai vykdėte visas veiklas, kad, pasak stovyklautojų tėvų (globėjų, rūpintojų), penkios stovyklos dienos prabėgo taip greitai, kaip viena valanda“, – teigia mokyklos direktorė Danutė Kriščiūnienė.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.